Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Is dat de eerste identiteitskaart?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Walter

BerichtGeplaatst: 04 Jun 2015 9:50    Onderwerp: Is dat de eerste identiteitskaart? Reageer met quote

[URL=http://s394.photobucket.com/user/walterdeconinck/media/Kaartbasile1_zpsdaswhgli.jpg.html][IMG]http://i394.photobucket.com/albums/pp29/walterdeconinck/Kaartbasile1_zpsdaswhgli.jpg[/IMG][/URL]

Soms wordt beweerd dat onder de Duitse bezetting tijdens W.O.I voor het eerst een identiteitskaart ingevoerd werd. Is dat zo'n identiteitskaart?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Walter

BerichtGeplaatst: 04 Jun 2015 9:51    Onderwerp: Is dat de eerste identiteitskaart? Reageer met quote

Plaatsen van een foto is mislukt...
Naar boven
Walter

BerichtGeplaatst: 04 Jun 2015 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

In de handleiding om een foto te plaatsen met Photobucket is de laatste stap nr. 8: "Klik nu [CTRL + V] in het vak van je FEW forum bericht; de URL van je foto verschijnt aldaar."
Dat heb ik gedaan, na al de vorige stappen genomen te hebben.
Ik heb ook even gecontroleerd met "Voorbeeld" en daar stond hetzelfde als wat in mijn eerste bericht staat.
Wat is de oorzaak van het mislukken?
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 04 Jun 2015 12:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de indruk dat dat een controlekaart is, geen identiteitskaart. Voor zover ik kan zien, natuurlijk, er staat maar één zijde online.

De echte identiteitskaarten waren met foto.

Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Unterhund

BerichtGeplaatst: 04 Jun 2015 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

Zie hieronder ...

Laatst aangepast door Unterhund op 04 Jun 2015 13:54, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Unterhund

BerichtGeplaatst: 04 Jun 2015 13:53    Onderwerp: Reageer met quote

Walter @ 04 Jun 2015 10:32 schreef:
In de handleiding om een foto te plaatsen met Photobucket is de laatste stap nr. 8: "Klik nu [CTRL + V] in het vak van je FEW forum bericht; de URL van je foto verschijnt aldaar."
Dat heb ik gedaan, na al de vorige stappen genomen te hebben.
Ik heb ook even gecontroleerd met "Voorbeeld" en daar stond hetzelfde als wat in mijn eerste bericht staat.
Wat is de oorzaak van het mislukken?

Probleem is waarschijnlijk dat Photobucket te veel informatie erbij stopt. Daardoor krijg je geen 'zuivere' URL om te gebruiken.

Een URL voor een foto zal altijd beginnen met 'http://' en eindigen met de extensie van de foto. Die geeft aan wat voor een soort foto het is (heeft vaak te maken met de mate waarin de foto geschikt wordt gemaakt voor internet. JPEG is een destructieve compressie, TIFF een non-destructieve). Meestal zal een JPEG gebruikt worden, omdat dit de meest gangbare is.

Dat het om een JPEG gaat, is te zien aan de extensie. Dat zijn de laatste drie letters van de URL. Voor een JPEG is dit dan .jpg (dat kan zelden meer dan drie karakters zijn). Andere gangbare extensies zijn bijvoorbeeld .png (ping), .bmp (bitmap) of .tif (tiff).

Dus een 'zuivere' URL begint met 'http://' (dit heeft met het protocol te maken) en eindigt met een extensie. In dit geval .jpg.

Plaats deze dan tussen de BB-code [img] en sluit ook weer af met [/img] (de knop boven het venster zal een sterretje laten zien als de code nog niet is afgesloten).
De BB-code (Bulletin Board-code, code voor forums als dit hier) baseert zich op oude opmaakcodes. Dat wil zeggen: de code/bewerking wordt geactiveerd door een code tussen rechte haken te zetten. Daarna volgt de 'inhoud' (URL of tekst), waarna de code wordt afgesloten. Die laatste is altijd hetzelfde als de begincode, maar dan met een / (slash) achter de eerste haak.

Voor uw foto zou de code dan als volgt zijn:
Code:
[IMG]http://i394.photobucket.com/albums/pp29/walterdeconinck/Kaartbasile1_zpsdaswhgli.jpg[/IMG]

En dat zou, als het geplaatst wordt, het volgende resultaat hebben:

thumbs up Voila!

Als er nog vragen zijn, stuur me dan gerust een bericht via het forum ...
Walter

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2015 9:03    Onderwerp: Reageer met quote

[IMG]http://i394.photobucket.com/albums/pp29/walterdeconinck/KaartBasile2_zps2rrzutxj.jpg[/IMG]

Als alles mee slaat met het plaatsen van een foto, dankzij de hulp van Underhund waarvoor mijn beste dank, hierboven de andere kant van het document uit 1917-1918.

AOK4 zal gelijk hebben: het is geen identiteitskaart, maar een controlekaart.
Naar boven
Walter

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2015 9:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ik blijf maar sukkelen met het plaatsen van een foto.
Wat zou ik nu verkeerd gedaan hebben?
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2015 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

Walter,

het is inderdaad een controlekaart, de data waarop de man naar de controle geweest was, zijn telkens gestempeld op de kaart.

Jan
Naar boven
Unterhund

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2015 13:29    Onderwerp: Reageer met quote

Walter @ 05 Jun 2015 9:03 schreef:

Als alles mee slaat met het plaatsen van een foto, dankzij de hulp van Underhund waarvoor mijn beste dank, hierboven de andere kant van het document uit 1917-1918.

AOK4 zal gelijk hebben: het is geen identiteitskaart, maar een controlekaart.

Ik zie niks abnormaals aan de link die je geplaatst hebt ... daar is niks mis mee en sterker zelfs: als ik 'm hier quote gaat het wel goed.
Misschien even een moderator aanklampen en vragen om je account eens te bekijken. Zou kunnen zijn dat je ergens iets hebt aangevinkt of juist niet, waardoor je geen afbeeldingen kunt plaatsen. Je kunt ook zelf in je profiel (bovenaan) kijken. Wellicht dat je 'Gebruik altijd BBCode' op 'Nee' hebt staan ...

Trouwens: als je van Photobucket een link wil nemen, dan heb je rechts 4 opties. Neem dan de optie 'direct' (een keer op de formule ernaast klikken), daar zit de minste rotzooi in.
Walter

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2015 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

Derde en waarschijnlijk nu goede poging om een foto te verzenden. Unterhund gaf de oplossing: "Schakel BBCode uit in dit bericht" was aangevinkt en dat mag dus niet... Beste dank voor de hulp!

Op deze "Kontrollkarte" (voor- en achterzijde) staat voor de familienaam wellicht Basile, de voornaam van mijn grootvader. Maar wat staat er achter "Arbeitsstelle"?
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2015 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk, met zulke geweldige users zijn wij moderatoren overbodig... poppy poppy Wink

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2015 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

Dat van die arbeitstelle kom ik uit het eerste niet uit, maar het tweede lijkt me iets van ahlberg of ahlburg of zo...
pascal
AOK4

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2015 17:48    Onderwerp: Reageer met quote

Bau-Abtlg. P (Bau-Abteilung P)

Het Duitse front was ingedeeld in verschillende sectoren waarin telkens één Bau-Abteilung verantwoordelijk was voor alle werken (wegen, barakken, elektriciteit, enz. enz.). Zie bijv. "Ten oorlog met schop en houweel" p. 27.

Jan
Naar boven
Walter

BerichtGeplaatst: 05 Jun 2015 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

Aan Lingekopf. Ik ben geen computerdeskundige en ben Unterhund heel dankbaar voor zijn hulp. Ik zend u een pb met een voorstel.

Aan AOK4: dank u wel voor de toelichting. Ik veronderstel dat Basile Deconinck verplichte arbeid voor de Duitsers moest verrichten. Hij was toen vader van drie kinderen en werd wellicht niet weggevoerd als ZAB.
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 06 Jun 2015 5:47    Onderwerp: Reageer met quote

Walter @ 05 Jun 2015 19:36 schreef:
Aan AOK4: dank u wel voor de toelichting. Ik veronderstel dat Basile Deconinck verplichte arbeid voor de Duitsers moest verrichten. Hij was toen vader van drie kinderen en werd wellicht niet weggevoerd als ZAB.

Als ik me niet vergis, behoorde Lauwe tot het Operationsgebiet, waar sowieso geen mensen naar de ZAB's werden gevoerd (wegens redenen van militaire veiligheid en zo). Men was natuurlijk wel verplicht te werken voor de Duitsers als men geen werk had, voordeel was dat het in de buurt was. Bovendien betaalden de Duitsers niet slecht en waren er veel die uit noodzaak (om de familie eten te geven) als "vrije arbeiders" werkten.

Al is dat allemaal behoorlijk relatief natuurlijk.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: