Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Duitse Stormtroepen
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het front Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2007 22:47    Onderwerp: Duitse Stormtroepen Reageer met quote

Regulus 1

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2007 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Emiel

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2007 22:56    Onderwerp: Reageer met quote

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Emiel

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2007 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

Naar boven
Regulus 1

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2007 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

Emiel

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2007 22:58    Onderwerp: Reageer met quote

Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2007 22:58    Onderwerp: Reageer met quote

Naar boven
Regulus 1

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2007 23:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ondertussen zie ik dat Emiel ook enkele mooie foto's bijvoegde.

Maar wie kan er ons nu ook eens iets meer vertellen over de Duitse stormtroepen ?
rikkepie

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2007 17:36    Onderwerp: stormtroepen Reageer met quote

heel goeie fotos, er zitten er een paar tussen waar je zo gewoon weg de jeugd van hun gezichtjes kan scheppen ,hadden ze niet beter thuis gebleven om de rest van de pattatjes te schellen en soepe te maken .
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 19 Jan 2007 18:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, maar die twee Landsturmsoldaten hebben zich wel wreed opgeklee dom er uit te zien als echte Stormtroepen, maar ik denk dat het daar ook mee ophoudt... Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Piron

BerichtGeplaatst: 21 Jan 2007 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Als introductie tot duitse stormtroepen in wo1 kan ik 'German Stormtrooper 1914-1918' van Osprey Publishing in de 'Warrior' reeks (nr. 12) aanraden.
De meeste van de hier getoonde afbeeldingen zijn er trouwens in opgenomen.
Naar boven
ww_soldier

BerichtGeplaatst: 21 Jan 2007 21:55    Onderwerp: Re: Duitse Stormtroepen Reageer met quote

Deze hebben oefengranaten bij zich. Dit is de eerste foto waar ik ze zo zie op staan. Want ik heb er deze vakantie een aantal gevonden.
ironmarc

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2007 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

prachtige en indrukwekkende foto's!
Naar boven
beerensatw

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2007 15:23    Onderwerp: welk regiment Reageer met quote

Ha WW-soldier,

Fraaie foto van de mannen met de gekruiste steelhandgranaten. Ik ben wel eens zo'n logo tegengekomen, maar heb nooit enige referentie gevonden waar dit embleem, of logo met gekruiste stelen, in voorkomt. Ik ben benieuwd of je een eenheid of datum kan geven.

Dank,

Ad
ww_soldier

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2007 15:42    Onderwerp: Re: welk regiment Reageer met quote

beerensatw @ 31 Jan 2007 15:23 schreef:
Ha WW-soldier,

Fraaie foto van de mannen met de gekruiste steelhandgranaten. Ik ben wel eens zo'n logo tegengekomen, maar heb nooit enige referentie gevonden waar dit embleem, of logo met gekruiste stelen, in voorkomt. Ik ben benieuwd of je een eenheid of datum kan geven.

Dank,

Ad

Daar ga ik moeten op passen. Maar ik ga er wel even achter zoeken als ik wat tijd heb.

Bert
kloefeleize

BerichtGeplaatst: 05 Feb 2007 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

Op de vierde foto draagt de man een lichaamspanser. Ik heb altijd gedacht dat die enkel voor statische taken (wachtlopen, observatie,..) gebruikt werden. Valt er met zoiets aan het lijf überhaupt wel te stormen?
Ik zou er in ieder geval niet in een granaattrechter mee willen duiken. Ofwel ben je je kin kwijt van de halsboord of, oh horror, je edelen delen van die flapperende schelpen onderaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
rolffie61

BerichtGeplaatst: 05 Feb 2007 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

Een vraag van iemand die er niets vanaf weet. Werden deze stormtroepen genoemd naar hun commandant? Het gaat mij in het bijzonder om Sturmbatallion Rohr (?). Deze eenheid heeft begin november 1918 de bewaking van Wilhelm en de OHL op zich genomen toen de situatie wat revolutionair getint raakte. Als iemand mij een tip of bron kan geven: graag!
Naar boven
Tom

BerichtGeplaatst: 06 Feb 2007 13:11    Onderwerp: Reageer met quote

Sturmbataillon was een Sturmabteilung. Beide waren genoemd naar de Hautpmann (Rohr). In de loop van 1916 werd dit 'Sturmbataillon Rohr'. Later werd dit Sturmbataillon 5 (Rohr). De 5 staat in dit geval voor het leger waar het bataljon toe behoorde. Ik zal nog even kijken of ik informatie voor je heb over de bewaking van Wilhelm door dit bataljon.
Thomas

BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2007 13:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog gehoord dat de Duitse Stormtroepen de voorlopers zijn geweest van de Blitzkrieg, die later in WO2 massaal gebruikt geweest is. Is er iemand die dit kan bevestigen??
Naar boven
Patrick Mestdag
Moderator

BerichtGeplaatst: 03 Mrt 2007 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi Johan ,

Klopt het dat de meeste foto's hierboven
genomen zijn op een van de oefentereinen achter Verdun .
ergens in de buurt van Sedan .

@+
Patrick

De Schrijver Ettighoffer tussen zijn mannen ,

uit Verdun Das Grosse Gericht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Frontschwein

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2007 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

Beerensatw schreef
Quote:
Fraaie foto van de mannen met de gekruiste steelhandgranaten. Ik ben wel eens zo'n logo tegengekomen, maar heb nooit enige referentie gevonden waar dit embleem, of logo met gekruiste stelen, in voorkomt.

Wat een laat antwoord, als logo kwamen de gekruiste steelhandgranaten voor bij de beruchte Dirlewanger brigade in WO2.

Naar boven
Sjoerd

Woonplaats: Bijna in Fort Vechten (Nieuwe Hollandse Waterlinie)

BerichtGeplaatst: 15 Jun 2007 22:32    Onderwerp: Reageer met quote

Even een toevoeging ;de Duitse Wikipedia over Oskar Dirlewanger (1895-1945) in Wo1. Over zijn verdere levensloop zullen we het maar niet hebben...
puke

"Als Sohn eines Kaufmannes legte er 1913 sein Abitur ab und trat am 1. Oktober 1913 als einjähriger Freiwilliger in die Maschinengewehr-Kompanie des Grenadier-Regiments 123 ein. Mit dieser Einheit nahm er am Einmarsch in Belgien und Frankreich im Jahre 1914 teil. Dort wurde er 1915 als Zugführer am Fuß und an der linken Hand verwundet und dadurch als zu 40% kriegsbeschädigt eingestuft. Mittlerweile zum Leutnant befördert, gab er als Ausbilder ab dem 1. November 1916 Kurse über den Umgang mit MGs . Wenig später meldete er sich trotz seiner Behinderung freiwillig an die Front und übernahm dort eine Sturm- bzw. MG-Kompanie. Dirlewanger erhielt als junger Offizier beide Klassen des Eisernen Kreuzes. Bei Kriegsende an der Ostfront eingesetzt, zog sich die 2. MG-Kompanie des Infanterie-Regiments 121 unter Dirlewangers Führung über Rumänien nach Deutschland zurück."
AOK4

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2007 2:38    Onderwerp: Reageer met quote

Je bent vrij om te geloven wat je wil, maar IR 121 zat niet aan het Oostfront in 1918...
Naar boven
beerensatw

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2007 14:16    Onderwerp: logo gekruiste handgranaten Reageer met quote

Heren,

Dank voor de bijdrage aan de dicussie. Ik kwam het logo tegen op een stahlhelm M16, met daarop alleen de gekruiste steelgranaten. De helm is te linken aan het 1e garde grenadier regiment Alexander (1GGR). Het is of een geweldige ontdekking, of volledige Mickey Mouse. Wellicht weet iemand of Dirlewanger connecties met dit regiment had?

Dank,

Ad
Frontschwein

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2007 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

Sjoerd schreef
Quote:
Over zijn verdere levensloop zullen we het maar niet hebben...

Neen, het is een van de grootste smeerlappen die ooit op deze aardkloot vertoeft heeft.

Interessant van die M16 Stahlhelm met dit logo, een verband met Stosstruppen lijkt voor de hand te liggen of met Freikorpsen waar nogal wat ex-Stosstruppen actief waren.
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2007 17:14    Onderwerp: Reageer met quote

Die gekruiste steelhandgranaten komen als ik het goed voorheb, ook voor bij bepaalde Freikorpstroepen...
Naar boven
beerensatw

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2007 18:57    Onderwerp: gekruiste steelhandgranaten Reageer met quote

Het wordt steeds interessanter. Ik ben erg benieuwd bij welke freikorpsen dit logo gebruikt werd. Wellicht is er een link te leggen met de club waar zo'n freikorps uit ontstaan is en het 1e garde grenadier regiment.

Ik kijk uit naar alle tips.

dank,

Ad
Jamie

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2007 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Frontschwein @ 16 Jun 2007 18:06 schreef:
Sjoerd schreef
Quote:
Over zijn verdere levensloop zullen we het maar niet hebben...

Neen, het is een van de grootste smeerlappen die ooit op deze aardkloot vertoeft heeft.

euh, vergeef het mij, maar ik ken die gast niet, wat heeft hij op zijn kerfstok?

groetjes jamie
Naar boven
beerensatw

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2007 20:20    Onderwerp: dirlewanger Reageer met quote

Dirlewanger acteerde in WWI en later in div Freikorps. In WWII bestond er een SS -divisie met zijn naam. Deze bestond voor het grootste deel uit criminelen en ander gespuis. Deze club heeft zich in Rusland en Polen zo misdragen dat zelfd de SS een intern onderzoek startte. Gelukkig krijgt iedereen wat hem toekomt. Dirlewanger is tijdens een verhoor in Polen aan zijn verwondingen overleden. In de 60'er jaren hebben ze hem opgegraven om te zien of het echt wel om deze man ging. Hij was echt dood.

Voor alle helderheid: Ik ben benieuwd naar de herkomst van een logo met gekruiste steelhandgranaten op een helm M16 van het 1e Garde Grenadier Regiment (Alexander) Ik heb geen enkele link met de misdadiger Dirlewanger uit WWII, die wellicht een vergelijkbaar logo voerde.
etappe gent

BerichtGeplaatst: 17 Jun 2007 13:40    Onderwerp: flamenwerfer Reageer met quote

Een duits uithangbord van de oberartz Dr Herchner II/ garde res. pion. Regt. ( beter gekend als de vlammenwerpers) Het bord moet aan zijn "wachtkamer" gehangen hebben. Ik denk dat de man veel verbrande vingers ( en andere zaken) moet verzorgd hebben.

Een fotokaart van een oefening door de vlammenwerpers:

Een foto van handgranatenoefenkamp door de 6/LIR118 ( waarschijnlijk niet echt een stormtroop). Je ziet er mooi de zakjes om de granaten te dragen .

Naar boven
Malte Znaniecki

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2007 17:53    Onderwerp: Reageer met quote

This is one of a STOSSTRUPP in Flanders fields

Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2007 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

Met speciaal voor Mart goed zichtbaar: een horloge.

(Mit Uhr)
Naar boven
Patrick Mestdag
Moderator

BerichtGeplaatst: 02 Aug 2007 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Met speciaal voor Mart goed zichtbaar: een horloge.

(Mit Uhr)

Smile Smile Smile
waar we al niet op letten tegenwoordig bij het bekijken van foto's .
topics blijken goed ingeprent te geraken mooi .

@+
Patrick
Naar boven
LeoK

BerichtGeplaatst: 22 Aug 2007 17:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dit jaar nog stukken gelezen in een museum ( ik dacht in Ieper ) over de duitse stormtroepen, wat ik mij nog kan herinneren is:

Normaalgesproken werd aangevallen over een breed front, soldaten hadden zware bepakking om het een tijdje uit te kunnen houden aan het front.
Een duitse generaal had andere ideeën over hoe aangevallen moest worden, zijn idee was om kleinere groepen , met lichte bepakking (snel) een gat te slaan in de linies en zo in de flanken aan te kunnen vallen.

Mooie foto's heren

P.S. Er is vast veel meer info over deze troepen, heeft iemand nog interessante informatie?
Schoeters Dirck

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2008 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

Hello,

De geschiedenis van de Sturmbataillon begint in 1915. In Elsas, werd een aanval troep met pioniers, onder de bevel van Calsow opgebouwd. Die werd tijdens de slacht van Lorretto, in de streek van Souchez gestuurd.
Dankzij de onvertrouwbarheid van de officier, en de misgebruik van die eenheid, die werd bijna compleet plat gelegd. Teruggestuurd naar Elsas, die eenheid werd terug door een zekere hauptmann ROHR genomen. De techniek voor de aanval werd verfijnt, en beter uitgerust (een ploeg flammenwerfer, een ploeg machinengeweer, een ploeg minenwerfer, 4 sturkompanien).
Hun eerste aanval was tijdens de Duitsers tegen-aanval tegen de Fransen op de Hatmannwillerkopf in december1915-January 1916. Gezien hun succes, die werd gestuurd in Verdun. Daar doe ze in de aanval tegen Herbebois 22/02)mee. Twee dagen later, ondersteunden ze Von Brandis in zijn aanval tegen de Douaumont Fort, dan in Maart, vallen ze tegen de Caurriere Wald aan.Ze zullen ook aanvallen aan de Froideterre, Thiaumont, Fleury, en Souville (met de AlpenKorps). Die werd vanaf maart 1916, Pionier Sturm Bataillon "Rorh" genoemd.
Falkenhayn besliste ook om die troep tijd te geven, om lessen tegeven aan de andere divisie, die in de sector van Verdun vechten.
Zo werd, in Juli, de tweede officieel sturmbataillon klaar gemaakt. Met alleen J'ägers. De 3 Jäger Sturm Bataillon. Die werd naar de Somme gestuurd. Ze zullen heel actief worden tegen de Delville Wald, Mouquet Hove, St Pieter Waast Wald, Peronne.
En toen kwamen Luddendorf en Hiddenburg.
Schoeters Dirck

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2008 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

Wanneer,begin september 1916, Luddendorf en Hinddenbourg hun tournee aan het Westfront doen, komen ze in contact met de Sturm Bataillon Rohr. Onder de indruk, beslissen ze ommiddelijk, dat alle armee zijn eigen Sturmabteilung moet hebben. Ook de Marine Korps zal zijn eigen Sturm Abt heben. T'is ook zo dat aan de Somme front, er zal drie aanval troep zijn; Sturmabteilung 1 , 2 en de 3 Jager sturm Bataillon. Alle drie zeer actief (aanval van la Maisonette op de 19/10/1916).
De hele sommer, de SturmB Rohr en de 3 SturmB zullen lesen geven aan het hele Duitse leger. Meestal, een regiment stuur een paar van zijn beste element, en waneer ze terug komt, maken ze hun eigen Stosstruppen.
Alle die sturmabteilung zijn een mengeling van verschillende troepen (Bayern,pruisse, pionier, infantristen). In december 1916, zal de OHL alle die eenheid officialiseerd. Zo werd 16 Sturmbataillon en twee sturmkompanien (13,17). Iedere trupp draag de nummer van zijn Armee. Ze zijn niet gelinkt aan een divisie, maar ze maken deel uit van de armee.
En toen begon 1917.
Schoeters Dirck

BerichtGeplaatst: 17 Mrt 2008 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

In 1917, die sturmbataillon volg dit schema :
- twee tot drie sturmkompanien (later Sturmgrenadiern)
- een soms twee maschinegewerh kompanie ( MGSS)
- een minenwerfer kompanie (met pionier)
- Soms een flammenwerfer komp. en/of een InfantrieGeschutzBaterie(IGB)
So geconstitueerd, ze zullen aan alle grote schlacht van 1917 meedelen:
- Tijd de Albricht operatie, ze zullen local tegenaanval doen om de alliert te vertragen.
- Tijd de slacht van Arras, de 6 Sturmbataillon (Bayern)zal vanaf begin mei, verschillenden tegenaanval tegen Bullecourt en Gravelle.
- Aan de chemin des dames, de aanvalen van 7 SturmB is een van de oorzaak van de franse neerderlaag in april mei (Caverne du dragon, Cerny).
-In champagne de 1 sturmB neem verschillende keer de "Bergen" terug aan de franse troepen.
- In Verdun, de 5 Sturmbataillon Rohr Geve de meeste tegenaanval tijd de frans sommer offensive rond Le Mort Homme, hoogte 304 en hoogte 344 Louvemont.
- In Vlanderen, de 4 Sturmbataillon zaal aanval tegen Messen, Herentage park, polygoon wald, Passchendeale, Polderhoek Schloss. In oktober, krijg ze de versterkking van de 17 SturmKomp.
- De tegen aanval van Cambrai, de 3sturmbataillon steun met succes de 28 Inf Div.
- In die tijd, de 14 (St Mihiel Boog), 15 en 16 SturmBataillon blijven actiev in hun sector (Hartmanwillerkopf en Loterigen).
Ook aan de oost front zijn ze aktiv:
- Tegen Riga (sept 1917) Jacobstad en de Oesel Ijland; 10 en 11 SturmBataillon zullen in de eerste linie zijn.
- Tijd de Tarnopol slacht, de 17 Sturmb (half duits half austerijk) en de 9 Sturmb val ze aan (die aan de Sereth).
In Italie, de 14 armee zaal met een komp van de 1 SturmB,een van de 2 SturmB, en een van de 3 SturmB. Ze zullen vechten met de Jager divisie tegen de Monte Tomba.
rolffie61

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2008 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

Bestaat er een goed historisch werk over deze troepen? Ik ben vooral benieuwd naar de uitzending naar Spa begin november 1918 van Sturmbatallion Rohr. Het bataljon diende daar ter bewaking/beveiliging van het Große Hauptquartier en de Keizer.
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2008 17:21    Onderwerp: Reageer met quote

rolffie61 @ 18 Mrt 2008 17:17 schreef:
Bestaat er een goed historisch werk over deze troepen? Ik ben vooral benieuwd naar de uitzending naar Spa begin november 1918 van Sturmbatallion Rohr. Het bataljon diende daar ter bewaking/beveiliging van het Große Hauptquartier en de Keizer.

En gelukkig dat die gasten daarmee waren... Rolling Eyes
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2008 17:26    Onderwerp: Reageer met quote

Sturm-Bataillon Rohr heeft trouwens een eenheidsgeschiedenis, weliswaar slechts 166 bladzijden en pas in 1939 uitgegeven...
Naar boven
rolffie61

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2008 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

AOK4 @ 18 Mrt 2008 17:21 schreef:
rolffie61 @ 18 Mrt 2008 17:17 schreef:

En gelukkig dat die gasten daarmee waren... Rolling Eyes

Vertel...
Naar boven
Schoeters Dirck

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2008 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Er besta well de officiel geschidenis van het 5 sturmBataillon Rohr. Maar onvoldoende. Je moet verder zoeken voor meer details. Voorbeeld, er is niets gezegt over de slacht van Mont Renaud, in april 1918. Ik heb mmer de indruk dat die boek een politiek boek is en geen verhaal van een eenheid.
De geschiedenis van het 1 sturmbataillon,3 jager sturmbataillon en het kroniek van de 7 sturmbataillon zijn veel beter om iets te begrijpen over de sturmbataillon.
Patrick Mestdag
Moderator

BerichtGeplaatst: 18 Mrt 2008 23:58    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Voorbeeld, er is niets gezegt over de slag van Mont Renaud, in april 1918.

Le Mont Renaud !

Hola das een topic apart waard !!
En we hebben hier op het forum er nog nooit over gehad !

Zware heldaftige gevechten aldaar op de Mont Renaud nabij Noyon
in de Oise een heuveltje van nieks, met toen een kasteel erop –
Nu nog een stuk ervan en een grote boerderij.
De gevechten ervan zijn vereeuwigd in het boek van Georges Gaudy
L'agonie du Mont-Renaud
souvenirs d'un poilu du 57e Régiment d'Infanterie,
mars-avril 1918

De volledige streek erom is wel een bezoek waard
Quennevières -Moulin-sous-Touvent.- Thiescourt-
Tracy-le-Mont- Chiry -Ourscamp!

Ooit geleide bezoeken aldaar gekregen met Didier GUENAFF.
Van L'Association Patrimoine de la Grande Guerre
Zie hun puike webside ,
hier de circuits pagina's bezoek ook de rest van de site
http://www.patrimoinedelagrandeguerre.com/circuit.htm.

sorry voor de afdwaling van het Topic
Maar t'is de schuld van Le Mont Renaud ! Cool

@+
patrick
Naar boven
Schoeters Dirck

BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2008 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

In 1918:
Alle die sturmbataillon die aan de ost front zit keer naar de west front behalve
- de 11Sturmb blijf in Mitau als garnison.
- de 10Sturmb ga naar de caucasus om de nieuwe selfstandingen caucasiscche republik te beschermen tegen de bolscheviken en de turken.
Aan de west front ;
Tijds de "Michael" offensive:
- de 8 sturmb ondersteunt de opératie "walkyrie" (aanval op 28/03 tegen Arras).
-De 3 jager sturmB valt aan in de sector van het 2 leger.
-de 13 Sturmk. valt tegen Gauchy, met de ondersteun van het 11 Panzer beuten abteilung aan.
- De 5 Pionier Sturmb valt met de 1 panzer kraft wagen abteilung tegen Urvillers (Pontchu hove).
Verder in die offensive, zaal de 3 Jager sturmb aanval doen in de sector van Dermancort -Albert. de 5 pionierSturmb, valt tegen Faverolle aan, later, een sturmkomp zaal mee doen aan de schlacht van het Mont Renaud. De 13 SturmK in afgelost de 26/03 en maakt deel van het 12 Sturmb.
- de 7 SturmB valt tegen le "marais" en Amigny terwel de 1 Sturmb tegen Chauny.
Tijds van "Georgette":
- de 6 sturmb onder steun de Bayerishe armee Korp (6 en 8 bJD)tegen de portugeesetroepen.
- de 17 SturmK en 4 sturmb valt tegen Meesen en wijscheate aan. Later in de schlacht, ze valt tegen Kemmel en Dikkebusch aan.
Tijds de operatie Blucher:
-de 7 Sturmb valt aan de Chemin des Dames aan.
- De wurtenbirgegebirgbataillon doe mee aan de sector van Condé sur Aisne (fort).
-De 1 Sturmb ondersteun de vooruitgang van het 1 Leger rond Reims.
Voor het "Gneisenau" aanval:
- de 12 Sturmb en de 9 Sturmb doenen ook mee.
Tijds de laaste duitse offensive rond Reims, de 7,1,2,5 pionier sturmb en de wurtenbergebirgbataillon onder steun die aanval ook.
Tussen alle die groote aanval, alle sturmb blijven aktief in hun sector, meestal met veel succes.
Na die aanval, zaal de duitse leger gedwon op een strikte defensie worden. De 1,2,4,6,8,9,12,14,15,16,17en de Marine sturmb zullen gedeel of kompleet opgelost worden.
De 3 jager is in argonnen gestuurd, en met de 5 Pionier sturmb vechte tegen de frans american troepen. de 4, 6,8, 14, 15,16 blijven vechten tot het einde ven de oorlog.
Op den laasten dagen, in Spa, moet de 5 PionierSturmB de wacht op de Kaiser doen.
Na de oorlog, de 12,7,5 Sturmb zullen de Freikorps Hindenburg opbouwen.
Schoeters Dirck

BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2008 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

@Patrick.

Ben jij al op de "Mont Renaud " geweest?
Timon717

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2009 12:01    Onderwerp: ammuntie Reageer met quote

Hallo,

ik ben Timon en ik ben een beginner op het vlak van wo1.
Ik ben ook geintereseerd in de stormtroepen (mooie foto's trouwens Smile )Maar op geen van de foto's zie ik een stormtroeper met van die vierkante zakjes rond zijn nek. Voor wat dienden die zakjes was dat voor de munitie in te stoppen. Sommige stormtroepers hebben niet van die gewone infantrie zakes (je weet wel 2 paar met elk drie zakjes). Dus ik dacht dat ze daar eventueel hun munitie instopten in die zakjes rond hun nek.

Alvast bedankt?[img]http://www.area51-d.com/images/JMD016R[/img] [img][/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Piron

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2009 13:48    Onderwerp: Re: ammuntie Reageer met quote

Timon717 @ 10 Dec 2009 12:01 schreef:
Hallo,

ik ben Timon en ik ben een beginner op het vlak van wo1.
Ik ben ook geintereseerd in de stormtroepen (mooie foto's trouwens Smile )Maar op geen van de foto's zie ik een stormtroeper met van die vierkante zakjes rond zijn nek. Voor wat dienden die zakjes was dat voor de munitie in te stoppen. Sommige stormtroepers hebben niet van die gewone infantrie zakes (je weet wel 2 paar met elk drie zakjes). Dus ik dacht dat ze daar eventueel hun munitie instopten in die zakjes rond hun nek.

Alvast bedankt?[img]http://www.area51-d.com/images/JMD016R[/img] [img][/img]

Jouw link is niet zo best gelukt, maar ik vermoed dat je hier naar door wil linken: http://www.area51-d.com/product_info.php?cPath=65_61_62&products_id=410
De zakken die hij meedraagt dienen om een voorraad handgranaten binnen handbereik te hebben.
Naar boven
Timon717

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2009 14:41    Onderwerp: Reageer met quote

De link is inderdaad niet goed gelukt.
Maar ik bedoelde de zakken niet maar die tasjes die hij rond zijn nekt draagt die vierkante zakjes is dat voor munitie?
Naar boven
Timon717

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2009 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Jouw link is niet zo best gelukt, maar ik vermoed dat je hier naar door wil linken: http://www.area51-d.com/product_info.php?cPath=65_61_62&products_id=410

Die zakjes staan niet op die afbeelding. Ik dacht dat ze er op stonden maar door mijn haastigheid heb ik erover gekeken ik heb morgen namelijk wiskunde examen.Hier is een afbeelding met de zakjes op.
http://www.icm.com.ua/media/eshop/image_57.jpg
Kijk goed drie van de mannetjes dragen deze zakjes de ander is volgens mij een officier of nco of zoiets.
Naar boven
Timon717

BerichtGeplaatst: 10 Dec 2009 15:08    Onderwerp: afbeelding Reageer met quote

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het front Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: