Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Wiltshire regiment

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Britse Leger en de Commonwealth eenheden Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Iska

BerichtGeplaatst: 27 Mrt 2018 15:14    Onderwerp: Wiltshire regiment Reageer met quote

Hallo,
In mijn zoektocht naar gebeurtenissen tijdens de eerste wereldoorlog op mijn geboortedatum kon ik het verhaal optekenen van
Second Lieutenant Eric Lawrence Arthur Hart Burges, 3rd attd, 2nd Bn Wiltshire Regt.

Eric was geboren in Devizes, Wiltshire, hij was de jongste zoon van Dominee John Hart Burgess, leraar in Devizes. Hij volgde school in St. Edmunds, Canterburry, Kent. Ging daarna naar het Oxford college waar hij afstudeerde met drie onderscheidingen in moderne geschiedenis, een diploma in economische en politieke wetenschappen en een certificaat in sociale training.
Eric was een leider in het college en lid van de discussie groep
Bij het uitbreken van de oorlog was Eric vrijwilliger en ingelijfd op zaterdag 15 augustus 1914, hij vertrok naar het front op zondag 4 oktober en arriveerde op 7 oktober in Zeebrugge. Hij marcheerde met zijn peloton naar Brugge waar zij werden ingekwartierd.

Het feit dat Eric vrijwilliger was komt me verwarrend over en je zou kunnen denken dat bij het 7de regiment dat als eerste in BelgiŽ toekwam onervaren jongeren zaten. (ingelijfd op 15 aug 1914 en naar het front op 4 okt'14). Niettemin was Eric "Second Lieutnant" zodat je moet aannemen dat hij wel een militaire opleiding kreeg (als vrijwilliger)

Kan iemand mij op weg helpen om meer inzicht te krijgen.
Ik heb ooit iets gelezen dat het in Engeland niet ongebruikelijk was dat je als jongere in het weekend een militaire opleiding volgde. Klopt die en waar kan ik meer info vinden.

Alvast dank voor reacties
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2018 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

Is dit iets? https://en.wikipedia.org/wiki/Officers%27_Training_Corps
Heb gezocht op ROTC, maar er zit dan veel Amerikaanse rommel tussen...

ďStop whining.Ē
Ė A. Schwarzenegger
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Iska

BerichtGeplaatst: 28 Mrt 2018 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Percy Toplis,

Je hebt me op het juiste spoor gebracht en krijg nu meer inzicht in dit item.
Het verbaasde me dat menig officier als vrijwilliger dienst nam en nu is het me duidelijk dat deze tijdens hun studie de mogelijkheid hadden tot het Officers' Training Corps (OTC) en later tot het University Officers' Training Corps (UOTC) toe te treden en op die manier de nodige kennis op te doen.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Britse Leger en de Commonwealth eenheden Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: