Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Welke FT17?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Modelbouw/wargames Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
moerasdraak

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2014 14:53    Onderwerp: Welke FT17? Reageer met quote

Welk merk raden jullie aan als ik een Renault FT17 zou willen bouwen? Takom, RPM, Emhar, Meng, of...?

Ik zag dat Airfix en Matchbox vroeger ook dit model in schaal 1/72 uitbrachten, weten jullie iets over de kwaliteit (detaillering) van deze modellen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
derwisj

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2014 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

RPM of Emhar zou ik niet doen, ik twijfel er zelfs aan of emhar een ft-17 heeft...en dan is er het feit dat de takom in schaal 1/16 is, en de meng 1/35...beide modellen zijn mooi, en goed gedetailleerd...meng heeft een versie met volledig interieur en zonder interieur, maar bij die zonder interieur zit wel een mooi stukje landschap bij om je ft-17 op te plaatsen. Airfix heeft dacht ik nooit een ft-17 gehad...en de matchbox is een boxing samen met de charB...schaal is 1/76...maar dat is een model uit de jaren zeventig, heb het nog niet gezien dus vrees voor de detaillering...ikzelf zou voor de meng gaan...vind persoonlijk de schaal 1/35 handiger, maar als je een bakbeest van een tank wil, dan kan je voor de takom gaan...
pascal
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2014 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

De Takom is inderdaad lekker groot en ook gedetailleerd. Met wat handigheid kun je hem zelfs verbouwen tot werkend RC model!

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
moerasdraak

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2014 5:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor de tips. Ja, Emhar heeft er ook eentje, schaal 1/72. Da's inderdaad andere koek dan 1/35 of 1/16. Ik vond het wel grappig om te zien dat ze ook een Whippet en een A7V hebben, maar goed het moet wel fatsoenlijke kwaliteit zijn. Derwisj, wat is precies het 'bezwaar' tegen RPM?
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2014 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

RPM bedoel je de 1/72 of de 1/35? De 1/35 is absoluut niet goed gedetailleerd...en de 1/72 heb ik ook mijn twijfels over, omdat dat een ouder model is, uit een periode dat RPM nog geen echte kwaliteit leverde...trouwens de kwaliteit van hun huidige modellen laat ook nog steeds te wensen over...
pascal
moerasdraak

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2014 19:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wist niet eens dat ze 'm ook op 1/72 hadden. Wel jammer dat het minder spul is, ik vond juist die rookschermlegger wel wat hebben. Nu ja, aan een Meng zal ik ook wel genoeg plezier beleven Smile
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2014 23:13    Onderwerp: Reageer met quote

derwisj @ 22 Dec 2014 19:53 schreef:
RPM bedoel je de 1/72 of de 1/35? De 1/35 is absoluut niet goed gedetailleerd...en de 1/72 heb ik ook mijn twijfels over, omdat dat een ouder model is, uit een periode dat RPM nog geen echte kwaliteit leverde...trouwens de kwaliteit van hun huidige modellen laat ook nog steeds te wensen over...
pascal

Helemaal mee eens. Die 1/72 is nog slechter dan de 1/35. Een vriendje heeft er zo een, maar die plakt nu ook aan een Takom..

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2014 18:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou ook wel een takom willen, maar heb niet echt de plaats om hem te stallen...jammer eigenlijk...
Maar ja, ik heb allebei de meng modellen, ik heb de st chamond van takom, de twee mk IVs van takom en nu ga ik met kerstmis de hobbyboss schneidr, de takom tadpole en de limited edition takom hermafrodite mk IV bestellen...en ik heb ook nog de twee mkI's van materbox in 1/72...
pascal
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2014 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Succes en plak ze! Wink

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 24 Dec 2014 17:40    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is het probleem...ik moet vooral op de keukentafel plakken nu, ik heb boven mijn eigen werktafel, maar mijn pa heeft alzheimer, en we houden hem een beetje constant in het oog, dus is het keukentafelplaktime...en die is natuurlijk niet altijd vrij, en ik moet mijn boeltje dan nog beneden halen...dus komt het er niet zo veel van als ik zou willen...
pascal
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Modelbouw/wargames Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: