Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Gezocht, foto's of info streek Pamel tijdens wo1

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Foto's BelgiŽ 1914-1918/Belgium 1914 - 1918 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kristov

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2013 12:47    Onderwerp: Gezocht, foto's of info streek Pamel tijdens wo1 Reageer met quote

Van mijn grootvader weet ik, dat de Uhlanen Pamel (Paemel tijdens 14-18) zijn binnengevallen tijdens wo1. En dat er achter het kasteel naar het containerpark, duits spoorweggeschut moet gestaan hebben dat streek Ieper bestookte 104km verder.. (van horen zeggen)

Nu ja, van dat kanon is dus wel al bewijs, tijdens een zware storm is er in die tuin van het kasteel een grote spar omgevallen.. En in de put kwamen de koppen bloot van een fameuze depot munitie met achterlading..

Voor zover is dit het enige dat ik weet.. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vraagtekens

Dank u
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
kristov

BerichtGeplaatst: 30 Aug 2013 13:12    Onderwerp: Reageer met quote

[url]

Uploaded with ImageShack.us[/url]

Hier een foto van de locatie. In het kasteel wonen nu 2 advocaten die er niets van kennen en die ook niets aan iemand anders gunnen Yvonne blik

Ik vermoed dat er wel iets moet achtergebleven zijn in de zolders van het toen bezette kasteel..... Sad
De persoon die 5 bommen er heeft uitgetrokken Confused zei dat er nog veel meer staken. Ik ben bij hem thuis gaan kijken, ze laten op een transpallet puke Nu ja, toen ik beter keek bleken ze allemaal leeg te zijn en heb ik er dus 1tje gekregen..
Toen ben ik bij de eigenaars gaan aankloppen (vrienden van mij), heb ik dat verteld.. Hij zei "laat ze maar zitten, ik heb net niet gazon laten leggen", dus ben ik er vlug met een dieptezoeker (dat ik geleend had) over geweest om te kijken uit curieusiteit.. En die sloeg dus overal tilt, wat wil zeggen dat het vol ligt...

Ik hoop adhv deze foto dat jullie mij kunnen helpen..
Alvast bedankt!

(Aan schattenjagers, op deze plek zou ik zonder toestemming niet zoeken als je weet dat hier 2 advocaten wonen met nogal een reputatie Evil )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Foto's BelgiŽ 1914-1918/Belgium 1914 - 1918 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: