Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Weekendje rond Four de Paris

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Argonnen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hsmeets

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2013 19:47    Onderwerp: Weekendje rond Four de Paris Reageer met quote

Weer terug van twee daagjes Argonne. Naar aanleiding van een eerder draadje over de franse bunkers langs de Biesme had ik besloten eens de sector rond four de paris te gaan bekijken (met dank aan Wim voor een paar last minute tips Smile ).

Het oorspronkelijke plan de ene dag aan de zijde van Bolante en de ander dag de zijde van La Mitte. La mitte heb ik laten varen ivm de drukke jacht die er nu aan de gang is (waar ik weer vreemde dingen heb gezien, zoals Drijvers die het wild vanuit de bossen rond de begraafplaats by Eclisfontaine richting te weg joegen alwaar twee jagers over en naar de weg schoten...zucht.)

Enfin dag 1 werd proberen de zijdalen langs de Meurisson beek te bereiken door langs de Meurison te lopen..dat bleek geen verstandige keuze ...enkeldiepe modder op plaatsen en toen ik eindelijk de rand van het eerste dal bereikte zij mijn GPS bleep vanwege een bijna lege batterij en had ik de afgelopen uren niet niet op de kaart gekeken, het smalle pad dat ik naar beneden had gevolgd lag nog al in het struikgewas dus de verstandigheid gebood mijn om rap om te draaien voor dat de stroom echt op was (en nee geen reserve batterijen bij me...zeer dom dus Cool )...dag twee zag ik dat ik in geval van nood gewoon de beek had moeten volgen want de helling vlakt dan helemaal uit, dat weten we dan de volgende keer weer Very Happy

Dag twee ben ik Bolante opgegaan via in het begin een gravelpad langs Ravin Intermediare, daarna doorgestoken naar de dalen aan de beek... en dat maakte dag 1 meer dan goed. Veel sporen van loopgraven en kampen gezien (ook nog een "bunkertje") Zeer mooi hier met de laatste herftstkleuren. Alle fotos vind je hier

Maar genoeg gewauwel, bij deze wat plaatjes.. Cool

grts
Hans
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2013 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
Ja ja jagers.ik moet niet veel hebben van die "Natuurbeschermers".Daar loopt nog veel volk rond dat blijkbaar recht uit de Far-west komt.

Soms zou je denken aan een of andere militaire oefening,maar neen,net geen tanks te bespeuren enkel een tiental jagers die proberen de laatste haas neer te leggen.
Groeten.Philippe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
kloefeleize

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2013 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

Prachtige reportage!
Even dit nog:
Deze vorm van “over en naar de weg schieten” heet in het Frans “une battue”, in het Nederlands een drijf- of klopjacht. Meestal wordt deze afschuwelijke bezigheid beoefend door dikke notarissen, rijke chirurgen, gearriveerde keurslagers, vastgoedspeculanten, hardvochtige CEO s …, enfin het slag volk waarmee je als politiek correcte mens in de verste verte niet wil geassocieerd worden.
Na het succesvol afleggen van het theoretische en praktische jachtexamen, waarvoor sommige van deze onverlaten een jaar studeren en oefenen (waaruit duidelijk hun fanatisme blijkt) veranderen deze mensen op slag in onverantwoordelijke cowboys, met als enige doel, om, onder het mom van weidelijke jacht en natuurbeheer, de lokale fauna tot de laatste haas uit te roeien, en zichzelf aldus overbodig te maken.
Als je er hen welwillend op wijst dat ze naar of over de weg schieten, zullen ze u er fijntjes en licht ironisch op wijzen, dat, als ze op een dier schieten in het kreupelhout er een behoorlijke kans is dat ze het arme dier “ziek”schieten waardoor het een langzame, pijnlijke dood kan sterven.
Niet intrappen. Ze schieten enkel op de open plekken omdat:
1. ze beroerde schutters zijn
2. ze te lui en vadsig zijn om die haasjes of gevleugeld diertjes onder hun protserig en belachelijk jagershoedje te vangen en met de blote hand te wurgen.
Ja, ja Waidmannsheil, zo groeten ze elkaar (en dan nog in het Duits ook!!!)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 19 Nov 2013 13:03    Onderwerp: Reageer met quote

Bah walgelijk lui.
Sowieso hou ik als dierenliefhebber niet zo van mensen die voor de sport dieren afschieten.

Maar je hebt een leuke trip gehad Hans, leuke dingetjes ontdekt zo te zien thumbs up

http://ww1relics.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Argonnen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: