Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
A. de Koster
|
Geplaatst: 19 Aug 2013 15:09 Onderwerp: Welke regimenten in Zeeuws Vlaanderen gedurende WO 1? |
|
|
Ik wil graag een beeld krijgen van welke regimenten er hier in Zeeuws Vlaanderen tijdens de mobilisatie van 1914 zaten. Is er iemand die mij hiermee kan helpen? Ik vind op internet eigenlijk bar weinig. Of weet je toevallig waar ik moet zijn b.v. een archief. Laat het me weten. Die van Terneuzen bezoek ik momenteel al om daar wat te vinden maar dat is een moeizaam proces. Het gaat me voornamelijk om de plaatsen Sas van Gent en Terneuzen. Natuurlijk zijn andere Zeeuws Vlaamse plaatsen ook welkom. Ik weet dat het 14de regiment in Terneuzen zat tijdens de jonge dagen van de mobilisatie. ook heb ik het boekje van Majoor J.G. Imhof die hier in Zeeuws Vlaanderen heeft gezeten met het 25ste Reserve Regiment Infanterie (tenminste zover ik uit zijn werk heb begrepen). Alle hulp is welkom!!!! |
|
Naar boven |
|
 |
leibhusar
|
Geplaatst: 20 Aug 2013 7:36 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij staat hier ook e.e.a. in aangaande Duitse Regimenten ,wellicht meer van troepen die de grens overtrokken,maar toch..Het zijn maar 273 pagina's , dus die heb je snel uit onder het werk
silentknight @ 01 Feb 2013 5:07 schreef:
Een mooi chronologisch 273 pagina's tellend naslagwerk omtrent de gebeurtenissen van WW1 in en rond het Meetjesland.
http://www.erfgoedcelmeetjesland.be/images/filelib/RAPPORTdefWOI2012nietkopieren_4740.pdf |
|
Naar boven |
|
 |
A. de Koster
|
Geplaatst: 20 Aug 2013 13:40 Onderwerp: |
|
|
He Sander!! Super!! Bedankt hoor!
Groeten,
Adrie |
|
Naar boven |
|
 |
Vermeulen
|
Geplaatst: 20 Aug 2013 21:54 Onderwerp: Welke regimenten in Zeeuws Vlaanderen |
|
|
Uploaded with ImageShack.us
beste Adrie,
Een brief uit mijn verzameling Sas van Gent, verzonden op19 oktober 1914, Afzender Militair J.L. Heusenveldt 14e Reg. o inf. 3e comp. |
|
Naar boven |
|
 |
silentknight

|
Geplaatst: 20 Aug 2013 23:26 Onderwerp: |
|
|
Geen dank nodig hoor, Leibhusar was me voor
Net naast het Meetjesland ligt het Waasland, ook tegen de grens met Zeeuws vlaanderen.
Bekijk deze scriptie ook maar eens, zeer interessant.
Er staan geen specifieke regimenten in, maar de verwijzingen in de tekst naar de brondocumenten kunnen je misschien wel verder helpen.
http://www.ethesis.net/smokkel_land_van_waas/smokkel_lvw_inhoud.htm |
|
Naar boven |
|
 |
A. de Koster
|
Geplaatst: 21 Aug 2013 3:59 Onderwerp: Re: Welke regimenten in Zeeuws Vlaanderen |
|
|
[quote="Vermeulen @ 20 Aug 2013 21
beste Adrie,
Een brief uit mijn verzameling Sas van Gent, verzonden op19 oktober 1914, Afzender Militair J.L. Heusenveldt 14e Reg. o inf. 3e comp.[/quote]
Super!!! Dus het 14de zat ook in Sas. Daar ben ik heel blij mee met die info!! |
|
Naar boven |
|
 |
A. de Koster
|
Geplaatst: 21 Aug 2013 4:00 Onderwerp: |
|
|
silentknight @ 20 Aug 2013 23:26 schreef: | Geen dank nodig hoor, Leibhusar was me voor
Net naast het Meetjesland ligt het Waasland, ook tegen de grens met Zeeuws vlaanderen.
Bekijk deze scriptie ook maar eens, zeer interessant.
Er staan geen specifieke regimenten in, maar de verwijzingen in de tekst naar de brondocumenten kunnen je misschien wel verder helpen.
http://www.ethesis.net/smokkel_land_van_waas/smokkel_lvw_inhoud.htm |
Schitterende info. Ik zal het eens goed doorlezen. Bedankt!!! |
|
Naar boven |
|
 |
|