Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Mijn over grootvader

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lennart2305

BerichtGeplaatst: 23 Okt 2016 14:02    Onderwerp: Mijn over grootvader Reageer met quote

Beste mensen,

ik zou heel graag meer te weten komen over mijn overgroot vader Pierre Batsleer.
ik weet echter niet heel veel van hem. Enkel dat hij geboren is te kluizen en hij op rieme woonde toen dat hij in dienst ging 1914. Ik weet ook dat hij aan de yzer heeft gevochten en daar gewond is geraakt aan zijn been.

Nu is mijn vraag:
Weet er iemand toevallig in welk regiment dat hij gezeten zou kunnen hebben? en hoe zou ik meer informatie kunnen krijgen? Ik weet namelijk niet precies wanneer hij geboren is, in dienst is gegaan of gestorven is.

Alvast bedankt ieder beetje informatie is zeer welkom,

Lennart[/list]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dragonder

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2016 7:31    Onderwerp: Reageer met quote

Beste,
dan wordt de zoektocht moeilijk, je hebt de geboortedatum , de volledige naam nodig om toch verder te kunnen (heb je geen overlijdensbericht of geboorteakte via je ouders (trouwboekje))

als je dat hebt kan je je informeren via www.klm-mra.be

mvg Marc
eredrager van overwinningsmedaille en herinneringsmedaille 14-18,Mercantile Marine War Medal,France-Germany Star 1945,the 1939-1945 British Star and British War Medal
Naar boven
Lennart2305

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2016 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

Nee helaas helemaal niks meer. Maar ik weet waar hij begraven was dus ga ik het in die gemeente na vragen en het kerkhof register op zoeken. Het enigste wat ik weet van hem is zijn naam en de verhalen.
Naar boven
lansier13953

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2016 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Lennert,
Altijd de raad van Dragonder opvolgen, heb ik ook dikwijls gedaan, en kan je dus best te raden gaan bij het KML. Hopelijk zetten volgende gegevens je op weg.

BATSLEER Pierre - 3 DA - 12 linie - 2e compagnie - fusselier
KML: steekkaart Politiek gevangene met dossiernummer PP111019
Geregistreerd in de lijsten IRC (internationale Rode Kruis) op 14/10/1914 in het Hilfe Lazaret "College Saint Sergais" te Luik.
Verder zijn er geen gegevens als krijgsgevangene terug te vinden.

Nog een prettige dag,
Etienne
Lennart2305

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2016 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Hartlijk dank voor deze informatie!! Hoe komt u er eigenlijk aan dan via KML? En wat voor informatie zou ik nog kunnen vinden en zou ik eventueel nog nodig hebben voor het zoeken. Kan ik bijv. foto's, brieven, militaire documenten en zien welke medailles dat hij heeft gekregen?

Mvg,
Lennart
Naar boven
Dragonder

BerichtGeplaatst: 25 Okt 2016 6:30    Onderwerp: Reageer met quote

je leest het, de raad soms opvolgen van Dragonder of de Flycommander zoals lansier het zo mooi kan zeggen

mvg Marc of Dragonder of Flycommander voor de insiders
eredrager van overwinningsmedaille en herinneringsmedaille 14-18,Mercantile Marine War Medal,France-Germany Star 1945,the 1939-1945 British Star and British War Medal
Naar boven
lansier13953

BerichtGeplaatst: 25 Okt 2016 8:27    Onderwerp: Reageer met quote

Lennert,
voor wat betreft het vinden van gegevens ga ik regelmatig te raden bij mijn trouwe vriend "Google". Gaat natuurlijk niet vanzelf en kruipt heel wat tijd in, maar je komt via omwegen dikwijls terecht in databases. bvb van het KML, Rode Kruis of eventueel het bisdom.
Als het iets vlugger moet gaan neem contact op met de plaatselijke kring voor Genealogie of Familiekunde. Zij beschikken over heel wat ervaring inzake stamboomonderzoek.
Bij iedere zoektocht zijn twee belangrijke dingen nodig, tijd en geduld.

Lennert, ik ben er zeker van dat je de "verhalen" die je weet kwijt kunt op dit forum en dat deze op belangstelling kunnen rekenen. Het is zelfs mogelijk we je aan de hand van die "verhalen" verder kunnen helpen in je zoektocht.

Tot dusver nog veel succes gewenst,

en voor Dragonder: "Still alive and kicking". (vooral dat laatste)

nog een prettige dag,
Etienne
Lennart2305

BerichtGeplaatst: 31 Okt 2016 12:12    Onderwerp: Reageer met quote

Dank u wel! Ik ga zeker mijn best doen om nog zo veel mogelijk te kunnen vinden over hem. Ik heb hem ook al gevonden in het gulden boek! Wat de verhalen betreft:

Pierre Batsleer heeft aan de ijzer gevochten in 1914 waar hij toen in zijn been is geschoten/geraakt.

Ik weet niet zo heel goed het verhaal en mijn opa ook niet meer zo. Maar door het verhaal weet ik wel dat hij normaal gezien de ijzer medaille gehad zou moeten hebbben.

Ik ga deze week zoveel mogelijk proberen doen om meer informatie te krijgen.

Mvg,
Lennart
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: