Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

TV Eén ma. 29 aug. 21.25 uur Ten Oorlog Special

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv en films Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
éclatant

BerichtGeplaatst: 23 Aug 2016 22:07    Onderwerp: TV Eén ma. 29 aug. 21.25 uur Ten Oorlog Special Reageer met quote

Ten oorlog special: onder Vlaamse velden: vanaf 29 augustus 2016 drie weken lang op maandag om 21.15 uur op Eén Belgische TV.

Documentairereeks waarin tv-maker Arnout Hauben samen met archeologen in de West-Vlaamse klei op zoek gaat naar sporen van de Eerste Wereldoorlog. En natuurlijk praat Arnout ook met de omwonenden, wier eigen kleine geschiedenis onlosmakelijk verbonden is met de geschiedenis van hun streek en hun land.
In Langemark nabij Ieper wordt een nieuwe gaspijplijn aangelegd, dwars door Vlaamse velden. Maar eerst mogen archeologen hun werk doen en zoeken naar sporen van de Eerste Wereldoorlog. Arnout krijgt zijn vuurdoop als archeoloog. Gewapend met schop en truweel trekt hij de akkers in. Tot zijn grote ontsteltenis levert die zoektocht ook menselijke resten op.

Zie ook filmpje met aankondiging http://www.vrt.be/nieuws/2016/08/ten-oorlog-special-onder-vlaamse-velden

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160822_02434517

https://communicatie.een.be/dit-was-een-unieke-kans-100-jaar-oude-verhalen-opgraven-over-dood-en-verwoesting-leven-en-overleven
Linkert

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2016 8:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ben heel benieuwd Smile
Para

BerichtGeplaatst: 24 Aug 2016 11:55    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor het delen. Heb de data op de kalender geschreven ga zeker kijken verheug mij er nu al op.
éclatant

BerichtGeplaatst: 25 Aug 2016 23:31    Onderwerp: Reageer met quote

De rien... Smile
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2016 9:49    Onderwerp: Reageer met quote

Was een mooie uitzending, presentator daarvan zie je dat hij echt oprecht geďnteresseerd is.
Alleen ligt het aan mij of was het een beetje abrupt einde van de uitzending?

ps. weet iemand of de naam of wanneer die van de Menenpoort word afgehaald

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160829_02444197
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Goldmaxx

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2016 10:11    Onderwerp: Reageer met quote

Er komen nog twee afleveringen komende maandagen ...
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2016 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had een beetje een dubbel gevoel bij de aflevering.

Bij de opgraving van de lichamen was er geen politie nog de officiële dienst van het leger te zien, die normaal gezien wel erbij geroepen moeten worden.

Wat met het open en bloot tonen van deze menselijke resten. Ik weet dat zoiets in Frankrijk geen probleem vormt, maar herinner me enkele jaren terug toch wel wat heibel bij het tonen van Britse resten (ik geloof van de Lancashire Fusilier gevonden bij Tyne Cot).

Hoe komt het dat die archeologen de resten zelf kunnen onderzoeken? Normaal gezien moeten die toch onmiddellijk overhandigd worden aan de Belgische gravendienst, die de resten na vaststelling van de nationaliteit overdraagt aan de betrokken gravendienst?

Ik hoop trouwens dat de documentaire geen aanleiding zal geven tot een nieuwe opstoot van schattenzoekers in de Westhoek. Een beetje meer aandacht voor de gevonden gevaarlijke munitie (niet de lege shrapnelpot die in beeld kwam) zou daarom niet misstaan hebben.

Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2016 11:58    Onderwerp: Reageer met quote

Even iets over die munitie en bommen.
Wat mij altijd opvalt is dat ze die bommen en granaten zo achterop een aanhanger of in busje doen (zoals gisteravond). Hobbelend het terrein over rijden.
Tenminste dat valt me op bij de Belgische ontmijners. Kan zijn dat ik toevallig dit soort beelden zie, maar het bevreemd me.

Tandorini

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2016 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

zie ook:

http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=34359
http://nl.escertico.wikia.com/wiki/Militaria_Wiki
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Jakke

BerichtGeplaatst: 02 Sep 2016 8:38    Onderwerp: Reageer met quote

@ AOK4:

- De procedure is wel degelijk gevolgd: Politie en het instituut voor oorlogsslachtoffers was op de hoogte vooraleer de opgraving van de stoffelijke resten is gestart. De procedure houdt ook in dat het onderzoek van de stoffelijke resten gebeurd door de archeologen en een fysisch antropoloog en na 30 dagen terug wordt overgedragen aan de politie. Het rapport van dit onderzoek wordt ook overgedragen. Door dit rapport is het makkelijker verder onderzoek te doen naar een mogelijke identificatie, zoals in dit ene geval gelukt is.

- De munitie op de werf werd vooraf verwijderd door een bedrijf, ism DOVO. Daarom zal niet al te veel munitie te zien zijn.
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 02 Sep 2016 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

Jakke @ 02 Sep 2016 8:38 schreef:
@ AOK4:

- De procedure is wel degelijk gevolgd: Politie en het instituut voor oorlogsslachtoffers was op de hoogte vooraleer de opgraving van de stoffelijke resten is gestart. De procedure houdt ook in dat het onderzoek van de stoffelijke resten gebeurd door de archeologen en een fysisch antropoloog en na 30 dagen terug wordt overgedragen aan de politie. Het rapport van dit onderzoek wordt ook overgedragen. Door dit rapport is het makkelijker verder onderzoek te doen naar een mogelijke identificatie, zoals in dit ene geval gelukt is.

Jammer dat dit niet getoond werd zodat dit ook duidelijk is voor de kijkers.
Naar boven
Ludo

BerichtGeplaatst: 02 Sep 2016 17:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog altijd veel respect voor "The Diggers". Zij hebben denk ik meer dan 200 soldaten opgegraven en ze kregen daarvoor stank voor dank.
Naar boven
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 03 Sep 2016 6:14    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
Heb ook enkele minuten gekeken met de nodige bedenkingen en binnenpretjes.De "oude garde"zal zeker ook hebben zitten glimlachen.Mij interesseren die "opgekuiste","gecensureerde"en "geregiseerde" uitzendingen niet zoveel.
Diezelfde uitzending maar dan in de jaren 50 of 60 gedraaid zou anders geweest zijn.
Ben weer dwarsligger zeker?
Groeten.Philippe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Bert

BerichtGeplaatst: 03 Sep 2016 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

In de jaren '50 '60 zouden de stoffelijke resten waarschijnlijk gewoon - al dan niet moedwillig - op een hoopje gesmeten zijn... laat ons dat vooral niet vergeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 03 Sep 2016 20:18    Onderwerp: Reageer met quote

Bert @ 03 Sep 2016 20:00 schreef:
In de jaren '50 '60 zouden de stoffelijke resten waarschijnlijk gewoon - al dan niet moedwillig - op een hoopje gesmeten zijn... laat ons dat vooral niet vergeten.

Hallo,
Ik heb het niet zoveel over de stoffelijke resten hoor,veel respect,(alhoewel laat de doden met rust),maar over de andere tralala...
Groeten.Philippe
Naar boven
Obusje

BerichtGeplaatst: 04 Sep 2016 8:55    Onderwerp: Reageer met quote

Philippe Vandeweege @ 03 Sep 2016 6:14 schreef:
Hallo,
Heb ook enkele minuten gekeken met de nodige bedenkingen en binnenpretjes.De "oude garde"zal zeker ook hebben zitten glimlachen.Mij interesseren die "opgekuiste","gecensureerde"en "geregiseerde" uitzendingen niet zoveel.
Diezelfde uitzending maar dan in de jaren 50 of 60 gedraaid zou anders geweest zijn.
Ben weer dwarsligger zeker?
Groeten.Philippe

Neen, zeker geen dwarsligger. Ieder zijn mening, dat moet kunnen.
Persoonlijk ben ik van mening dat elke aandacht in de media voor 'ons'
onderwerp welkom is. Het draagt er toe bij dat een belangrijke periode in
onze geschiedenis niet vergeten wordt. Programmamakers stemmen de
inhoud af op een breed publiek. Velen onder het grote publiek weten
totaal niets van het onderwerp af. Voor deze groep is zo'n programma
dan ook zeer informatief. Wij, de bovengemiddeld geinteresseerden,
kijken daar soms met andere ogen naar.
Zandhaas

BerichtGeplaatst: 05 Sep 2016 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Niet vergeten vanavond een nieuwe aflevering
AOK4

BerichtGeplaatst: 05 Sep 2016 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, de tweede aflevering was niet veel soeps, zoals we zeggen...

Jan
Naar boven
Linkert

BerichtGeplaatst: 05 Sep 2016 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vond het een mooie aflevering.

poppy
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 05 Sep 2016 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vond het een leuke aflevering. Die oude baas Jerome (90 jaar). Wat een kerel was dat.
Als je goed keek zag je dat hij de medailles in het lijstje met schroef(haakje) en al de muur uit had getrokken.

Dit soort programma's maakt het leuk om de oorlog en gevolg begrijpelijk te maken voor het gewone publiek. Is niet specifiek bedoeld voor degenen die al dieper in deze materie zitten. Maar dat is mijn mening. Zo zie ik het.

AOK4

BerichtGeplaatst: 06 Sep 2016 5:13    Onderwerp: Reageer met quote

Jah, qua opgravingen hebben ze zo goed als niets laten zien. Daarnaast was 80% van de tijd gevuld met wat vertellingen van een 90-jarige over de medailles van zijn vader, op café gaan met een paar mensen van het Welsh Memorial en een Syrische vluchteling die archeologie heeft gestudeerd. Over de opgraving van de Duitse loopgraaf en de "smalle spoorlijn" zo goed als niets.
Naar boven
Niko

BerichtGeplaatst: 06 Sep 2016 8:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kijk 'in uitgestelde modus', dus net aflevering 1 gezien. Ik moet Jan gelijk geven, het laat me toch ook met een dubbel gevoel achter, maar dat had ik ook met de tweede reeks van Ten Oorlog al.

Wat me vooral stoorde in de eerste aflevering:

"we gaan graven op de plaats van de eerste gasaanval" en dan iets later "meteen vinden we een canteen en een gasmasker, duidelijke tekenen van deze aanval" Embarassed

Straffe uitspraken, op zijn zachtst gezegd....

Ter herinnering aan mijn overgrootvader, Frans Van Kerckhoven, Vesting Jager te Voet tijdens het Beleg van Namur, augustus 1914

http://chasseurgraves.weebly.com
Naar boven
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 06 Sep 2016 9:11    Onderwerp: Reageer met quote

AOK4 @ 06 Sep 2016 5:13 schreef:
Jah, qua opgravingen hebben ze zo goed als niets laten zien. Daarnaast was 80% van de tijd gevuld met wat vertellingen van een 90-jarige over de medailles van zijn vader, op café gaan met een paar mensen van het Welsh Memorial en een Syrische vluchteling die archeologie heeft gestudeerd. Over de opgraving van de Duitse loopgraaf en de "smalle spoorlijn" zo goed als niets.

Hallo,
Jan,we hebben ook nog een lepel,drie patronen,vier planken en veel blote aarde gezien.En dan in de verte een zware granaat zoals er in vroegere jaren tientallen gewoon langs de weg stonden.Het was om te kwijlen.....van verdriet.Als je dat dan vergelijkt met de fotos van wat de Diggers verwezenlijkten!Met de middelen van dit programma en die locatie -gefundenes fressen-(is dat juist geschreven Jan?)zit er oneindig veel meer in om er een uiterst boeiend programma van te maken.
Groeten.Philippe
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 06 Sep 2016 10:09    Onderwerp: Reageer met quote

Philippe Vandeweege @ 06 Sep 2016 9:11 schreef:

Hallo,
Jan,we hebben ook nog een lepel,drie patronen,vier planken en veel blote aarde gezien.En dan in de verte een zware granaat zoals er in vroegere jaren tientallen gewoon langs de weg stonden.Het was om te kwijlen.....van verdriet.Als je dat dan vergelijkt met de fotos van wat de Diggers verwezenlijkten!Met de middelen van dit programma en die locatie -gefundenes fressen-(is dat juist geschreven Jan?)zit er oneindig veel meer in om er een uiterst boeiend programma van te maken.
Groeten.Philippe

Volledig akkoord, Philippe. En dan de foto's die getoond werden i.v.m. die Duitse stelling: daar was een Amerikaanse persfoto bij en een foto van een Belgische positie (als ik goed zag), terwijl er zoveel Duits materiaal beschikbaar is, voor wie wil zoeken natuurlijk (ik verwijs bijvoorbeeld naar het boek "Bouwen aan het front").

Jan
Naar boven
Tandorini

BerichtGeplaatst: 09 Sep 2016 11:25    Onderwerp: Reageer met quote

Arnoud Hauben in het programma: van gils en gasten

http://deredactie.be/permalink/2.46706?video=1.2762468
http://nl.escertico.wikia.com/wiki/Militaria_Wiki
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 09 Sep 2016 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Eric '14-'18 @ 30 Aug 2016 11:58 schreef:
Wat mij altijd opvalt is dat ze die bommen en granaten zo achterop een aanhanger of in busje doen (zoals gisteravond). Hobbelend het terrein over rijden.
Tenminste dat valt me op bij de Belgische ontmijners. Kan zijn dat ik toevallig dit soort beelden zie, maar het bevreemd me.

Hoi Eric,
na een cursus van 6 maanden om het " elemantair brevet " bij DOVO te behalen en dan nog wat maanden praktijk in de eenheid zelf en 15 jaar ervaring wil ik je , met wat humor ! je twijfels over de aanpak van de tonnen munitie die DOVO jaarlijks ophaalt wat " relativeren".
Misschien is het mogelijk om bevoegde diensten eerst een vlakke weg aan te leggen over een omgeploegd veld en dan wachten tot het stopt met regenen om de munitie op te halen ? al eens met een projectiel van 80 kilo door een omgeploegd veld gelopen in die vlaamse kleigrond ? ik veronderstel van niet . dan heb je nog dat beekje en het prikkeldraad...
bovendien hebben de buren niet graag dat je dat spul terplaatse ontmijnd of vernietigd .
Als we dus " hobbelend" de munitie verwijderen is dat met de wetenschap dat dit op een veilige manier kan gebeuren. maar dat er een risico aan vast zit is een feit, warom zou de Belgische staat ons anders een ontmijngs premie betalen ?
DOVO haalt jaarlijks tussen de 200 a 500 ton munitie op , dit zonder ongevallen op onze toch drukke wegen waar er jaarlijks honderen mensen omkomen in ongevallen.
Misschien komt dit "transporteren" van inderdaad gevaarlijke projectielen wat vreemd over aan iemand die geen kennis heeft over dit.
Dus beste Eric, onze mensen van DOVO weten wel waar ze mee bezig zijn, al kan er altijd iets fout gaan !
Beschouw deze quote aub niet als een belediging of terchtwijzijng !! Wink
ik begrijp wel dat onze "omgang" met munitie soms inderdaad wel vragen oproept, maar misschien heeft mijn uitleg wat meer klaarheid geschept ?
nogmaals Eric , dit is met alle respect gepost !! even goeie vrienden ?
grtMMM poppy
People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises.
Naar boven
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 09 Sep 2016 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Eric '14-'18 @ 30 Aug 2016 11:58 schreef:

Hoi Eric,
na een cursus van 6 maanden om het " elemantair brevet " bij DOVO te behalen en dan nog wat maanden praktijk in de eenheid zelf en 15 jaar ervaring wil ik je , met wat humor ! je twijfels over de aanpak van de tonnen munitie die DOVO jaarlijks ophaalt wat " relativeren".
Misschien is het mogelijk om bevoegde diensten eerst een vlakke weg aan te leggen over een omgeploegd veld en dan wachten tot het stopt met regenen om de munitie op te halen ? al eens met een projectiel van 80 kilo door een omgeploegd veld gelopen in die vlaamse kleigrond ? ik veronderstel van niet . dan heb je nog dat beekje en het prikkeldraad...
bovendien hebben de buren niet graag dat je dat spul terplaatse ontmijnd of vernietigd .
Als we dus " hobbelend" de munitie verwijderen is dat met de wetenschap dat dit op een veilige manier kan gebeuren. maar dat er een risico aan vast zit is een feit, warom zou de Belgische staat ons anders een ontmijngs premie betalen ?
DOVO haalt jaarlijks tussen de 200 a 500 ton munitie op , dit zonder ongevallen op onze toch drukke wegen waar er jaarlijks honderen mensen omkomen in ongevallen.
Misschien komt dit "transporteren" van inderdaad gevaarlijke projectielen wat vreemd over aan iemand die geen kennis heeft over dit.
Dus beste Eric, onze mensen van DOVO weten wel waar ze mee bezig zijn, al kan er altijd iets fout gaan !
Beschouw deze quote aub niet als een belediging of terchtwijzijng !! Wink
ik begrijp wel dat onze "omgang" met munitie soms inderdaad wel vragen oproept, maar misschien heeft mijn uitleg wat meer klaarheid geschept ?
nogmaals Eric , dit is met alle respect gepost !! even goeie vrienden ?
grtMMM poppy
People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises.
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 12 Sep 2016 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

Maxmadmartin. Bedankt voor je uitleg. Het was van mij ook niet als kritiek geuit op slecht werk ofzo. Maar gewoon wat me opviel.
Natuurlijk nam ik wel aan dat het veilig gebeurd, maar het zag er zo apart uit, op tv was niet het traject te zien wat er vooraf aan gaat.
In verleden ben ik wel in aanraking geweest met ontmijners en ontruimers van schiet- en bomranges (denk aan Terschelling en Vlieland), omdat ik daar in het weekeinde liep (wat ook mag) terwijl zij in pakken en toestanden alles clear maken.
Respect heb ik zeker voor het werk wat ontmijners en ontruimers doen.

Dus Maxmadmartin, ik zie het niet als terechtwijzing van jouw, maar als aanvulling op wat ik zag. Bedankt.
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 12 Sep 2016 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

Eric '14-'18 @ 12 Sep 2016 11:37 schreef:
Maxmadmartin. Bedankt voor je uitleg. Het was van mij ook niet als kritiek geuit op slecht werk ofzo. Maar gewoon wat me opviel.
Natuurlijk nam ik wel aan dat het veilig gebeurd, maar het zag er zo apart uit, op tv was niet het traject te zien wat er vooraf aan gaat.
In verleden ben ik wel in aanraking geweest met ontmijners en ontruimers van schiet- en bomranges (denk aan Terschelling en Vlieland), omdat ik daar in het weekeinde liep (wat ook mag) terwijl zij in pakken en toestanden alles clear maken.
Respect heb ik zeker voor het werk wat ontmijners en ontruimers doen.

Dus Maxmadmartin, ik zie het niet als terechtwijzing van jouw, maar als aanvulling op wat ik zag. Bedankt.

Eric, als je nog vragen hebt wil ik ze met veel plezier beantwoorden !
gtz MMM poppy
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 13 Sep 2016 13:12    Onderwerp: Reageer met quote

Net ook deel 3 bekeken. Ik was minder en minder onder de indruk naarmate de reeks vorderde.

Een typische documentaire zoals je er vandaag (te) veel vindt, waarbij de documentairemaker zich belangrijker vindt dan het onderwerp.

In deel 3 toch wat opmerkelijke zaken geleerd. Op het front van 1917 vinden ze plots wat kralen. Natuurlijk is het eerste waarbij men dan denkt een halsketting van een Canadese Inuit die daar in 1915 zou zijn gepasseerd (men gooit in de reeks 1915 en 1917 en zo toch alles op een hoop, cfr. de gasmasker uit 1917 die verwees naar de gasaanval van 1915)? Mag ik even mijn gezond West-Vlaams verstand daartegen plaatsen en zeggen: kralen van een paternoster... Dat lijkt me al heel wat logischer en waarschijnlijker.

Ook de theorie over de belletjes op het water in de bouwput, die methaangas zou zijn dat ontsnapt van een ontbindend lichaam?

Jan
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 13 Sep 2016 13:50    Onderwerp: Reageer met quote

AOK4 @ 13 Sep 2016 13:12 schreef:

Ook de theorie over de belletjes op het water in de bouwput, die methaangas zou zijn dat ontsnapt van een ontbindend lichaam?

Jan

Dan zetten we gewoon de gehele lap grond constant onder water, toch? Cool
Vond dat ook een zeer rare redenering waar ik bedenkingen bij had (al ben ik geen dokter of veldspecialist).
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 13 Sep 2016 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dat van die gasbelletjes had ik ook mijn twijfels. Volgens mij kan dat toch als er een lichaam in ontbinding is, dan komt er gas vrij. Maar toch niet met een reeds ontbonden lichaam waarvan alleen skelet er nog is?

Dit soort tv programma's kijk ik met een soort van lekenoog ernaar. Je moet niet je (te) deskundige bril erbij opzetten.
Het is gemaakt om mensen enthousiasmeren.
Compliment voor de presentator. Hij is oprecht geďnteresseerd wat daar gebeurd, dat zie je aan zijn houding en gezicht. Okay, misschien her en der wat foutjes, maar ik waardeer zijn insteek.

Linkert

BerichtGeplaatst: 14 Sep 2016 6:40    Onderwerp: Reageer met quote

Drie mooie afleveringen, oprecht van genoten, net als de vorige twee reeksen.
A. Depage

BerichtGeplaatst: 14 Sep 2016 6:40    Onderwerp: Reageer met quote

Eric '14-'18 @ 13 Sep 2016 23:06 schreef:
Dat van die gasbelletjes had ik ook mijn twijfels. Volgens mij kan dat toch als er een lichaam in ontbinding is, dan komt er gas vrij. Maar toch niet met een reeds ontbonden lichaam waarvan alleen skelet er nog is?

Het was mss een mopje van de digger om de naďeve en enthousiaste presentator (niet wetend dat hij te grazen werd genomen) te foppen? Evil
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 14 Sep 2016 6:46    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zo maar kunnen A.Depage, alleen kwam die mop slecht over. Of mijn humor liet me in de steek op dat moment.
Mirjam
Moderator

BerichtGeplaatst: 14 Sep 2016 10:03    Onderwerp: Reageer met quote

Eric '14-'18 @ 13 Sep 2016 23:06 schreef:

Ik heb het niet gezien, maar na 100 jaar lijkt mij een lichaam ondertussen wel ontbonden.

http://hvhwo2.wordpress.com/
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 27 Sep 2016 9:37    Onderwerp: Reageer met quote

Zag pas het boek in de boekhandel, gewoon in Zwolle. Zag er best wel leuk uit.
Maar ik denk dat de meesten hier afhaken voordat boek. Want echt een toevoeging wat geschiedschrijving of feiten is het natuurlijk niet.

Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2016 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

Heb in IFF het boek toch gekocht. Hij schrijft zoals hij op tv te zien was, enthousiast.
Een ieder mag denken erover van serie en boek wat hij of zij wil. Maar ik denk dat het voor een gemiddelde geďnteresseerde of beginner een leuke serie en boek was en zou zijn.
Te ingewikkelde programma's en series zouden mensen kunnen laten afknappen. Dat komt wel als ze er verder induiken in de materie WO1

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv en films Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: