|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
lidou
Geregistreerd op: 11-8-2013 Berichten: 277 Woonplaats: Edewalle - Kortemark (vlakbij de Wercken-Riegel)
|
Geplaatst: 21 Sep 2015 19:53 Onderwerp: Sapper Thomas W. Seal |
|
|
Vandaag stopte ik bij Poperinge New Cemetry.
Daar liep ik de kleinzoon en achterkleinzoon van sapper T.W. Seal tegen.
Ze kwamen hun grootvader eren, die vandaag precies 100 geleden, zwaar gewond werd tijdens gevechten in de Ieperboog. Hij werd dezelfde dag nog overgebracht naar Poperinge waar hij enkele ogenblikken later ook overleed.
Hij was 33 jaar, getrouwd en had 4 kinderen. 3 zonen en 1 dochter. De dochter was de moeder van de man die ik vandaag tegenkwam.
Enkele dagen later sneuvelde ook de broer van zijn vrouw. Hij werd nooit teruggevonden en wordt herdacht op de Menenpoort. ( zijn naam ben ik vergeten te vragen).
Dit is geen spectaculair verhaal, geen grote ceremonies, geen klaroengeschal,..... maar het blijvende verdriet van vele families.
Deze ontmoeting blijft nog wel even nazinderen
WE WILL REMEMBER THEM!
grtn
n.
PS en vandaag in het bijzonder Thomas W. Seal
 _________________ "Always remember both sides of the line"
http://www.toetindroaj.be |
|
Naar boven |
|
 |
Eric '14-'18

Geregistreerd op: 19-11-2010 Berichten: 2502 Woonplaats: in een oude Hanzestad
|
Geplaatst: 21 Sep 2015 22:13 Onderwerp: |
|
|
Dit soort ontmoetingen maakt dat de oorlog net ietsje dichter op je gaat zitten.
Bedankt voor het delen. Denk dat er meer van ons zulke ontmoetingen hebben.
 _________________ In a foreign field he lay. Lonely soldier, unknown grave. On his dying words he prays. Tell the world of Paschendale.
lyrics: Iron Maiden |
|
Naar boven |
|
 |
Finnbar Moderator

|
Geplaatst: 22 Sep 2015 6:55 Onderwerp: |
|
|
Mooi verhaal, lidou. Bijzonder om mee te maken. |
|