Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Geocaching Mega Event met als thema de Eerste Wereldoorlog

Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> 2014-2018 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 19 Apr 2013 17:08    Onderwerp: Geocaching Mega Event met als thema de Eerste Wereldoorlog Reageer met quote

Geocaching Mega Event met als thema de Eerste Wereldoorlog

Quote:
NL: Geocaching Mega Event met als thema de Eerste Wereldoorlog.
EN: Geocaching Mega Event with The First World War as theme.
FR: Géocaching Mega Event avec comme thème La Première Guerre Mondiale.
Beschrijving
Wij organiseren een Mega Event ter gelegenheid van de 100-jarige herdenking van de start van de Eerste Wereldoorlog.

Voor de liefhebbers van geocaching
https://www.facebook.com/TGW14?filter=2

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Magneet

BerichtGeplaatst: 19 Okt 2013 17:38    Onderwerp: Reageer met quote

De officiele pagina is er ook al : http://www.geocaching.com/geocache/GC4F9RK_the-great-war-mega-event?guid=ad387ee7-a095-41ab-addd-4ca7d3abab46

ik ben aan het kijken of ik met m'n moeder en zus ( geocaching freaaks die wij ooit geinfecteerd hebben met het geocaching virus)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2013 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ken er de ballen van. Yvonne blik
Hoe zit het eigenlijk en mekaar? Confused
Magneet, maatje, het wordt tijd om me een lesje te geven. Rolling Eyes
Magneet

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2013 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

geocaching is in het extreem kort schatzoeken met behulp van een gps ontvanger. Je krijgt de coordinaten of wandeltocht met meerdere punten waarna je de goede coordinaten krijgt. Op het einde ligt een container/ bakje met een logboekje en eventueel wat ruildingetjes.

Het cito event wat genoemd wordt op de zondag beteken Cache in Trash out, daarbij wordt dus samen de natuur ene beetje opgeruimd Smile
Naar boven
milleke

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2013 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Binkske007 @ 20 Okt 2013 11:04 schreef:
Ik ken er de ballen van. Yvonne blik
Hoe zit het eigenlijk en mekaar? Confused

"Geocaching: met hoogtechnologisch materiaal en de hulp van Big Brother op zoek gaan naar een Tupperware-doosje dat een ander verstopt heeft."
Ik ben een tijdje terug ook gebeten door het virus en heb er nu 258 gevonden op 5 maanden tijd.
Ik kan nu verschillende hobby's combineren; ik wandel graag en ben geïnteresseerd in WOI en WOII. Veel caches zijn verstopt in de buurt van monumenten.
Vooral monumenten van gecrashte vliegtuigen uit WOII ben ik zo al veel tegengekomen, die ik normaal zonder Geocachen nooit zou gevonden hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Magneet

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2013 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben zelf geen veel cacher, alleen bij gelegenheid, doe het al 8 jaar ofzo en heb nog geen 150 caches gevonden ( op eigen naam en onze team naam als familie)
Naar boven
Magneet

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2014 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

mijn moeder en zus en nog wat kennissen gaan naar het event. Is voor hun de eerste keer aan die kant ( zijn ooit via ons begonnen met cachen en zus heeft er nu over de 3k gevonden en m'n moeder ook al over de 2k geloof ik)
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 03 Aug 2014 20:15    Onderwerp: Reageer met quote

De Groote Oorlog in Groot-Herk 1.

Geocache Description:

Deze cache maakt deel uit van een reeks, die diverse locaties waar in de gemeente Herk-de-Stad tijdens de Eerste Wereldoorlog iets opvallends is gebeurd, in de kijker wil zetten. In elke cache vindt u drie mogelijke antwoorden op de vraag die onderaan de beschrijving staat. Noteer het cijfer dat bij het juiste antwoord staat, om de coördinaten van de bonus te vinden.

Op 28 juni 1914 werd in Sarajevo de Oostenrijkse troonopvolger vermoord. Deze moord blies de fragiele gewapende vrede, die op dat moment al sinds 1870 in Europa heerste volledig op. Iets meer dan een maand later staat heel Europa in brand. België is op dat moment een neutraal land, dus als de Duitsers een vrije doortocht vragen om over het grondgebied naar Frankrijk te trekken, kan (en wil) koning Albert I niet anders dan weigeren. Op dat moment weet de koning heel goed dat het Belgische leger, dat vanwege die neutraliteit slecht georganiseerd en uitgerust is, absoluut niet opgewassen is tegen het grote, goed getrainde en uitstekend uitgeruste Duitse leger. Bovendien dreigen de Duitse bevelhebbers dat elke tegenstand vanwege de Belgen, soldaten en burgers zwaar bestraft zal worden. En ze menen dat. Overal waar het Duitse leger komt, laat het een spoor van vernieling, plundering en doodsangst achter. En hoewel het Duitse leger het Belgische grondgebied vrij snel verovert, gebeurt het toch niet zonder slag of stoot. Hoewel in Herk-de-Stad zelf geen slag werd geleverd, hebben de inwoners van deze gemeente zwaar geleden tijdens de Groote Oorlog.

Begin augustus 1914 vormde het station van Schulen het toneel van hartverscheurende afscheidstaferelen: “ Zaterdag 1 augustus. Ik ga naar het station om de trein van 7 uur naar Hasselt te zien vertrekken. Daar is een menigte soldaten verenigd van alle soorten: piotten, cavaliers, artilleurs enz…enz…’t Zijn jongens uit Schulen, Lummen, Berbroek, Herk. De jongens zijn over ’t algemeen kalm, maar inwendig klopt het hart bij velen van aandoening, dat ziet men. Arme dutsen…. De trein komt binnengestoomd. Stevige handdrukken worden gewisseld met Jef Lucas, Jef Vos en … Henri. Ik schreeuw buiten, aan ’t station: Vive l’armée! En weg zijn onze jongens. Tot wanneer? Met bedrukt gemoed keer ik terug. Ik ga bij Modeste Vanschoonbeek binnen. Josephine, zijn vrouw, is bezig met Modeste te helpen kleden. Zijn kind, Liza, staat tegen hem aangedrukt en vader strijkt het al wenend over haar bolleke. De vrouw huilt. Mij komen de tranen ook in de ogen bij dit schouwspel. Overal geween en gekerm van de getrouwde vrouwen en van de moeders.” (Uit het onuitgegeven 'Dagboek van de oorlog' van Frans Aerts. Dit fragment werd overgenomen uit het boek 'WO I in Groot-Herk 1914-1918', pag. 12)

http://www.geocaching.com/geocache/GC4NY4G_de-groote-oorlog-in-groot-herk-1-vertrek?guid=4e1585eb-31e8-4435-aa89-d475ba019cc7

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Magneet

BerichtGeplaatst: 03 Aug 2014 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Die cache is niet voor het event gelegd Yvonne, dat zou erbij gestaan hebben.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> 2014-2018 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: