Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Anzac Ridge III

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Foto's BelgiŽ 1914-1918/Belgium 1914 - 1918 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rikkepie

BerichtGeplaatst: 06 Mei 2007 13:29    Onderwerp: Anzac Ridge III Reageer met quote

Broodseinde is toch naar mijn mening een beetje Australie gebleven , onlangs was ik op Polygonwood en ontmoete daar een busje vol Tasmaniers en ik vroeg langs mijn neus weg naar Broodseinde ridge en meteen kwam er veel reactie toch vreemd de andere kant van onze aardbol en toch zijn die mensen nog geboeid van wat er zich bijna 90jaren geleden daar afspeelde , ik zou niet durven vragen aan een schoolbusje uit het Roeselaarse waar of wat Broodseinde ridge ligt of wat voor een betekenis het geeft jammer.

Medisch team schuilt in trenches Broodseinde

Overblijfselen van een neergeschoten spad met op de voorgrond een gesneuvelde duitser, Broodseinde

Soldaten in hun schuilholen Broodseinde Ridge

Sergeant Peeler VC winaar tijdens de gevechten om Broodseinde 4 oct 1917

Studio portret van leden van het 9de battalion AIF met tweede van links private Harry Charlton die sneuvelde op Broodseinde Ridge

Duitse krijgsgevangenen gedurende de slag om broodseinde

Broodseinde Ridge

Veldartilerrie scoutsman op Broodseinde met kijker

Voor deze Duitsers is de oorlog voorbij.

Krater op Broodseinde.

Zicht op Dadizele vanop Broodseinde , bemerk in de verte de kerktoren van Dadizele.

zicht vanaf broodseinde op Moorslede.

Broodseinde heuvel vandaag met zicht op Ieper

Broodseinde, hoek van de hangar links is gebouwd op een duitse bunker die uiteraard een goede fundering bleek te zijn .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Foto's BelgiŽ 1914-1918/Belgium 1914 - 1918 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: