Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Patria, de eerste ned.speelfilm over WO1, verschijnt in sept

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> WO1 in het nieuws Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 28 Jun 2014 14:42    Onderwerp: Patria, de eerste ned.speelfilm over WO1, verschijnt in sept Reageer met quote

Uit de mail:

PATRIA, DE EERSTE NEDERLANDSE SPEELFILM OVER DE EERSTE WERELDOORLOG, VERSCHIJNT DIT NAJAAR

Dit najaar zal de eerste Nederlandse speelfilm over de Eerste Wereldoorlog verschijnen. De release van de op waarheid gebaseerde film ‘PATRIA’ staat gepland voor september. De distributie is in handen van Pink Moon B.V.

Het scenario van Patria is gebaseerd op de brieven die hoofdpersoon Arthur Knaap vanuit de loopgraven stuurde naar zijn vader. Deze brieven zullen ook in boekvorm worden gepubliceerd.

Korte synopsis:
Rond de eeuwwisseling verhuist de familie Knaap naar Parijs vanwege de werkzaamheden van vader Otto, journalist voor De Telegraaf. Bij het uitbreken van de oorlog vlucht de familie terug naar Nederland. Arthur besluit echter te blijven en meldt zich aan bij het Vreemdelingenlegioen om te vechten voor zijn geliefde Frankrijk.
Aangetrokken door het avontuur wacht de jonge Arthur een grote ontnuchtering wanneer de gruwelen van de loopgravenoorlog hem in versneld tempo volwassen doen worden.
Debuterend regisseur Klaas van Eijkeren blijft in ‘Patria’ dicht bij de feiten en daarmee ver van het heldendom, maar geeft middels het verhaal van Arthur Knaap eigenlijk ook de honderden andere Nederlanders die in het Vreemdelingenlegioen dienden een gezicht.

Klaas van Eijkeren

Regisseur Klaas van Eijkeren maakt met ‘Patria’ zijn speelfilmdebuut. Naast het maken van corporate films en -content produceert Klaas eigen dramaproducties. In 2006 kreeg zijn korte film ‘Ringtone Rebels’ veel publiciteit. Dit voedde de ambitie om een speelfilm te maken, wat samenviel met de ontdekking van de brieven van Arthur. Drie jaar gedegen onderzoek hebben vervolgens geleid tot een realistische film met een hoge historische waarde.

Pink Moon B.V.
Pink Moon is opgericht door Alex ter Beek als all-media filmdistributeur en (co-) producent, waarbij de Benelux als basis dient. Daarnaast wordt middels diverse partnerships tevens de focus gelegd op internationale exploitatie.

https://twitter.com/ForumWO1

Laatst aangepast door Yvonne op 11 Sep 2014 15:46, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Annabel

BerichtGeplaatst: 28 Jun 2014 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Officiële trailer van Patria is inmiddels online:
https://www.youtube.com/watch?v=nle8VUwesow&feature=youtu.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JWK

BerichtGeplaatst: 28 Jun 2014 21:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik persoonlijk had nog nóóit van Arthur Knaap gehoord!
Het kan niet anders of er waren Nederlanders persoonlijk bij WW1 betrokken, in welk leger dan ook, maar deze beste man is altijd onder mijn radar gebleven.

Nou, laat maar zien dat verhaal. Lijkt me echt interessant.

Hoop alleen dat 't niet wéér zo'n Nederlandse film wordt van "Kijk míj eens theatraal kijken, dat kan ik goed hè?! Daarom heb ik deze rol ook gekregen!", en acteerprestaties op GTST niveau à la ""Ga uit mijn ogen, ik wil je nooit meer zien" (en dan zo vlák en emotieloos als menselijk mogelijk uitgesproken)

De officiële website : http://www.patriathefilm.com/
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2014 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Hoop alleen dat 't niet wéér zo'n Nederlandse film wordt van "Kijk míj eens theatraal kijken, dat kan ik goed hè?! Daarom heb ik deze rol ook gekregen!", en acteerprestaties op GTST niveau à la ""Ga uit mijn ogen, ik wil je nooit meer zien" (en dan zo vlák en emotieloos als menselijk mogelijk uitgesproken)

Juist niet, totaal niet zelfs.

Ik vond 'm geweldig, laten zien dat het ook zonder miljoenen kan en peperdure special effects thumbs up

Een budget van 17.000 ( dat kan zelfs minder zijn) euro, een aantal vrijwilligers dat in de loop van het project groeide en groeide, een project dat opeens een film werd.
Met vrienden, kennissen en enthousiastelingen alles zelf gedaan.
én dan ook nog een meeslepend verhaal neerzetten, ik vind het knap.
poppy

Tim Tubée

Arthur Knaap
( in 15.000 kruissteken btw)

Regisseur Klaas van Eijkeren

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
GeertW

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2015 13:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de film helaas nog niet gezien, maar vooral na de bovenstaande positieve reactie ben ik erg benieuwd!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> WO1 in het nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: