Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

het Engelse front: 3D, modern en erg duur

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het front Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
beerensatw

BerichtGeplaatst: 04 Dec 2006 0:15    Onderwerp: het Engelse front: 3D, modern en erg duur Reageer met quote

Een Engelse club heeft 750 Engelse trenchmaps digitaal verwerkt en biedt deze aan, aan de sterveling met een groot banksaldo. Bekijken is zeker de moeite waard op: http://www.greatwardigital.com/index/shtml . Het overtreft de bekende en nauwelijks te kraken trenchmaps van the Naval and Military Press in ruime mate. Deze zijn ook al geweldig. Dit is de overtreffende trap!

Onbetaalbaar maar fraai. Nu nog wachten op de Franse en Duitse trenchmaps, die wellicht meer verrassingen bieden dan de goed ontsloten Engelse maps.
Richard

BerichtGeplaatst: 04 Dec 2006 0:33    Onderwerp: Reageer met quote

En dan te bedenken dat NIEMAND de rechten op deze kaarten kan claimen. Het is gewoon openbaar bezit. Iedereen mag ermee doen wat hij wil.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Emiel

BerichtGeplaatst: 04 Dec 2006 0:34    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Error 404: Resource not found present

The page or resource you were looking for can not be found.
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 04 Dec 2006 4:12    Onderwerp: Reageer met quote

Richard @ 04 Dec 2006 0:33 schreef:
En dan te bedenken dat NIEMAND de rechten op deze kaarten kan claimen. Het is gewoon openbaar bezit. Iedereen mag ermee doen wat hij wil.

Als ik me niet vergis, vallen trenchmpas onder "crown copyright"...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
AOK4

BerichtGeplaatst: 04 Dec 2006 4:14    Onderwerp: Re: het Engelse front: 3D, modern en erg duur Reageer met quote

http://www.greatwardigital.com/index.shtml

Er stond een klein foutje in de link...
Naar boven
Zandhaas

BerichtGeplaatst: 04 Dec 2006 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

Heel erg prijzig maar ziet er ook gelikt uit!!!
Dit is iets waar een heleboel mensen hebben op zitten wachten.
Maar nog steeds te prijzig!!
AOK4

BerichtGeplaatst: 04 Dec 2006 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

Naast het feit dat het te duur is, ben ik geen zo'n voorstander van die 3d-toestanden op 2d-weergave (scherm). Voor de rest ziet het er wel interessant uit...
Naar boven
Theo Driessen

BerichtGeplaatst: 04 Dec 2006 14:55    Onderwerp: Reageer met quote

Heel intressant, maar inderdaad...veel centjes Confused
marcston

BerichtGeplaatst: 04 Dec 2006 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

Theo Driessen @ 04 Dec 2006 14:55 schreef:
Heel intressant, maar inderdaad...veel centjes Confused

Leuk speeltje voor je pocket GPS, de speciale aanbieding van 250 Pond (voor alleen de kaarten) is echter nogal heavy. (en ik spreek niet alleen over het gewicht Wink.

Zeker een mooi project waarin veel tijd is gaan zetten. Echter ik hou het nog wel even bij mijn papieren kaartje wat bij mijn boek van Richard zat. Ziet er ook wat authentieker uit.
Henri

BerichtGeplaatst: 04 Dec 2006 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

jammer dat het alleen de engelse kaarten zijn,
blijf wachten tot ze de duitse en franse kaarten erbij zetten
maar dan zal het ook wel 3x zo duur worden.
Guus Muisarm

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2006 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Richard @ 04 Dec 2006 0:33 schreef:

Dat is nu net wat ze doen. Doe eens gek en maak ze zelf 3d, steek er 100-den manuren in en plaats ze gratis op internet dude!
Naar boven
Richard

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2006 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

Dude? Heb ik met je in de zandbak gespeeld?
Naar boven
Piron

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2007 20:47    Onderwerp: Reageer met quote

Alternatieven:

http://www.naval-military-press.com/FMPro?-db=nmp_Orders.fp5&-lay=CGI&-token=3536979&-format=nmpweb/cdrom.htm&OrderID=3536979&-find

Ook meteen niet gratis maar toch iets goedkoper.
Naar boven
beerensatw

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2007 21:14    Onderwerp: alternatieve trenchmaps. Reageer met quote

Boeiende alternatieven. De Engelse trenchmaps zijn OK. Wel gaat het om 175 stuks, tegen ongeveer 750 stuks in de dure versie met recente (staf)kaarten als onderlegger. De dure versie is een rib uit het lijf, maar wel gelikt werk, waar ook bv een zoekfuncties op plaatsnaam bij zit. Men kan mbv een muisklik scrollen van de huidige Frankrijkkaart, naar de huidige Franse stafkaart, naar diverse trenchmaps uit verschillende perioden. Wel moet inderdaad gezegd worden dat het vooral om Engelse linie kaarten gaat. De stafkaarten houden ergens tussen Reims en Verdun op.

Hoe dan ook: een geweldigge DVD. De DVD met captured German trenchmaps is best boeiend, maar in mijn beleving zijn geld niet waard. De DVD over de krijgsgeschiedenis on the Western front is al ongeveer een jaar uitverkocht.

succes,

Ad
ironmarc

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2007 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er erg gaaf uit zeg! Maar die prijs is idd belachelijk......wie weet verschijnt ie nog wel een x op internet om te downloaden Wink
marcston

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2007 9:05    Onderwerp: Reageer met quote

ironmarc @ 22 Mei 2007 0:09 schreef:
Ziet er erg gaaf uit zeg! Maar die prijs is idd belachelijk......wie weet verschijnt ie nog wel een x op internet om te downloaden Wink

Tja ja die prijs he, die is voor mij ook te hoog, vooral omdat ik er weinig mee ga doen!

Ze hebben natuurlijk zelf het recht de prijs vast te stellen. zij zullen de simpele formule Opbrengst * verwachte licentieverkopen - kosten wel gebruikt hebben.

Ik denk dat het enerzijds veel geld en tijd kost om dit te digitaliseren anderzijds denk ik dat ze de prijs juist zo hoog houden om het tomtom effect te voorkomen. (goedkope kaarten die toch overal op internet te vinden). Dit zeg ik zonder het heilige boontje uit te willen hangen.

Als ik andere topografische kaarten bekijk qua prijs zit je ook al snel boven de 200 Euro.
http://www.garmin.nl/normal.php?id=349

Als je minder potentiele klanten hebt drijft dat de prijs op, en ja 10 jaar geleden betaalde mensen ook nog (omgerekend) snel 4000 Euro voor een Navsysteem Embarassed Embarassed Sad .

Hopelijk wordt dit product ook nog eens betaalbaar voor de "nietfanaat of professional".

@Richard
En qua rechten, natuurlijk kunnen ze die rechten claimen op hun zelf gemaakte 3D kaart. Dat doet Garmin, Navteq en vele anderen ook met hun digitale kaarten. Woorden zijn vrij te gebruiken, boeken zijn copyrighted.

Kortom:
De prijsstelling is hun goed recht. Ik heb ze wel een mailtje gestuurd. Mooi product maar te duur voor wat ik er voor over heb. Misschien als we dat allemaal gaan doen??
beerensatw

BerichtGeplaatst: 22 Mei 2007 19:57    Onderwerp: kraakbare dvd Reageer met quote

Los van het feit of het netjes is zo'n dvd te willen kraken: De 175 trenchmaps van het Imerial War Museum, zijn volgens kenners, de best beveiligde bestanden en vooralsnog niet te kraken.

Dat maakt (gelukkig) snel een einde aan de discussie: wel of niet doen.

Ad
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het front Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: