Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Strips over WOI
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Benny Vinke

BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2014 21:24    Onderwerp: LE BARON ROUGE Reageer met quote

Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 18 Apr 2014 11:47    Onderwerp: Reageer met quote

"1914 Gewonde Stad"
Mooi getekend verhaal over Leuven in 1914 aan begin van de oorlog.
Maar liefst 224 pagina's en de prijs is bijna € 30,--.

Hieronder een link naar beeld en geluid om indruk ervan te krijgen.

http://focus.knack.be/entertainment/boeken/video-leuven-herdenkt-eerste-wereldoorlog-met-gewonde-stad/article-4000578884241.htm

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 18 Apr 2014 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

Nog 1 die nog moet uitkomen.
Hier alvast de Franse kaft van het album
"Man van het Jaar 1: 1917 - De Onbekende Soldaat"

Ik kom later nog terug met meer stripnieuws.
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 18 Apr 2014 13:32    Onderwerp: Reageer met quote

Eentje die ik vandaag aangeschaft heb. Het gaat weliswaar niet meer om WO1, daar word nog wel in verwezen, maar het is het vervolg op de twee vorige delen die wel over WO1 gingen.
Het gaat om "Matteo, Derde Periode augustus 1936"

Dan kijk ik reikhalzend uit naar deze. Wat een gave voorkant. Dat is een pakkende kop met tekening.

Voor de inhoud kan je bekijken in de link

http://www.sagauitgaven.be/Catalogus/Preview/slide/preview_BAMBOE_Dobermanns.html
A. Depage

BerichtGeplaatst: 06 Mei 2014 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Eric '14-'18 @ 29 Okt 2011 14:17 schreef:
Twee stripalbums uit. De eerste:
Derde deel van "De Wachters, 3 april 1915 Ieper"
Was in discussie met iemand over deze strip. Ikzelf vind het iets teveel fantasy de ander vond het meer Jules Verne achtig en zeer mooi.

Tweede album is "Uur U, zwarte oktober 1917". Ook fantasy, maar meer het "what if" gebeuren. Dus turning points in de geschiedenis. Dit album is het vervolg op de vorig "Uur U Rode September 1917". Die goed in elkaar zat.
Ik vind dit wat intressanter, maar ook hier ieder zijn/haar mening
.

Beide strips zijn dus meer in het fantasy gebeuren. Als je voor realistische strips gaat, moet je bovenstaande vooral laten liggen en schaf bijvoorbeeld "Afspraak in Nieuwpoort" aan. Wil je een keer gewoon genieten van mooi getekende albums met goed verhaal, dan is het een goede aankoop.

Ben in de mogelijkheid om de eerste 2 delen online aan te schaffen. Vraag me af of het wel de moeite is nadat ik jouw post hier zo lees?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 06 Mei 2014 23:40    Onderwerp: Reageer met quote

A. Depage, dat is geheel aan jouw of je realiteit wil of SF of lichtelijk Fantasy.

Ikzelf heb "De Wachters" niet gekocht. Ik vind SF en historie beiden mooi zowel in film en (strip-)boek. Ook in combi van historie en sf. Maar dit vond ik niet echt een geslaagde actie. Is geheel persoonlijk natuurlijk.

"Uur U" daarintegen is ook degelijk Fantasy, maar meer het What If effect. De andere wending aan hoe geschiedenis had kunnen aflopen. Daar heb ik de eerste 4 delen van gekocht destijds. Daarna verloor het mijn interesse, lag niet aan de strip kwaliteit, maar aan de onderwerpen. Maar ook dat is persoonlijk natuurlijk. Denk wel dat de makers iets meer research hebben gedaan voor de what if complotjes.

Persoonlijk denk ik dat je met "Uur U" wel goed zal zitten.

Voor zowel "De Wachters' als "Uur U" telt dat albums zijn waar je echt voor moet zitten, dus zeker geen Suske & Wiske niveau, maar wat hoger in kwaliteit.

Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 09 Mei 2014 17:29    Onderwerp: Reageer met quote

Wat me opvalt is dat de stripalbums die nu in de winkel komen en over WO1 gaan een rond wit stickertje met klaproos hebben en met opschrift "thema 100 jaar WO1". De commercie heeft dus definitief toegeslagen.

"Folies Bergère" is uit in het Nederlands. Zie pagina 2 voor uitleg. Ik vind het een Tardi-achtige strip wat tekeningen betreft. Weinig kleur, behalve waar kleur moet zijn. Prijs € 17,95, ongeveer 91 pagina's. Goed verhaal ook. Van mij krijgt de strip poppy poppy poppy op 5 poppies.

In juni komt graphic novel "Gavrilo" uit gemaakt door Henrik Heer. 232 pagina's. Prijs zal voor sommige ietwat aan de stevige kant zijn € 27,50.
Gavrilo is de voornaam van Princip, de man die Franz Ferdinand dood schoot. Wat ik zag aan tekeningen, ziet het er strak uit.

Van iets lichtere soort is "De oorlog van de Lulu's. Gaat over vrienden in een weeshuis in 1914. Ik weet daar nog niet veel van.
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 16 Mei 2014 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Heel tof wat Stripzaak De Fantast in Kampen doet.
Zijn (of haar) vitrine vol met WO1 strips.
Ik heb de eigenaar nog beloofd dat ik wat poppies en dergelijke breng om het verder wat op te leuken. Hij hoopt volgende week helemaal klaar te zijn.
Als ik er aan toe kom, zal ik een foto plaatsen.

Benny Vinke

BerichtGeplaatst: 17 Mei 2014 0:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal daar ook weer eens langs gaan. Ik ken Jan, de eigenaar van de Fantast, redelijk goed uit de tijd dat ik nog stripboeken verzamelde.
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2014 0:19    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, dit word me toch een duur jaar voor me. Tenminste als ik alles wil aanschaffen.

Vind het jammer dat er over deze strip niet veel bekend word gemaakt.
Na wat surfen op het net ook niet. En het lijkt me toch een interessant gegeven hoe een gewonde thuis komt, althans dat laat men nog wel zien op de site van Saga.

Uitgeverij Saga
"Voor een beetje geluk"
Deel 1 en 2 komen dit jaar uit. Wanneer precies, geen idee.

Saga is druk. Ook nieuwe delen van Ambulance 13 komen eraan. En volgens de site van hun nog deze maand één. Maarrrrr, uitgeverijen en data gaan soms niet echt goed samen.
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2014 18:35    Onderwerp: Reageer met quote

Foto's van de etalage Stripzaak De Fantast Kampen.

Op de stripboeken na heb ik met wat kleine spulletjes eraan bij gedragen. Niet alles wat ik bijdroeg is te zien.

Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2014 8:57    Onderwerp: Reageer met quote

Geen dee of dit al ergens genoemd is; kan het via de zoekfunctie in eider geval niet vinden. Als dit een dubbele is, mijn excuses!

Vandaag in het Algemeen Dagblad op pagina 32:

Stripdagen Haarlem (opening vandaag 17:00 uur) in de Philharmony

"(...) Tienduizenden overspoelen de binnenstad, die in het teken staat van de Eerste Wereldoorlog (...) Scheidend artistiek directeur Joost P. (...): "Het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog 100 jaar geleden wordt dit jaar in veel landen uitgebreid herdacht, maar bij ons nauwelijks omdat Nederland neutraal is gebleven. Dat maakt het als thema vrij uniek. Maar wat het helemaal bijzonder maakt, is de ongelooflijke rijkdom aan beeldmateriaal, zowel historisch als aktueel. Die is veelal afkomstig uit de landen waar de oorlog flink heeft gewoed. Denk aan België, Frankrijk en Duitsland."(...)"

Zie ook: www.stripdagenhaarlem.nl , www.stichtingbeeldverhaal.nl

"Omdat ik alles beter weet is het mijn plicht om betweters te minachten."
Marcel Wauters, Vlaams schrijver en kunstenaar 1921-2005
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 30 Mei 2014 10:16    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik me niet vergis gaat Ivan erheen. Dus een kans om hem aan het werk te zien en te spreken.
De tentoonstelling lijkt me mooi, maar daar ga ik vast later heen.

Soldat Binet

BerichtGeplaatst: 08 Jun 2014 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

[quote=

Dan kijk ik reikhalzend uit naar deze. Wat een gave voorkant. Dat is een pakkende kop met tekening.

Voor de inhoud kan je bekijken in de link

http://www.sagauitgaven.be/Catalogus/Preview/slide/preview_BAMBOE_Dobermanns.html[/quote]

Doet me nogal ferm denken aan het volgende:

Naar boven
Soldat Binet

BerichtGeplaatst: 08 Jun 2014 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Oei, beetje groot uitgevallen. Kan er iemand dat wat kleiner zetten aub? sorry! onschuld
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2014 5:53    Onderwerp: Reageer met quote

Voor wie de moeite wil nemen om de app van de Standaard Avond te downloaden kan sinds gisteren de exclusieve graphic novel van Henrik Rehr over Gavrilo Princip lezen. Gisteren was deel 1, vandaag (elke avond vanaF 17u00) volgt het tweede deel.
Het is een rauwe strip, maar zeer veelbelovend gespekt met veel historie en verbluffende tekeningen. De moeite voor de stripliefhebbers!

Naar boven
Soldat Binet

BerichtGeplaatst: 12 Jun 2014 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

Net Les Folies Bergeres gekocht en verslonden. Mensenlief, wat een magnifieke strip! Superlatieven komen tekort, maar ik vind het de beste strip in jaren gelezen. Wat een mooi verweven verhaal, de fantasie, het smerige... Topklasse van de bovenste plank, zelden gezien, dit was de 20 euro's meer dan waard.

Lyrisch ben ik er over!
Naar boven
Blastmaster1972

BerichtGeplaatst: 17 Jun 2014 12:02    Onderwerp: Reageer met quote

A. Depage @ 11 Jun 2014 5:53 schreef:
Voor wie de moeite wil nemen om de app van de Standaard Avond te downloaden kan sinds gisteren de exclusieve graphic novel van Henrik Rehr over Gavrilo Princip lezen. Gisteren was deel 1, vandaag (elke avond vanaF 17u00) volgt het tweede deel.
Het is een rauwe strip, maar zeer veelbelovend gespekt met veel historie en verbluffende tekeningen. De moeite voor de stripliefhebbers!

Ik heb deze vandaag aangeschaft. Zeker de moeite waard!

Ik heb er wel gelijk die zwarte sticker (100 jaar WO1 - voorwoord Marc...) afgetrokken! Geen stickers op mijn boeken! Wink

Mvg,

Jos

PS> kan een van onze moderatoren eens die ENORME foto in de post van soldaat binet een beetje kleiner maken? Smile
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 17 Jun 2014 12:46    Onderwerp: Reageer met quote

Blastmaster1972 @ 17 Jun 2014 13:02 schreef:
A. Depage @ 11 Jun 2014 5:53 schreef:

Ik heb deze vandaag aangeschaft. Zeker de moeite waard!

Ik heb er wel gelijk die zwarte sticker (100 jaar WO1 - voorwoord Marc...) afgetrokken! Geen stickers op mijn boeken! Wink

Mvg,

Jos

PS> kan een van onze moderatoren eens die ENORME foto in de post van soldaat binet een beetje kleiner maken? Smile

Hehe, zeer herkenbaar: het eerste wat ik doe nadat ik een boek kocht is er de prijs en eventuele andere stickers af doen Wink vanwaar heb je hem Jos?
Ben ook zeer te spreken over de strip zoals ik hem dagelijks volg in DS Avond, ik schaf hem zeker ook aan (als ik hem ergens in de winkel zie).
Naar boven
Blastmaster1972

BerichtGeplaatst: 17 Jun 2014 14:25    Onderwerp: Reageer met quote

A. Depage @ 17 Jun 2014 12:46 schreef:
vanwaar heb je hem Jos?

Standaard boekhandel.

Mvg,

Jos
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2014 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

Gavrilo Princip van Henrik Rehr ook in mijn bezit. Wat een prachtige strip! Surprised
Wat een kanjer ook! En hij ligt zo leuk in je handen Cool (toch niet te vergelijken met een (versnipperde) E-versie ...)
Niet zo goedkoop, maar je krijgt er heel wat voor terug.

De teller staat intussen op 6 Embarassed Een categorie apart, die strips over WOI!
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2014 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk om te lezen dat er mensen zo enthousiast raken over WO1 in strip/novel vorm.

Moest je het in de jaren 70/80 doen met Snoopy (red baron) en een historie uitgave over WO1 van Illustrated Classic. Mocht je deze laatst genoemde te pakken krijgen, koop die. Kleine verschillende waargebeurde verhaaltjes. Tegenwoordig echt hoogstaand lees materiaal. Basis in mijn ogen is en blijft Tardi. Ondanks dat er nu vele gelijken zijn.

Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 01 Jul 2014 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag gekocht "het oog van de Dobermanns"
Ziet er goed uit. Begint met WO1 rondom Ieper. Hitler word gered door een (fictief) militair. Deze militair komt later als de 2de wereld oorlog begint weer in aanraking met Hitler. Eigenlijk is het meer WO2 dan WO1, op de terugblikken na dan.
Het leest heel vlot, is deel 1 uit ....? Als je alleen WO1 wilt lezen, laat dan deze liggen. De prijs is daarvoor te prijzig € 19,95. Wil je gewoon een goed getekend en goed lezend verhaal. Aarzel dan niet.

Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 05 Sep 2014 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

Het is even tijdje stil geweest. Maar stripliefhebbers weet dat als het september word dan de uitgevers weer gaan doen waar ze goed in zijn...Strips uitgeven.
Uiteraard ook weer WO1.
De volgende albums zijn net uit of komen met twee weken uit.

Een mooi album, met recht album, is Junker over een Pruisische militair vlak voor de Groote Oorlog. Strip is geheel blauw van kleur. Pruisisch Blauw? Prijs€ 24,99 maar voor die prijs heb je een pracht album.

De volgende is nog niet uit. Maar wat verhaal wijkt die eens af van alle westfront verhalen. Dit gaat over Afrika. Twee Belgische piloten moeten een Duits schip tot zinken brengen en krijgen een aparte gids tot zich gewezen die zich een zoon van Livingstone noemt.
Titel is Mevrouw Livingstone. Prijs €24,95. Ik kijk er naar uit. Al was het alleen al vanwege de voorplaat.

Zwanenzang 1 (prijs 16,95) is ook al uit. Is meer waterverfachtige pagina's wat kleurrijke tekeningen betreft. Kan geen andere beschrijving geven. Dit is deel 1 van 2. Dit is meer diplomatie van soldaten die als missie hebben de politiek vertellen hoe het gaat.

De laatste is Missie Alaska. Dit is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal. Stukje vergeten geschiedenis. Twee Fransen officieren gaan naar Alaska om sledehonden te halen om die in te zetten in de Vogezen. Het is een avonturen/spionage strip zoals de uitgever het zelf noemt. Omdat het op waar gebeurde feiten is gebaseerd ben ik er nieuwsgierig naar.
Op de andere na, komt deze pas in oktober uit.
Prijs is € 16,95

A. Depage

BerichtGeplaatst: 05 Sep 2014 16:45    Onderwerp: Reageer met quote

Eric '14-'18 @ 09 Mei 2014 18:29 schreef:

Van iets lichtere soort is "De oorlog van de Lulu's. Gaat over vrienden in een weeshuis in 1914. Ik weet daar nog niet veel van.

Heb die vandaag ook zien liggen, toch van een ander niveau van wat ik hier al gezien heb. Weet niet goed wat ik ervan moet denken. Geen graphip novel alvast Wink
Getwijfeld om hem aan te schaffen, maar toch besloten voorlopig niet.

Er zou ook eenv ervolg zijn?
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 06 Sep 2014 9:50    Onderwerp: Reageer met quote

A.Depage. Volgens mij is de strip van Lulu's inderdaad de eerste in een vervolgreeks. Ook ik liet 'm liggen.
Soldat Binet

BerichtGeplaatst: 25 Sep 2014 9:58    Onderwerp: Reageer met quote

Van een kenner hoorde ik dat de Lulu's anders zeker een aanrader is. De kenner is de Nederlandse vertaler, dit terzijde Wink

Wie graag een beknopte recensie wil lezen over Zwanenzang: http://www.stripinfo.be/recensie.php?recensie=2101

Grt
Binet
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 25 Sep 2014 11:01    Onderwerp: Reageer met quote

We mogen binnenkort ook de nieuwe van Ivanpetrus verwachten zeker? (over de val van Antwerpen). Ik dacht dat die uitkwam in oktober ergens.
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 25 Sep 2014 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Soldat Binet, ik het Lulu's zien liggen en door gebladerd in de stripboekwinkel. Het is niet mijn genre van oorlogsverhalen, maar ik zou zeggen schaf het aan en steek hier van wal met lofwoorden over dat album.

A.Depage. Geen idee eigenlijk. Had het er niet over toen ik hem tijdje terug sprak. Maar welkom is het wel.

Soldat Binet

BerichtGeplaatst: 25 Sep 2014 16:54    Onderwerp: Reageer met quote

Eric, zal ik zeker eens doen! Maar lofbetuigingen uit ik pas als ik het helemaal zeker ben, dus wie weet is het ook niet mijn ding. Maar 'speciallekes' vind ik altijd wel eens een welkome afleiding.
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 01 Okt 2014 7:23    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen weekeinde Mevrouw Livingstone gelezen. Goed verhaal, hoewel ik her en der twijfel aan de echtheid laat het wel een redelijke indruk achter over hoe het in Belgisch Congo ging tijdens WO1.
Bij het voorwoord werd ik gewezen op het feit dat België niet, maar Frankrijk en Engeland wel hun koloniale legers inzette in het westfront.

Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 08 Okt 2014 12:24    Onderwerp: Reageer met quote

Het album Junker heeft in de Veronicagids 4 **** gekregen, vanwege de topkwaliteit van het getekende verhaal/novel.
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 14 Okt 2014 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

Officieel komen ze morgen uit, maar vandaag lagen ze al in de stripboekhandel. Dan heb ik het over de eerste twee albums die ik hier bespreek en ook besproken had eerder in topic.

- Missie Alaska, deel 1 uit 2 wat ik zo begreep. Ziet er mooi uit die landschappen en rauwheid van de Alaska natuur. Minpunt. De koppen en gezichten van de figuren, die vind ik wat minder. Maar door zijn bijzondere verhaal. Aanrader. Scroll omhoog om te zien naar prijs en voorkant. poppy poppy poppy op 5 poppies

- Man van het jaar 1917. Ik ben weleens vaker superpositief over een album, maar ook bij deze ben ik zeer tevreden mee. Mooi getekend, vooral ook de landschappen. Details zijn mooi verwerkt, zoals een rat wat uit een mond van een soldaat kruipt. Dat soort zwarte sinistere stukken zitten in dit album. Verhaal gaat over de onbekende soldaat die onder de D'Arc Triomf ligt. Althans volgens dit verhaal. Gaat vooral over de koloniale legers van Frankrijk. Zie voor voorkant ook weer in deze topic.

poppy poppy poppy poppy poppy Inderdaad volle mep in mijn ogen. Maar iemand anders kan wat anders denken, het is maar een mening van 1 iemand (ikke dus). Tot nu toe gaf ik alleen Ivan nog zoveel sterren voor zijn novels.

Dan een album waar ik niet veel mee heb. Deel 2 van de Lulu's 1915. Zoals ik zeg, ik heb er niet veel mee. Maar mijn stripboekdealer is laaiend enthousiast over de beide albums en er komt meer. Negeer mijn mening hierbij en koop het album gewoon als je er wel wat mee hebt.

Soldat Binet

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2014 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ook hier effe vermelden: tot zondag 23 november ('t is niet lang meer) een tentoonstelling van Tardi in de Bozar in Brussel, loont voor Tardi-liefhebbers zeker de moeite!

zie http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?p=417612#417612
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 19 Dec 2014 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Einde van het jaar is in zicht. Misschien leuk om even een top 3 te maken van stripboeken die ik goed vond.
Het is geen 1,2,3, ze staan eigenlijk allemaal wel gelijk, maar ik noem er gewoon 3.

1. Man van het jaar 1917, uitgeverij Daedalus. Dit is in mijn ogen gewoon een goed degelijk verhaal en schitterende tekeningen.

2. Mevrouw Livingstone, uitgeverij Ballon Media. Eens een strip over een heel ander front dan alleen westfront. Afrika. Het Belgisch leger in Afrika.

3. Folies Bergère, uitgeverij Dargaud. Tardi achtige tekeningen, strak en goed geschreven verhaal.

En dan doe ik toch nog een 4de strip erbij. Dit alleen omdat het geschiedkundig te maken heeft met de aanloop naar de oorlog.
-Gavrilo Princip, uitgeverij Ballon Media. Alleen al voor de achtergrond is het de moeite waard.

Dit zijn mijn persoonlijke meningen over de albums. Misschien hebben jullie een hele andere strip die bovenaan staat. Dat is uiteraard goed. Want elk lijstje is een persoonlijk lijstje. Gaat om het idee niet om het opleggen van een mening.

A. Depage

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2015 12:10    Onderwerp: Reageer met quote

Heb jij de reeks van Charlie's War, Eric?
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2015 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is toch Tweede Wereldoorlog? Ik ken het wel, maar ik vind de serie te duur en te lang.
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2015 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

Even iets rechtzetten. Ik was even in de war met een andere stripserie.
Zelfde soort naam. Het is dus wel WO1.
Ken het wel degelijk, ziet er goed uit, maar ik denk dat het voor de meesten een te dure serie is om te volgen (bijna 25 euro per deel). Kwalitatief sterk zowel verhaalijn als tekeningen, maar door hardcover bundels is de prijs hoger dan dat het softcover zou zijn.

Ik schaf het (nog) niet aan ivm de prijs en lengte van de serie, die kan ik namelijk niet overzien.

Nogmaals mijn excuses dat ik even dacht dat het om een WO2 strip ging. Er is/was namelijk een WO2 in omloop met zelfde soort naam.

A. Depage

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2015 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Zag gisteren een exemplaar in de boekhandel. Even in gebladerd, ziet er idd goed uit, maar als het één van de velen is in de reeks, is het wel erg duur Surprised

Betreft je favoriete lijstje kan ik kort zijn. Ik heb maar 7 strips in totaal, dus veel zinnigs kan ik niet zeggen. De strip van Princip van Henrik Rehr heb ik wel en vond ik super.
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 07 Jan 2015 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

'k Zal eens navragen of er ook softcover versies van komen. Ben bang van niet aangezien de hardcovers vrij uitgebreid zijn.

Als het nu een serie van drie dikke albums zou zijn, is te overzien. Maar nu is het helaas onbekend hoeveel albums ze gaan uitgeven, ik weet niet hoe ze de verhalen verdelen.

Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 01 Feb 2015 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

Mocht je hardcover te duur vinden, van onderstaande is nu de softcover uit gekomen. In hardcover is ook al deel 2, maar alleen deel 1 is eigenlijk over WO1, daarna gaat het over WO2. Ik vind de albums goed in elkaar steken.

Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2015 18:08    Onderwerp: Reageer met quote

Eindelijk weer wat nieuws.

Saga brengt Lusitania uit. Inderdaad een verhaal over het schip wat door Duitsers is getorpedeerd. Uiteraard is het enigszins wel fantasy, maar geloofwaardig, erin verwerkt. Mooi getekend. Was meteen mijn aanschaf van de dag. Hieronder waar het verhaal over gaat.

" De schipbreuk die de loop van de Eerste Wereldoorlog zou veranderen ... 2160 passagiers schepen op 1 mei 1915 in aan boord van de RMS Lusitania. Zeven dagen later, zijn er van deze 2160 reizigers nog maar 703 in leven ... Onder de overlevenden van de schipbreuk bevinden zich een Franse dubbelagent, die midden in het web van intriges rond het torpederen van de Lusitania zit, en Alfred Vanderbilt, erfgenaam van een van de belangrijkste handelskapitalen van de Verenigde Staten. Beide heren willen de achtergronden van de tragische gebeurtenissen uitspitten ..."

Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2015 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

En dan nog eentje. Een spinoff van Wunderwaffen, wat over WO2 gaat.
Het heet Zeppelin's War. Het is mooi getekend en gekleurd. Daar zeg ik helemaal niks negatiefs over. Maar het is behoorlijk fantasy. Too much voor de WO1 fanaat/kenner/deskundige. Je moet een liefhebber zijn om dit leuk te gaan vinden. Ik zeg niet dat het slecht is, maar het is geen standaard WO1 verhaal. Onder de mooie voorplaat staat waar het over gaat.

Occult addertje in het gras

Zeppelin's War is een soort spin-off van Wunderwaffen waar wij al gelijk voor gewonnen waren. Maar waar Wunderwaffen zich nog afspeelde in een mogelijke Tweede Wereldoorlog grijpt Zeppelin's War terug naar de Eerste Wereldoorlog. Beide reeksen hebben overigens niets inhoudelijks met elkaar te maken.

Eind 1916 bevinden de strijdende partijen zich in een patstelling. Duitsland is heer en meester over een groot deel van het noorden van Frankrijk. Alleen Parijs biedt nog verzet. Zeppelineskaders worden ingezet om het tij te doen keren. Een van de piloten luistert naar de naam Adolf Hitler. Hij krijgt het aan de stok met zijn bevelhebber Hermann Göring. Bepaalde uitspraken zullen geschiedenisfreaks ten zeerste kunnen bekoren. De brug die ze slaan naar de Tweede Wereldoorlog is een feest van herkenning. Aan Franse zijde is er piloot en luchtvaartheld Georges Guynemer (in Poelkapelle staat een standbeeld te zijner ere) die alsnog in Duitse handen valt. En we vergeten de Russen niet! Raspoetin bemachtigt iets dat de geschiedenis, of toch déze geschiedenis, kan doen keren.

Net zols in Wunderwaffen komt er een occult addertje onder het gras piepen in een anders ontzettend boeiend en actiegedreven verhaal. Dat fantasygedoe had voor ons achterwege mogen blijven want de vertelling over Hitler, Göring en Guynemer in hun Zeppelins of koddige tweedekkers is al zo sterk dat de rest ballast is... tenzij het ons nog kan verrassen in de volgende delen zoals de cliffhanger ons wil doen geloven.

De realistische tekenstijl van Spanjaard Vicenç Villagrasa (voorheen vooral actief voor de comicindustrie met potlood- of inktwerk voor reeksen als Marvel Adventures Spider-Man, Sheena en Star Wars: The Clone Wars) deed ons af en toe denken aan de brutale stijl van Igor Kordey (De Verborgen Geschiedenis). Zijn personages staan er, bovendien excelleert hij in de vele actiescènes met epische luchtgevechten.

Niet alleen Villagrasa is vol gegaan voor een zo overtuigend mogelijk resultaat. Aansluitend krijg je een met voorstudies geïllustreerd dossiertje over de uitvinding van superhelium en het lot van de uitvinder. We heben de naam van de vermelde uitvinder echt moeten googelen om ons ervan te vergewissen of scenarist Richard D. Nolane ons nog steeds in het ootje nam of niet. We laten het aan jou over om daar zelf ook eens aan te twijfelen.

Een beter begin had deze Wunderwaffen-afgeleide zich niet kunnen dromen. Er staat er zo nog een in de steigers: Space Reich.
Blastmaster1972

BerichtGeplaatst: 20 Mei 2015 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

Nogmaals een verzoekje aan de moderatoren en/of soldat binet:

Die REUZE foto van All Quiet At The Western Front in soldat binet 's post maakt deze draad een beetje moeilijk te lezen!

Met vriendelijke groeten,

Jos
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2015 7:06    Onderwerp: Reageer met quote

Sluit me bij Blastermaster aan, dat kan toch iets kleiner?
Unterhund

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2015 9:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga er geen discussie over beginnen, maar ik vind het wat vreemd dat er na bijna een jaar pas een opmerking over wordt gemaakt. Maar goed, laat ik liever een oplossing aandragen ...

Als je Firefox als browser gebruikt en Adblock als addon hebt, kun je rechtsklikken op die afbeelding. Het menu dat verschijnt, geeft je onderaan de mogelijkheid om die afbeelding met Adblock Plus te blokkeren/filteren. Dan heb je er ook geen last meer van, zonder dat andere afbeeldingen verstoord worden.

Vraag aan de technische moderator: is er geen instelling in dit forum dat zo'n afbeelding automatisch tot een kleiner formaat terugbrengt? Dan zie je meestal die afbeelding wel nog, maar dan met een zwart kader eromheen waarin staat wat de werkelijke afmetingen zijn. Als je dan op de afbeelding klikt, zie je die alsnog in volle glorie.
Blastmaster1972

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2015 17:37    Onderwerp: Reageer met quote

Unterhund @ 21 Mei 2015 9:50 schreef:
Ik ga er geen discussie over beginnen, maar ik vind het wat vreemd dat er na bijna een jaar pas een opmerking over wordt gemaakt.

Ik ga er ook geen discussie over beginnen, maar je hebt niet goed gekeken... Wink

Soldat Binet @ 08 Jun 2014 20:00 schreef:
Oei, beetje groot uitgevallen. Kan er iemand dat wat kleiner zetten aub? sorry! onschuld

Blastmaster1972 @ 17 Jun 2014 12:02 schreef:

Mvg,

Jos
Naar boven
Unterhund

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2015 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dan mag je in de plaats van 'pas' het woord 'nog' of 'weer' invullen. Het blijft een non-issue ...
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2015 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Het is aangepast hoor Smile Beter bij een volgende keer ons even een pbtje sturen dan is het zo gepiept.

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Blastmaster1972

BerichtGeplaatst: 21 Mei 2015 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 21 Mei 2015 19:51 schreef:
Het is aangepast hoor Smile Beter bij een volgende keer ons even een pbtje sturen dan is het zo gepiept.

Bedankt Yvonne! Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: