|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Binkske007 Moderator

Geregistreerd op: 8-4-2008 Berichten: 3976 Woonplaats: Turnhout (België)
|
Geplaatst: 23 Mrt 2020 11:26 Onderwerp: Eeuwfeestmedaille |
|
|
Beste forumleden, ik kreeg net de volgende vraag in mijn mailbox, kan iemand er een antwoord op geven?
Bedankt alvast.
Ik stel (via mijn doodsprentjes) vast dat vele oud-strijders WO I, de "Eeuwfeestmedaille" verkregen.
Kan je me zeggen wie daarop recht had en onder welke voorwaarden. Waren er (financiële) voordelen aan verbonden ?? _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old"  |
|
Naar boven |
|
 |
Patrick Mestdag Moderator

|
Geplaatst: 23 Mrt 2020 21:30 Onderwerp: |
|
|
https://blog.seniorennet.be/oudstrijder/archief.php?startaantal=10
zie blz14 medaille nr 12
zie ook Hendriks medal corner
https://hmc2.pagesperso-orange.fr/en/belgium/e-othalbert.html
onderaan pagina scrollen
De Herinneringsmedaille van de 100ste Verjaardag van de Nationale Onafhankelijkheid
Deze verzilverde bronzen medaille werd uitgereikt aan allen die, voor 1 januari 1931, het land trouw hadden gediend gedurende minstens 20 jaar en daardoor in aanmerking kwamen voor ofwel de Burgerlijke Decoratie voor Trouwe Dienst van de Administratie, het Militaire Kruis of de Militaire Decoratie. Koning Albert I stichtte deze medaille op 20 juli 1930.
@+
Patrick _________________ Verdun ….papperlapapp! Louis Fernand Celine
Ein Schlachten war’s, nicht eine Schlacht zu nennen“ Ernst Junger .
Oublier c'est trahir ! marechal Foch |
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

Geregistreerd op: 8-4-2008 Berichten: 3976 Woonplaats: Turnhout (België)
|
Geplaatst: 24 Mrt 2020 16:06 Onderwerp: |
|
|
Patrick, bedankt, de persoon was bijzonder in zijn nopjes en heeft de links in zijn favorieten gezet.  _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old"  |
|
Naar boven |
|
 |
|
|