|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Red Roses
|
Geplaatst: 11 Apr 2013 14:29 Onderwerp: Merryway |
|
|
Van juli tot september 1918 werd er hevig slag geleverd in de omgeving van Kemmel en de Kemmelberg.
In een verslag dat ik las is er sprake van de Merryway Attack (+/- 10 aug.'18), die plaatshad omgeving Merryway Road. Hetzelfde verslag vermeldt verder twee boerderijen: Negro Farm en Pigstye (of Pig sty) Farm.
Heeft iemand ooit aanduidingen gezien van deze locaties op een trench map? En is deze confrontatie in de nadagen van de oorlog ooit aan bod gekomen in historische beschrijvingen?
Over Kemmel ken ik 2 beschrijvingen: Ad. Sempf, Der Tod am Kemmel en Gustav Goes, Kemmel. Sturm und Sterben um einen Berg. _________________ 'Meine gute Mutter, (...) seid ohne Sorge: ich trage die Fahne,
habt mich lieb: Ich trage die Fahne' (R.M.Rilke) |
|
Naar boven |
|
 |
Pol
|
Geplaatst: 11 Apr 2013 21:33 Onderwerp: |
|
|
Pigsty Farm heb ik gevonden:
-Map Sheet: 28SW1
-Map Sheet Name: Kemmel
-coördinaten: 50°47.414'N2°43.616'E
-Map Square M13
Negro Farm heb ik niet gevonden. Wel iets dat erop gelijkt, nl Negre Farm, maar die ligt op de Trench Map St. Julien en dat is een eind van Kemmel. Er is ook een Neve Farm en Nevil Farm op de Trench Map Kemmel. Ik vermeld die erbij omdat er nog wel eens schrijffouten in artikels staan.
Groeten
Pol |
|
Naar boven |
|
 |
|
|