Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Gîte in de Elzas

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Hotels, restaurants, café's Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Obusje

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2021 6:57    Onderwerp: Gîte in de Elzas Reageer met quote

Bij het Franse dorpje Sternenberg, halverwege de steden Belfort en Mulhouse in het zuidelijke deel van de Elzas, zijn in de nadagen van de Eerste Wereldoorlog door het Franse leger drie kleine bunkertjes gebouwd. Twee voor opstelling van een machinegeweer en één waarnemingspost. Organisatorisch maakten deze bouwwerken deel uit van de voorpostenlinie van de vesting Belfort.
Na 100 jaar vergetelheid zijn de bunkertjes door de gemeente opgeknapt en is de waarnemingspost sinds dit voorjaar te huur als vakantiehuisje. Voor de liefhebbers een ideale plek om een impressie te krijgen van het Spartaanse frontleven.

Voor informatie en boekingen zie de navolgende site: https://www.gites-de-france.com/fr/grand-est/haut-rhin/linsolite-casemate-68g5872
AOK4

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2021 10:13    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk gevonden, maar niet mijn ding. Ik verkies de luxueuze kasteelkamer van een Etappenhengst... Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Obusje

BerichtGeplaatst: 21 Okt 2021 11:54    Onderwerp: Reageer met quote

AOK4 @ 21 Okt 2021 10:13 schreef:
Leuk gevonden, maar niet mijn ding. Ik verkies de luxueuze kasteelkamer van een Etappenhengst... Wink

Kan ik mij zeer zeker wat bij voorstellen, Jan.
Toen de inmiddels helaas overleden baron Emmanuel de Béthune mij tijdens een van onze eerste ontmoetingen
de ruime kamer op kasteel Marke liet zien waar volgens de overlevering Manfred von Richthofen had gebivakkeerd,
reed ik toch na afloop van onze afspraak wat teneergeslagen terug naar mijn sterrenloos hotelletje.

Vriendelijke groet,
Obusje
egbert

BerichtGeplaatst: 22 Okt 2021 9:27    Onderwerp: Reageer met quote

Man muss halt die Kunst des richtigen Requirierens beherrschen. Ich beherrsche sie.....
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Hotels, restaurants, café's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: