Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Waardeschatting authentiek WW1 dagboek

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
steven1978

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2014 14:04    Onderwerp: Waardeschatting authentiek WW1 dagboek Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum want ik heb een vraag omtrent een authentiek handgeschreven dagboek van mijn overgrootvader die vocht in de 1ste wereldoorlog. Het dagboek beschrijft de volledige periode van de oorlog en is verbazingwekkend nog in hele goede staat. Dit jaar is het jubileumjaar van de Groote Oorlog en ik had graag geweten wat dit dagboek waard zou kunnen zijn. Ik ben dus bereid het te verkopen en had ook graag willen weten waar ik eventuele potentiŽle kopers zou kunnen vinden. Voor de geÔnteresseerden die het graag eens zouden lezen, heb ik copies die ik gerust via email kan sturen.

Alvast bedankt voor jullie hulp en groetjes,
Steven (woonachtig in Albir, Spanje)
sgijsbrechts@hotmail.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
Ludo

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2014 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Mocht ik een dagboek hebben van mijn grootvader dan zou ik het zeker niet verkopen, wel proberen het uit te brengen in boekvorm.

Hier op het forum zitten wel ussers die u hierover tips kunnen geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
MaxHansen

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2014 18:57    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Steven,

de prijs van dit soort zaken hangt uiteraard af van de details in de beschrijving, gaat het over "interessante zaken" of gaat het over het dagdagelijks leven aan af achter het front? Het laatste is al redelijk veel weergegeven. Plaatbeschrijvingen met daarbijhorende acties en eventueel foto's zijn een meerwaarde natuurlijk.

Prijzen van meer dan 1000 euro zijn al uitzonderlijk en zullen alleen betaald worden indien sprake van publicatie door een uitgever.

Ik zou een dergelijk stuk voor jou persoonlijk als onbetaalbaar beschouwen: het komt immers rechtstreeks uit je familie. Ik zou hier zelf nooit afstand van kunnen doen: whatever the price.

Met vriendelijke groet,
Max
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2014 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Verplaatst naar het Taxatiebureau
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het taxatiebureau Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: