Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Verdun - Randonnées sur le champ de bataille

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nurse mary

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2016 19:26    Onderwerp: Verdun - Randonnées sur le champ de bataille Reageer met quote

Normaal ben ik niet zo van de boekjes die in de supermarkt liggen maar dit is een gunstige uitzondering: Verdun - randonnées sur le champ de bataille van Yves Buffetaut. Het beschrijft 8 korte wandelroutes met historische achtergronden. Heel leuk voor de beginner maar er staat bv. ook een zeer gedetailleerde route in langs de 'dierenbunkers' in het Bois des Caures met coördinaten. En tja, dan is het echte zoeken en vinden er wel een beetje af maar als het nu eenmaal in de winkel ligt......
Mocht je dan toch enige verrijking zoeken over het Bois des Caures, kijk dan op de site van Mort Homme:http://www.morthomme.com/caures-wald.html

Wij kochten het boekje van 30 pagina's voor 5 euro bij de CORA in Verdun.
Het boekje is evt. ook via internet te bestellen: http://www.ysec.fr/verdun-randonnees-sur-le-champ-de-bataille/

Marij
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
derwisj

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2016 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

ligt ook in de museumshop en in de forten...is al enkele jaren oud dacht ik...ofwel is het een herdruk van een ouder boekje, ik heb hier al tien jaar een wandelingenboekje van Yves buffetaut...veel interessanter vind ik walking verdun van christina holstein in de battleground europe reeks...die wandelingen wijken meer af van de gewone toeristische wandelingen...
pascal
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 01 Dec 2016 8:48    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een goed boekje, ook'Walking Verdun', ze staan beiden in mijn bibliotheekje (net zoals de meeste boeken van Battleground Europe). Rolling Eyes
Enigma

BerichtGeplaatst: 06 Jan 2017 17:35    Onderwerp: Reageer met quote

Het is inderdaad een leuk boekje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Boeken en recensies Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: