Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Gekregen Adrian.

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verzamelen en verzamelingen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Peter

BerichtGeplaatst: 25 Dec 2005 22:40    Onderwerp: Gekregen Adrian. Reageer met quote

Een jaar of twee geleden heb ik deze helm van een vriend van me gehad. Hij was die dag wezen ruimen in het husi van een overleden familielid in Belgie.

Weet iemand trouwens of er ergens stempels oid zouden moeten staan op deze helm?

Voor/ zijkant:

Binnenwerk:

Close-up van het embleem:

Achterzijde:

Nu zegt men altijd dat een gekregen paard niet in de bek gekeken mag worden. Toch kan ik u vertellen dat die vriend raar opkeek toen hij mijn gezicht zag nadat hij verteld had dat hij het uniform dat in dezelfde kist zat maar had weggegooid omdat er wat mot gaten in zaten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Merlijn

BerichtGeplaatst: 25 Dec 2005 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

WOW een heel uniform Neutral
Het kan zijn dat er stempels in de helm staan......onder het leer.
Mooie ding hoor.
Naar boven
Adrian

BerichtGeplaatst: 25 Dec 2005 22:47    Onderwerp: Re: Gekregen Adrian. Reageer met quote

Peter @ 25 Dec 2005 22:40 schreef:

Weet iemand trouwens of er ergens stempels oid zouden moeten staan op deze helm?

In het binnenwerk kom je wel eens de maat tegen.
Er moeten in de helm zelf geen stempels staan.
De meesten die ik gezien heb,hadden geen stempel.

Overigens,mooie helm dat je daar hebt. Smile
Naar boven
Merlijn

BerichtGeplaatst: 25 Dec 2005 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de Belgisch helmen weet ik het ook niet zeker.
De Franse Adrian helmen hebben wel eens stempels in de helm van de maker.
Naar boven
Peter

BerichtGeplaatst: 25 Dec 2005 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Dit zijn idd van die verhalen die altijd alleen anderen lijken te overkomen. Dit dacht ik zelf nl ook altijd, soms blijken zulke verhalen ook wel eens echt te zijn Smile
Naar boven
Adrian

BerichtGeplaatst: 25 Dec 2005 22:56    Onderwerp: Re: Gekregen Adrian. Reageer met quote

Nu zegt men altijd dat een gekregen paard niet in de bek gekeken mag worden. Toch kan ik u vertellen dat die vriend raar opkeek toen hij mijn gezicht zag nadat hij verteld had dat hij het uniform dat in dezelfde kist zat maar had weggegooid omdat er wat mot gaten in zaten.

Heel spijtig en heel pijnlijk om zoiets te moeten horen en of meemaken.
Maar helaas het gebeurt veel,want de ene zijn "schat" is de andere zijn rommel. Crying or Very sad
Naar boven
Merlijn

BerichtGeplaatst: 25 Dec 2005 22:58    Onderwerp: Reageer met quote

Yup
Als je mijn vrouw vraag over mijn verzameling krijg je een heel ander andwoord dan van mij.
Meer in de trant van oude zooi.
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 25 Dec 2005 23:04    Onderwerp: Reageer met quote

Weet je, toen ik nog naar school ging en ik mij verveelde in de school trok ik eens een deur open...ik kwam in een kamertje waarin oude duitse uniformen, gasmaskers, een radio enz...lagen...heb nu spijt dat ik toen niets heb meegenomen...en dat deel van de school is nu reeds afgebroken voor nieuwbouw...vraag me af wat er met die spullen gebeurd is...
De uniformen waren wel WOII...
Heb later de geschiedenis van de school eens opgezocht, en dat gebouw was tot kort na WOII een gedeelte van een klooster; het werd waarschijnlijk gebruikt voor inkwartiering van soldaten...
De school is ook ooit eens ontruimd geworden omdat er in een schoorsteen een aantal granaten gevonden waren...
Was dus wel een gebouw met geschiedenis...
Jammer dat het afgebroken is...
Dus misschien een tip om eens na te gaan of er in jouw buurt ook geen gebouwen staan waar inkwartiering was...misschien is er nog iets te vinden...
pascal
Naar boven
leibhusar

BerichtGeplaatst: 03 Jan 2006 20:53    Onderwerp: Re: Gekregen Adrian. Reageer met quote

Een jaar of twee geleden heb ik deze helm van een vriend van me gehad. Hij was die dag wezen ruimen in het husi van een overleden familielid in Belgie.

Stempels kunnen erin staan maar hoeft niet.Ze zijn op beiden manieren geleverd...Ik heb zelf een gehad zonder iets erin terwijl een ander een Fabrikantsstempel uit Brussel had EN een stempeling in het leerwerk...

Voor/ zijkant:

Binnenwerk:

Close-up van het embleem:

Achterzijde:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
militairmuseum

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2006 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi cadeau gekregen dan,
als ik zo rondkijk kosten die dingen toch een hoop uit wo1.

wat misschien ook een handige tip kan zijn:
zoals al opgemerkt was:de een zijn schat is de ander zijn rommel.

Ik loop zelf altijd over rommelmarkten, vooral in Frankrijk als ik er ben.
Er zijn soms mensen die namelijk voor ons ''goed'' spul wegdoen voor weinig geld,zoals zo'n adrian helm of uniformen.
Of mensen verkopen
opa's medaille voor weinig geld op koninginnedag(heb ik ook al eens meegemaakt).Voor hun is het iets met een lintje eraan, meer zegt het ze niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Verzamelen en verzamelingen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: