Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

De Eerste Wereldoorlog in Barneveld

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Nederland tijdens WO1 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 01 Sep 2012 16:33    Onderwerp: De Eerste Wereldoorlog in Barneveld Reageer met quote

De Eerste Wereldoorlog in Barneveld
Welkom bij de webexpositie over de Eerste Wereldoorlog in de gemeente Barneveld. Alle foto's zijn afkomstig uit ons Gemeentearchief. Verschillende van deze foto's zijn ook in groot formaat te zien in etalages van winkels in het centrum van Barneveld.
http://www.barneveld.nl/gemeentearchief/webexpo_45163/rubriek/de-eerste-wereldoorlog-in-barneveld_5261.html/

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 01 Sep 2012 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn oma woonde in het dorp voor Barneveld en vertelde me dat ze in de tijd van WO1 wel vluchtelingen zag lopen door haar dorp, waarschijnelijk dus naar Barneveld of Amersfoort.
Heb ik een klein beetje beeld bij het persoonlijke verhaaltje van haar.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Erik de Bruin

BerichtGeplaatst: 17 Nov 2012 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

Eric '14-'18 @ 01 Sep 2012 19:49 schreef:
Mijn oma woonde in het dorp voor Barneveld en vertelde me dat ze in de tijd van WO1 wel vluchtelingen zag lopen door haar dorp, waarschijnelijk dus naar Barneveld of Amersfoort.

Het is waarschijnlijker dat dat vluchtelingen van de heide van Ede waren. Op de Ginkelsche Hei was een groot vluchtelingen gebouwd dat tot 1917 bewoond was (daarna is de bevolking herverdeeld, voornamelijk richting Nunspeet)

Het kamp bestaat niet meer. In de midden van het oorspronkeluijke kamp zijn nog wat betonnen resten te zioen, ook staat er een monumentje. Als je op google-maps de heide bekijkt kun je de vierkantige vorm nog terugzien. Het kamp bevond zich direct ten zuiden van de landbouwenclave 'de Ginkel'.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Nederland tijdens WO1 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: