Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Adopteren Belgisch Oorlogsgraf

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
demaman

BerichtGeplaatst: 25 Apr 2006 12:22    Onderwerp: Adopteren Belgisch Oorlogsgraf Reageer met quote

Op 2 december 2003 startte ik het project EEN BLOEM VOOR ELK BELGISCH SOLDATENGRAF. Wij werden door een aantal mensen "gehinderd" wat de verdere uitvoering van het project betrof. Om die rede heeft er in 2005 dan ook geen plechtigheid plaatsgevonden.

Sinds november 2005 werk ik alleen verder aan het WAR RELICS ARCHIVES. Er staat een gloednieuwe cd-rom in de steigers, er wordt werk gemaakt van het herbouwen van een Amerikaanse Battlefieldmarker ; ik tracht 24 amerikaanse monumenten te redden die anders vernield zouden zijn geworden ... En dat is véél werk voor één man alleen.

Ik onderzoek of ik al dan niet de draad terug wil oppakken wat betreft het adopteren van de belgische oorlogsgraven. Maar voor dat project zou ik best wat hulp kunnen gebruiken, van gelijkgestemden.

De website www.wra.be bestaat idd niet meer maar is vervangen door http://wra.ros.googlepages.com/home

Daar kan je binnenkort alle informatie - en meer - die op de oude site stond terug raadplegen. Maar ook die dingen vragen tijd.

Je kan me mailen op de volgende adressen voor al Uw vragen ...
rik.scherpenberg@mil.be
wra.ris@gmail.com

Mvg

rik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Regulus 1

Woonplaats: Jabbeke, Flanders - Home of the Marine Jagdgeschwader in WW I

BerichtGeplaatst: 25 Apr 2006 18:34    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Rik,

Zitten er Amerikaanse monumenten tussen in Belgie ? Ik kan anders misschien kijken of iemand kan tussenkomen.
demaman

BerichtGeplaatst: 26 Apr 2006 9:11    Onderwerp: Amerikaanse monumenten Reageer met quote

Regulus 1 @ 25 Apr 2006 19:34 schreef:
Hallo Rik,

Zitten er Amerikaanse monumenten tussen in Belgie ? Ik kan anders misschien kijken of iemand kan tussenkomen.

er zitten idd Amerikaanse monumenten in de listing van 7.000 individuele monumenten. In EYNE (EINE) werken we om aan de OHIO BRIDGE om er een informatiepaneel te zetten.

In Frankrijk ga ik een BATTLEFIELDMARKER van de 1ste US ID herbouwen, en probeer ik 24 BOULDER monuments van de 2de US ID te redden die het ABMC discreet wilde laten verdwijnen

rik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
lieven guffens

BerichtGeplaatst: 07 Feb 2018 15:07    Onderwerp: Reageer met quote

Beste,
Waar vind ik meer info over die adoptie van Belgische soldatengraven ?

mvg,
Lieven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: