|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
AB-J
|
Geplaatst: 25 Feb 2013 12:41 Onderwerp: [GEZ] oude grammofoon / cylinder grammofoon (rond WOI) |
|
|
Hallo iedereen,
ik ben op zoek naar een oude grammofoon uit de jaren rond WOI.
Het mag eventueel ook zo'n cylinder grammofoon zijn.
Het zou belangrijk zijn dat de uiterlijke aspecten kloppen met het tijdsvak en de grammofoon liefst nog functioneert. Eventueel een klein "restauratieprojectje" kan ook. Voor de juiste prijs dan.
Ik zit namelijk op een studentenbudget, en dus stukken die "stukken van mensen" kosten, zijn er voor mij helaas niet bij, tenzij hier iemand de interesse van een jonge gast wil mee ondersteunen en een specialeke wil doen .
Je kunt mij altijd een PB-tje sturen of hier antwoorden.
Alvast heel erg bedankt op voorhand voor alle tips en eventuele voorstellen. |
|
Naar boven |
|
 |
Lingekopf Bismarck

Geregistreerd op: 19-10-2006 Berichten: 16013 Woonplaats: Binnen de Atlantikwall en 135 km van het WO1-front
|
Geplaatst: 25 Feb 2013 19:50 Onderwerp: |
|
|
Grammofoons uit die tijd spelen bijna allemaal volgens het systeem Berliner (later de standaard, horizontaal) of Pathé (verticaal, Frans, van binnen naar buiten). Goedkoop zijn ze helaas nooit, als ik naar de opbrengsten op veilingen kijk. _________________ "Setzen wir Deutschland, so zu sagen, in den Sattel! Reiten wird es schon können..... "
"Wer den Daumen auf dem Beutel hat, der hat die Macht."
Otto von Bismarck, 1869 |
|
Naar boven |
|
 |
Pegoud Moderator

Geregistreerd op: 28-3-2005 Berichten: 7695 Woonplaats: Land van Maas en Waal
|
Geplaatst: 25 Apr 2013 23:01 Onderwerp: |
|
|
Slotje erop want twee maanden geleden geplaatst.
Gr P _________________ Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront. |
|
Naar boven |
|
 |
|
|