Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Magazin Fuhrpark kolonne 134

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pickelhaube1

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2017 18:24    Onderwerp: Magazin Fuhrpark kolonne 134 Reageer met quote

Hallo mede forummers,
Weten jullie wat de specifieke functie was van zo'n kolonne en wat ze vervoerde. Ik heb min of meer begrepen dat ze hoofdzakelijk paardevoer vervoerde maar wil graag zekerheid voor dat ik hier iets over ga schrijven.
Het zou helemaal fantastisch zijn als jullie ook nog iets over deze specifieke kolonne zouden kunnen vertellen.

Ik heb 2 Ansichtkaarten waaruit blijkt dat deze kolonne tussen 2-8-16 en 24-9-18 in Alt-Autz actief was.

Alvast bedankt!
Renť
AOK4

BerichtGeplaatst: 08 Apr 2017 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie dat het een Saksische eenheid was, dus best eens het archief in Dresden bezoeken dan, waar je wellicht het Kriegstagebuch en zo kunt vinden.

Magazin-Fuhrpark-Kolonnen waren in principe Etappe-eenheden die zowat alles vervoerden wat er maar moest vervoerd worden als het nodig was.

Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
Pickelhaube1

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2017 11:59    Onderwerp: Reageer met quote

AOK4 @ 08 Apr 2017 20:53 schreef:
Ik zie dat het een Saksische eenheid was, dus best eens het archief in Dresden bezoeken dan, waar je wellicht het Kriegstagebuch en zo kunt vinden.

Magazin-Fuhrpark-Kolonnen waren in principe Etappe-eenheden die zowat alles vervoerden wat er maar moest vervoerd worden als het nodig was.

Jan

Hi Jan,
Dank je wel voor je informatie.
Ik ga daar eens kijken.
Groet, Renť
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: