Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Kort weekendje Argonne Deel 1

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Argonnen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hsmeets

BerichtGeplaatst: 02 Nov 2014 19:36    Onderwerp: Kort weekendje Argonne Deel 1 Reageer met quote

Goedenavond Allemaal,

Ik ben weer eens een weekendje in de Argonne geweest, ditmaal had ik slechts 1 volle dag (en een middag), maar dat mocht de pret niet drukken :)Ik had een aantal plannen, afhankelijk van de Jagers in het gebied, maar uiteindelijk heb ik geen last van ze gehad, omdat ik sowieso meer plannen dan tijd had.

Uiteindelijk ben ik op de dag van aankomst het gebruikelijke rondje over de Butte Monfaucon gaan doen, en heb ik even fotos gemaakt van de Hospice die er is neegezet in het dorp met geld van de 37ste divisie.

De zaterdag ben ik in de ochtend (Deel I) Langs de D38 een pad afgedaald (Dank voor de tip Mudra) om de kortste route naar het Munckenlager te nemen. Dit lager stond al een tijdje in de agenda, maar een benadering van boven had ik tot nu to nog niet aangedurft (steil) en via onderen leek het doenlijker, ware het niet dat door het zachte najaar de brandnetels en bramen nog op sterkte zijn Smile.. Uiteindelijk ben ik het lager van onderen ingegaan en heb ik het via de bovenkant verlaten. Al met al een mooie tocht, die ook goed voor de conditie was.

Helaas is het munckenlager niet zo mooi mijnsinziens als het keukendal, omdat er minder van over is, de sporen zijn met name aan de bovenzijnde zichtbaar en in de onderzijde niet. Er moet daar ergens ook nog een blinkstelle liggen en op de IGN kaart zie ik ook wel wat staan, maar in het veld heb ik hem nog niet gevonden.

Bij de gang terug heb ik ditmaal direct een pad naar het westen gepakt, waardoor je effectief van de duitse linie naar/door de franse loopt, mn in de franse linie veel mooie loopgraven, flink wat instortingen van ondergrondse onderkomen en wat varkensstaartjes etc.

Enfin tijd voor de foto's van Deel 1.
Montfaucon

Demarcatiepaaltje, 100x langs gereden nu pas gefotografeerd.

Eerste sporen in het lager.

Terug boven langs:

Weet iemand wat dit is? Het lijkt wel een prefab onderdeel van een observatie toren oid's omdat er in dit segment van ca 1 meter, 2 treedjes zitten. (of is het om verticale tunnelschaten te maken?)

Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 02 Nov 2014 20:16    Onderwerp: Reageer met quote

Prachtige foto's! Bedankt om ze te delen thumbs up
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
GBL

BerichtGeplaatst: 02 Nov 2014 20:24    Onderwerp: Reageer met quote

mooie foto's!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Preußen-Sturm

BerichtGeplaatst: 10 Nov 2014 8:59    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk verslag en prachtige foto,s.
Naar boven
Pinoto

BerichtGeplaatst: 10 Nov 2014 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

Prachtig , bedankt voor het delen van de foto's !!! Laughing
Groetjes , Tibo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam Yahoo Messenger MSN Messenger
Front1418

BerichtGeplaatst: 15 Nov 2014 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi verslag bedankt voor het delen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Argonnen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: