Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Ten Oorlog
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv,films en Social Media Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
A. Depage

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2013 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

Blastmaster1972 @ 27 Mei 2013 13:38 schreef:
A. Depage @ 27 Mei 2013 11:32 schreef:
Wat dat laatste betreft: zeker dat ze historisch correct zijn? Evil puh

Nee. Maar het zet me wel aan om "degelijker" leesvoer over betreffende onderwerpen te zoeken! Wink

Mvg,

Jos

Het zou ook voor mij de enige reden zijn om eventueel te overwegen overstag te gaan voor het boek. Weliswaar zijn er over die andere meer onbekende fronten (slovenië, italië, balkan, griekenland, bulgarije, turkije) betere dingen te vinden, maar ik zoek iets als introductie op weg naar meer. Kwestie van op te bouwen Wink
Maar om voor enkele luttele pagina's het hele boek te kopen, ik weet het nog niet ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2013 6:28    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren vond ik het intressant aflevering.
Over die Serviërs, daar is een FB van met info over de gesneuvelde Serviërs in WO1. Vaak over de in Nederland gelegen Serviërs, maar ook info over andere begraafplaatsen en monumenten.

https://www.facebook.com/secanje.nl

En wat is dat een happening zeg die ANZAC herdenking. We hebben het weleens gehad over laat herdenken niet al te veel kermis worden, ik neigde bijna in die gedachte toen ik dat zag. Maar ik denk toch dat het oprecht is wat die jongeren daar doen op het strand.

80 paaltjes dus en volgende week zetten ze er in België er dus nog wat bij. Ben benieuwd wat ze laten zien.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2013 7:39    Onderwerp: Reageer met quote

Miljaar, juist de laatste aflevering vergeten op te nemen, domme kloot dat ik ben. meppen maar
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2013 21:16    Onderwerp: Reageer met quote

Binkske007 @ 28 Mei 2013 7:39 schreef:
Miljaar, juist de laatste aflevering vergeten op te nemen, domme kloot dat ik ben. meppen maar

Ik heb hem opgenomen André, dus mocht je willen dan kan ik je er aan helpen.
Volgende week nog één aflevering te gaan! Ik kijk er al naar uit!

Ik heb de serie met veel plezier gevolgd. Ook het boek gelezen. Leuk en boeiend boek, leest lekker! Best veel geleerd want over het front in Italië, Oostenrijk, de Balkan, Griekenland enz wist ik tot nu toe niet erg veel. Smile

Wat die spitfires betreft; dat was een opmerking die werd gemaakt door 2 oudere Duitsers die ze tijdens hun tocht tegen kwamen en waarmee ze aan de praat geraakten.

Greetz, Margreet Cool poppy
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2013 7:58    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zou leukzijn, Margreetje, als je hem op een stick kan zetten, dan kunnen we de volgende keer dat we mekaar tegenkomen die overnemen op mijne laptop.
Bedank talvats, ge zijn nen enget. onschuld
roel22

BerichtGeplaatst: 03 Jul 2013 14:52    Onderwerp: Reageer met quote

Is Ten Oorlog nog ergens te zien? Een Belgische Uitzending Gemist oid?

Roel
Naar boven
NoudnP

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2013 10:32    Onderwerp: ten oorlog VRT Reageer met quote

Spiling @ 13 Dec 2012 21:25 schreef:
Deze zomer kwam ik nog één van hun paaltjes tegen in Verdun, in het bos nabij het fort van Souville.

free image hosting

dit herdenkingspaaltje ook tegengekomen als enige op mijn trip langs Vimy, Albert en Verdun. Herkende de foto direct Smile
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 10 Sep 2013 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ze hebben een prijs in Berlijn gewonnen.
Gefeliciteerd ermee, zou ik zeggen.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130910_00735471

Ten Oorlog’, het televisieprogramma van productiehuis De Chinezen dat dit voorjaar op Eén werd uitgezonden, heeft dinsdagavond de eerste prijs gewonnen tijdens het Eurovision Creative Forum in Berlijn. Dat laat de VRT weten.

In het programma doorkruisen reporters Arnout Hauben, Jonas Van Thielen en Mikhael Cops Europa langs de frontlijn van de Eerste Wereldoorlog. Het programma werd in Berlijn bijzonder enthousiast onthaald.

Het Eurovision Creative Forum geeft de leden van de European Broadcasting Union (EBU) een forum om succesvolle televisieformats en ideeën uit te wisselen. In Berlijn werden programma’s in allerlei genres gescreend. De zeven beste nieuwe formats werden bekroond. ‘Ten oorlog’ schoot de hoofdvogel af.
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2013 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik had ze allemaal (-1) op mijn digicorder verzameld verzameld en wat gebeurde er nu vorige week???
Juist ja, bezoekje van mijne goeie vriend Murphy en digicorder naar de kl.... vaantjes. Mad
Nu kan ik ze nog niet zien. Sad
Pffffff, vermoeiend ventje die Murphy. Yvonne blik
A. Depage

BerichtGeplaatst: 11 Sep 2013 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

Binkske007 @ 11 Sep 2013 13:46 schreef:
Ik had ze allemaal (-1) op mijn digicorder verzameld verzameld en wat gebeurde er nu vorige week???
Juist ja, bezoekje van mijne goeie vriend Murphy en digicorder naar de kl.... vaantjes. Mad
Nu kan ik ze nog niet zien. Sad
Pffffff, vermoeiend ventje die Murphy. Yvonne blik

Wij hebben hetzelfde meegemaakt, ook een aantal afleveringen van ondermeer de allerlaatste getuigen en nog wat docu's van WOII, ... Echt frustrerend Mad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 11 Feb 2014 13:25    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Op dinsdag 11 februari 2014 12:53 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Voor de mensen die de Belgische zender: OP12 ontvangen is er goed nieuws. Ze gaan vanaf 19 februari de fantastische reportage: Ten Oorlog weer uitzenden, Er blijkt ook EINDELIJK (na bijna een jaar blijven zeuren Smile ) een DVD te zijn verschenen op 31 december 2013 maar die is om een of andere reden al niet meer verkrijgbaar. En de mensen die het vorig jaar hebben gemist mogen het zeker niet weer missen Smile

Hieronder een korte compilatie en een klein stukje van hun eindbestemming op het einde van het front in Gallipoli waar duizenden jongeren hun grootvaders komen eren. Er wordt ook afgevraagd of de Eerste Wereldoorlog nog wel 'leeft' onder de jongeren. Gallipoli is daar een mooi voorbeeld van.

http://www.youtube.com/watch?v=IZwnduGYJGc

voor de mensen die t programma niet kennen:

Ten oorlog
Ten oorlog is een informatief televisieprogramma dat in 2013 werd uitgezonden op de Vlaamse televisiezender Eén van de VRT. Het is één van de programma's die de VRT verzorgt naar aanleiding van de 100e verjaardag van het begin van de Eerste Wereldoorlog.
Het programma ging gepaard met een gelijknamig boek, uitgegeven door De Bezige Bij, en een tentoonstelling in 2013 in het Ieperse In Flanders Fields Museum, dat hielp met het schetsen van de historische achtergrond bij het programma.
Frontlijn[bewerken]

Drie reporters trekken langs de frontlijn met de voornaamste historische plaatsen die bepalend waren voor het verloop van de Grote Oorlog. De voettocht start in Nieuwpoort en eindigt in Gallipoli in Turkije. De frontlijn loopt daar tussen door Frankrijk, Italië, Slovenië, Albanië, Macedonië en Griekenland.
Arnout Hauben, acteur Jonas Van Thielen en Mikhael Cops interviewen onderweg bewoners van nabij de frontlijn of andere toevallige personen, die soms met hetzelfde doel in de streek aanwezig zijn. Geregeld wordt door het drietal een wit paaltje - met klaproosmotief - in de grond geslagen en wordt een bepaald persoon uit 1914-1918 in herinnering gebracht. Geen historisch bekende figuren, maar wel gewone soldaten of burgers.

Goed nieuws.

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv,films en Social Media Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: