Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

F(F)A 7

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Luchtoorlog Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MaxHansen

BerichtGeplaatst: 22 Jan 2013 22:41    Onderwerp: F(F)A 7 Reageer met quote

Beste leden,

ik heb een Abschrift van een FlugzeugfŁhrerabzeichen, gedateerd 6 april 1918. De eenheid op het document staat genoteerd als Feld-Fliegerabteilung 7, alhoewel deze eenheid begin 1917 was omgedoopt in FA 7. Dit schijnt blijkbaar wel eens meer voor te komen.

De naam van de vlieger was Unteroffizier WŁnsche. Er staat een facsimile handtekening onder van von Hoeppner en geen stempel.
Ik heb reeds gemaild met Buddecke maar in zijn bestanden komt deze naam niet voor maar hij zegt dat er vele onvolkomenheden hierin zitten.
Tevens heeft een "expert" gezegd dat hij dit soort document nog nooit eerder had gezien. Hiervan was ik toch wel aangeslagen. Totdat ik een dag later op de site van Hermann Historica eenzelfde soort document tegenkwam + verdere stukken, weliswaar zonder facsimile van von Hoeppner, maar in zijn naam getekend door ťťn of andere Hauptmann (ook zonder stempel!).

Heeft iemand enig idee waar ik documentatie kan vinden omtrent deze eenheid omstreeks eind 1917 en gans 1918?

Groet,
Max
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Luchtoorlog Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: