|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
MaxHansen

|
Geplaatst: 22 Jan 2013 22:41 Onderwerp: F(F)A 7 |
|
|
Beste leden,
ik heb een Abschrift van een Flugzeugführerabzeichen, gedateerd 6 april 1918. De eenheid op het document staat genoteerd als Feld-Fliegerabteilung 7, alhoewel deze eenheid begin 1917 was omgedoopt in FA 7. Dit schijnt blijkbaar wel eens meer voor te komen.
De naam van de vlieger was Unteroffizier Wünsche. Er staat een facsimile handtekening onder van von Hoeppner en geen stempel.
Ik heb reeds gemaild met Buddecke maar in zijn bestanden komt deze naam niet voor maar hij zegt dat er vele onvolkomenheden hierin zitten.
Tevens heeft een "expert" gezegd dat hij dit soort document nog nooit eerder had gezien. Hiervan was ik toch wel aangeslagen. Totdat ik een dag later op de site van Hermann Historica eenzelfde soort document tegenkwam + verdere stukken, weliswaar zonder facsimile van von Hoeppner, maar in zijn naam getekend door één of andere Hauptmann (ook zonder stempel!).
Heeft iemand enig idee waar ik documentatie kan vinden omtrent deze eenheid omstreeks eind 1917 en gans 1918?
Groet,
Max _________________ Perseverantia Omnia Vincit
(Volharding overwint alles) |
|
Naar boven |
|
 |
|
|