Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

U512 laatste deel

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Modelbouw/wargames Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
har

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2013 10:52    Onderwerp: U512 laatste deel Reageer met quote

Figuurtjes giet ik zelf af in Siliconen mallen.

Heel primitief op een gasfornuis en een oude lepel. De Tinlegering bevat verschillende andere metalen ( giftig) dus ik zet de afzuiging voluit en heb een CO2 blusser klaar staan.... ( verwarmen van metalen op een open gasvlam is risicovol....)

Het gieten gaat met behulp van wat talkpoeder iets beter maar nog steeds veel "flash" welke later verwijderd moet worden.

De figuurtjes worden uit verschillende componenten en uitrusting samengesteld.

Benen worden van de romp gezaagd en "nieuwe "benen van koperdraad( installatedraad) op lengte geknipt en op de romp gesoldeerd. Hierop de laarzen

Met een twee komponenten klei, hier Magic Sculp, worden armen en benen vormgegeven. De handjes zijn apart afgegoten.

Met waterverf wordt de grondplaat verder geverfd en bewerkt.

Na verdere afwerking krijgt het diorama vorm

Nu laat ik het een tijdje op mij inwerken en dan komen nog de laatste handelingen met schaduw effecten, verwering figuren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam
derwisj

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2013 17:02    Onderwerp: Reageer met quote

Wel, misschien 1 bedenking, niet om je werk af te breken, maar...je zet daar zo een mooie realistische bunker neer...en dan plaats je er enkele onnatuurlijke houterige figuurtjes bij...zou het niet beter zijn dat je eens rondkijkt naar mooie figuren in realistische poses? Kost misschien wat meer, maar zoals ik je diorama nu zie vind ik het wat zonde van het mooie werk dat je aan de bunker gedaan hebt...ik weet niet welke schaal de bunker is, maar eventueel kan je volgende projectjes dan aanpassen aan de figuren die verkrijgbaar zijn betreffende schaal...
pascal
har

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2013 10:50    Onderwerp: U512 laatste deel Reageer met quote

Dank je voor je constructieve commentaar. Je hebt gelijk mijn figuren zijn erg "houterig" Compositie en "het diorama een verhaal laten vertellen" zijn vereisten maar is vaak ook lastig. Ik ben bezig met het bestuderen van de menselijke anatomie en zie heel veel ruimte voor verbetering. Wel beleef ik plezier aan het volledig zelf maken dus zo min mogelijk kopen.

Mijn keuze voor Tin maakt het ook niet al te gemakkelijk, dit harde metaal laat zich moeilijk bewerken en ik denk dat mijn volgende figuren alleen nog bestaan uit Tin voor de hoofdjes, handen en uitrusting. Benen en armen maar zeker ook de romp uit Magic Sculp. Toch hoop ik dat mijn uitleg hoe ik bouw genoeg inspiratie kan geven.

Groet,
Har
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM Naam
derwisj

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2013 16:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, met magic sculp zijn mooie resultaten te verkrijgen. En uitrustungsstukken zou je zelf kunnen afgieten in resin...
En nog iets...probeer je figuurtjes wat meer "in te werken" in het diorama...het lijkt hier een beetje of ze zweven. Als je een modderige ondergrond hebt, plaats ze dan een millimetertje in de ondergrond...
pascal
derwisj

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2013 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet in welke schaal je juist werkt, maar het merk ICM heeft een setje duitse en een setje britse soldaten in 1/35. Zou een goeie en goedkope bron kunnen zijn voor uitrustungsstukken, en ze zijn in plastic, dus ze laten zich tamelijk goed bewerken voor conversies...
pascal
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Modelbouw/wargames Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: