Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

OfficiŽle cijfers

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Specifiek Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Richard

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2005 15:35    Onderwerp: OfficiŽle cijfers Reageer met quote

Quote:
ĎUit officiŽle cijfers, welke zoo juist gepubliceerd zijn, blijkt, dat van de soldaten, die in den wereldoorlog gewond zijn, er meer na den oorlog aan hun verwondingen bezweken zijn dan tijdens de gevechten. In den strijd zijn namelijk gesneuveld 8.538.000 soldaten, terwijl 15.000.000 eerst na den oorlog aan de tijdens de strijd opgeloopen verwondingen zijn overleden. Van de soldaten, die in de wereldoorlog gewond zijn, zijn er 4.247.000 nog in leven.í

Uit: MAVORS, Nederlands maandblad voor officieren. November 1936.

Heeft iemand enig idee welke officiŽle cijfers schuil gaan achter deze bewering?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
derwisj

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2005 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, dat lijkt mij een sterke bewering. Denk dat die cijfers gewoon uit de lucht gegrepen zijn; ofwel heeft hij er de cijfers van de Spaanse Griep bijgeteld; de "gewonden" waren misschien wat zwakker, zodat er meer stierven aan de griep, maar dan beweren dat ze aan hun verwondingen bezweken vind ik nog sterk.
pascal
Naar boven
Roma

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2005 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

Richard, ik kan absoluut niet op je vraag antwoorden.
Maar als ik bedenk dat er zelfs geen exacte cijfers bestaan over de militaire gesneuvelden ( dus tijdens de oorlog), dan kan ik me helemaal niet voorstellen dat er cijfers zouden bestaan over het aantal aan hun verwondingen gestorven militairen NA de oorlog.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Specifiek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: