Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Nieuw boekje - Fort Vechten

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Nederland tijdens WO1 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dikkieturf

BerichtGeplaatst: 21 Nov 2014 8:58    Onderwerp: Nieuw boekje - Fort Vechten Reageer met quote

Hallo allemaal,

Tijdens WOI was soldaat Been gemobiliseerd op het fort bij Vechten, vlak bij Utrecht. Gedurende de gehele mobilisatie heeft hij enkele malen per week post- verstuurd en ontvangen van zijn vrouw, ouders familie en vrienden. Het zijn ansichtkaarten, briefkaarten en brieven. Ik heb deze complete verzameling ingescand en op datum gearchieveerd.
Het resultaat is een fotoalbum van ruim 300 bladzijde, eigenlijk een soort dagboek verzonden per veldpost.

Het boek is te zwaar om op internet te plaatsen maar als je het wil hebben kun je een PB sturen of even mailen naar:

info.waterlinie@gmai.com

Ik stuur het dan (kosteloos) op met we transfer.
Ik heb veel materiaal zoals foto's, documenten en tekeningen van de Nieuwe Hollandse. Mail me via een PB als je iets zoekt. Ik kan niet beloven dat ik u altijd kan helpen maar ik doe mijn best. Waterlinie. Gratis beschikbaar op aanvraag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Sjoerd

Woonplaats: Bijna in Fort Vechten (Nieuwe Hollandse Waterlinie)

BerichtGeplaatst: 21 Nov 2014 9:34    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, ik ben geinteresseerd. Ik woon namelijk ongeveer naast fort Vechten :-P
Ik zal je even DM-en.
Groeten,
Sjoerd
Sjoerd

Woonplaats: Bijna in Fort Vechten (Nieuwe Hollandse Waterlinie)

BerichtGeplaatst: 21 Nov 2014 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor je snelle reactie! #aanrader!
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2014 7:15    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

mooi initiatief!
Ik heb je post naar de rubriek Nederland tijdens de Eerste Wereldoorlog verplaatst omdat ik denk dat hij daar meer tot zijn recht gaat komen.

poppy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2014 7:19    Onderwerp: Reageer met quote

http://fortkomttotleven.nl/post/91238145631/geert-been-soldaat-op-fort-bij-vechten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
dikkieturf

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2014 7:38    Onderwerp: Soldaat Been Reageer met quote

Hartelijk dank voor het verplaatsen. Het dagboek per veldpost slaat wel aan. Ik heb al tientallen verzoeken gekregen.

Ik heb nog een soortgelijk boekje. Dit gaat over soldaat ter Horst die gemobiliseert was op fort everdingen.

Dit is rechtsstreekt te downloaden:

http://kennisloket.waterliniekennis.nl/media/contentItems/1650.pdf
Ik heb veel materiaal zoals foto's, documenten en tekeningen van de Nieuwe Hollandse. Mail me via een PB als je iets zoekt. Ik kan niet beloven dat ik u altijd kan helpen maar ik doe mijn best. Waterlinie. Gratis beschikbaar op aanvraag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Nederland tijdens WO1 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: