Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Polygon wood 1917

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Foto's België 1914-1918/Belgium 1914 - 1918 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rikkepie

BerichtGeplaatst: 12 Feb 2007 19:12    Onderwerp: Polygon wood 1917 Reageer met quote

Allé beste vrienden , ik heb mijn moed nog eens samen geraapt en trakteer jullie nu met enkele fotos over het polygon wood ( de poliegonne) gedurende de derde slag om Ieper , veel plezier gastjes.

Tekening uit 1917 Battle of Polygon wood.

begraafplaats polygon wood tijdens de oorlog ,op de achtergrond bemerk je de Butte

Australiers bezetten loopgraven en bomkraters tijdens de slag om Polygon wood 21 sept 1917

De Butte Polygon wood 1917

Duitse bunker tussen Nonnebossen en Polygon wood bemand door australiers , bemerk het duitse graben pantzer dat door de aussie bekeken word

Infanterie plaatst bayonetten op het geweer in afwachting wat komen gaat ,Polygon wood 1917.

Machinegeweer ploeg in aktie Polygon wood.

Lucht opname van polygon wood sector 1917.

Een zestal 8 inch howitsers bestoken Polygon wood vanuit hun positie in Birr cross road sept 1917

Zicht op het desolate landschap vanuit westhoek ridge richting Polygon wood.

Granaat trechters door aussies bemand Polygon wood .

Infanteristen op rust omgeving Polygon wood.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 12 Feb 2007 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Heerlijk kijkvoer weer Rik!
Dank je.

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
AOK4

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2007 3:45    Onderwerp: Reageer met quote

Die infanteristen op rust zullen wel ergens ver weg van het polygonebos in de omgeving van Poperinge zijn...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Kleine Vuurkruiser

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2007 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie foto's.
Ik kijk vol onthutsing naar die lege, desolate, kapotgeschoten, maankraterachtige,.... vlakte. Stel je eens voor daar te moeten overleven.
Naar boven
rikkepie

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2007 18:46    Onderwerp: Reageer met quote

even reageren Jan , je zal wel gelijk hebben die foto zal wel niet aan het Polygon bos genomen zijn en ik ben een beetje onvoorzichtig geweest door de tekst die bij die foto hoort hier neer te schrijven , bekijk je veel fotos? , wel ik ben ook al veel de zelfde fotos in verschillende boeken tegen gekomen met een volslagen andere uitleg of plaats waar die is genomen , zodus ja we moeten voorzichtig zijn , sorry voor de blunder. Very Happy Very Happy
Naar boven
Spiling

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2007 13:44    Onderwerp: Reageer met quote

Rikkepie,

Het zijn maar de doden die geen fouten meer maken. In elk boek staan onjuistheden of zaken die voor iterpretatie vatbaar zijn. Maar dat mag je zeker niet afschrikken om hier zaken te posten.

Al zijn zommige plaatjes voor insiders gekende beelden, ze blijven prachtig om zien. Wel jammer dat ze zo duur in aankoop zijn geworden.

Doe verder met plaatsen van dergelijke informatie Rikkepie. Ik ken er die smelten als ze deze foto's zien Smile

gr

Kristof J.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Foto's België 1914-1918/Belgium 1914 - 1918 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: