Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

soorten luchtschepen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Luchtoorlog Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jempie



Geregistreerd op: 19-9-2005
Berichten: 404
Woonplaats: Brugge-BelgiŽ

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2013 19:31    Onderwerp: soorten luchtschepen Reageer met quote

Tja :

Je hebt in feite vier types luchtschepen

De starre luchschepen : met skelet zoals de Zeppelin...(duraluminium), de spies en Schutte Lanz bv (houten skelet)

De halfstarre luchtschepen, die hebben dan een metalen raamwerk of structuur onder de gasballon (Gross, Lebaudy,enz...)

Fan heb je de onstarre of soepele luchtschepen : daar is meestal een luchtballonnet ingebouwd om de gasballon in vorm te houden...

Er is in feite een vierde categorie, nl de hybride luchtschepen, die normaal in rust zwaarder zijn dan lucht ...men noemt deze normaal in het Engels HTA/LTA luchtschepen ..Heavier Hhan Air/Lighter Than Air-luchtschepen...

Deze maken gebruik van o.a hulpmidelen zolas vleugels en /of liftschroeven..bv

Het is niet altijd zo dat men altijd een bepaald luchtschip zomaar in de meest logische categorie indeelt...

De soeple luchtschepen bv : de Americaanse "Metalclad ZMC-2 , volledig uit duralumiium dus ook de gasballon, wel die wordt onder de Blimps ingzdeeld (soepele luchtschepen!)

De Rose (1901) bv in Parijs is zo'n Hybride (2 liftpropellers, de Bot Lallemand ((1910-11) in Luneville Frankrijk bv had een liftpropeer, Hetzelfde voor de Bradski (1901)) die had ond r de gondel ook een liftpropeller, en nog een tal van andere, maar die beschouwde men destijds niet als hybride luchtschepen....Die horzontale propellers dienden dus om het luchtschip omhoog te stuwen bv, kon ook om snel te dalen gebruikt worden (hoogteregeling)

Normaal heeft men het k dus over de 3 hoofdcategorien..soepele (onstar, halfstar en starre (met skelet) ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Luchtoorlog Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group