Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Bom ? Obus WO1... foto

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
balleke

BerichtGeplaatst: 13 Dec 2014 13:31    Onderwerp: Bom ? Obus WO1... foto Reageer met quote

Allen,

Ik ben in het bezit van onderstaand projectiel Smile, kan iemand me vertellen wat het precies is ? Een bom? Obus ? En van waar komt ze natuurlijk ?

Wat ik wel weet is dat het van WO1 afkomstig is. Deze is ongeveer 1.2m hoog en een diameter van 25 cm...

Niet dat ik wil verkopen, maar heeft dit nog enige waarde buiten de ijzerprijs??

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 13 Dec 2014 15:14    Onderwerp: Reageer met quote

Foto's tevoorschijn getoverd + topic verplaatst naar het Taxatiebureau
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
ulaire

BerichtGeplaatst: 16 Dec 2014 23:33    Onderwerp: Reageer met quote

Is zo te zien een Duitse 25cm "Lange schwere Wurf-Mine" (lg.s.W.M.).
Prijs is wat moeilijker (niet zo duidelijk, maar zo te zien, mist de drijfband), maar zal toch zeker meer zijn dan de ijzerprijs. De ontsteker op zich is toch al snel een 20-30 euro. Dus zelfs in deze staat zou je er zonder al te veel moeite 100 euro of meer voor kunnen krijgen.

Nog wat extra info:

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: