Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

VRT start met opnames In Vlaamse velden
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv en films Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Waaslander

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2014 12:56    Onderwerp: Reageer met quote

Hadden ze maar een voorbeeld genomen aan 'Upstairs, downstairs'. Seizoen 4.
Ik kan het niet genoeg herhalen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2014 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

Jurggie schreef:

Quote:
Bovendien is er in de reeks nooit volk op straat. Deze periode kenmerkte zich door een enorme hoeveelheid kinderen, net zoals we tegenwoordig in Afrika en Azië zien, en die vaak niets beter te doen hadden dan op straat wat rond te hangen. Deze zijn echter nooit te zien, frappant.

Zou dat niet te maken hebben aan dat de scene dan te druk word? Nog meer mensen leid af van de daadwerkelijke scene.
LuckyLuke

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2014 14:51    Onderwerp: Reageer met quote

jurggie @ 27 Jan 2014 12:50 schreef:
De scène dat de Duitsers beschoten werden door een franc-tireur vond ik dan weer ondermaats. Dat ze dat er nog bij willen proppen is op zich ok, maar voor dat kerkje in Bokrijk kwam dat totaal niet over. Bovendien is er in de reeks nooit volk op straat. Deze periode kenmerkte zich door een enorme hoeveelheid kinderen, net zoals we tegenwoordig in Afrika en Azië zien, en die vaak niets beter te doen hadden dan op straat wat rond te hangen. Deze zijn echter nooit te zien, frappant.
In het algemeen hebben ze gewoon te weinig figuranten. De schermutselingen doorheen de serie komen niet tot hun recht en gewone scènes missen ook volk.

Absoluut mee eens. De Duitse represailles lopen als een rode draad doorheen de opmars door België, maar toch wordt er niet over gerept, op die kinderlijke scène met die schaapherder na dan. Wees maar zeker dat de schrik er goed in zat bij de bevolking, zelfs in Gent. Maar het zal niet gepast hebben wegens te controversieel of anti-Duitse sfeerschepperij..
Naar boven
lansier13953

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2014 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

Beste forummers,
voor wat betreft de bloemlezing van foutjes aangehaald / overgenomen door A. Depaege toch even een kleine verduidelijking:

Er zaten wel degelijk Pontonniers te Ha(e)len.
'avonds op 11 augustus had de Compagnie P.P.C. volgende kantonnement:
2° Peleton: Budingen Station
3° Peloton: Geet-Betz
1° Peloton: Haelen.
met als opdracht : het barricaderen van alle mogelijk doorgangen welke door de vijand konden benut worden en het vernietigen van de bruggen over de Gete en de Velp.

Verder kan ik enkel zeggen dat ik al veel slechtere zooi gezien heb op zondagavond.

Nog een prettige dag,
Etienne
Sapper D.

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2014 18:07    Onderwerp: Reageer met quote

Q:: Verder kan ik enkel zeggen dat ik al veel slechtere zooi gezien heb op zondagavond.

Ik kan mij daar geheel in vinden. Wat voor mij gisteren toch de absolute afknapper was, was het voorlees gebeuren. Net of iemand uit een boek het verhaal 'souffleerde'. Nee, laat mij lekker voor mijzelf uitmaken wat er op beeld gebeurt. Helaas, maar er is nog zat anders te doen in huize dan mij hieraan te ergeren. Een mooi boek lezen, eg!
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2014 18:20    Onderwerp: Reageer met quote

Sapper D. @ 27 Jan 2014 18:07 schreef:
Q:: Verder kan ik enkel zeggen dat ik al veel slechtere zooi gezien heb op zondagavond.

Ik kan mij daar geheel in vinden. Wat voor mij gisteren toch de absolute afknapper was, was het voorlees gebeuren. Net of iemand uit een boek het verhaal 'souffleerde'. Nee, laat mij lekker voor mijzelf uitmaken wat er op beeld gebeurt. Helaas, maar er is nog zat anders te doen in huize dan mij hieraan te ergeren. Een mooi boek lezen, eg!

Je hebt op "Op 12" gekeken, de versie voor slechtzienden of zo, waar er inderdaad een extra vertelstem is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sapper D.

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2014 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

Lachen, daar heb ik dus NOOIT van gehoord.

Hoe zet ik Op 12 uit? gewoon klooien met de AFB?

Dank voor je antwoord, zal mijn eega zeer hartelijk om moeten lachen.
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2014 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

Uitzetten, geen idee. Op België ÉÉN zie en hoor je het zonder die tekst. Volgens mij is hetzelfde tijdstip.
Sapper D.

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2014 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

Nee. Dat is niet waar.
Heb juist afgelopen zondag op BEL 1 gekeken en toen kreeg ik die onzin meegepraat van een-of-andere juffrouw.

Wordt vervolgd?
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2014 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb het iig niet en ik kijk gewoon naar ÉÉN.
Bert

BerichtGeplaatst: 28 Jan 2014 9:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was behoorlijk onder de indruk van de manier waarop de soldaten in de laatste aflevering tijdens de Ijzerslag een schuttersput graven achter de ijzer. Ze maken een grote rechthoekige put en gooien dan een deur uit een hoeve op de bodem om wat droog te staan.

Toevallig was ik vorige week op een opgraving in Noordschote waar een team archeologen Franse stellingen uit de ijzerslag opgraven. Wat vonden ze daar op de bodem van een schuttersput? Idd, een houten deur als vloer gebruikt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Soldat Binet

BerichtGeplaatst: 28 Jan 2014 14:37    Onderwerp: Reageer met quote

http://kw.knack.be/west-vlaanderen/nieuws/algemeen/samenleving/eerste-wereldoorlog/historicus-uit-lichtervelde-mag-straks-fles-champagne-kraken-met-regisseur-van-in-vlaamse-velden/article-4000510824012.htm

De naam van desbetreffende historicus vindt men ook terug in het topic "Lichtervelde" bij het deel Ieper en de Westhoek. Uitstekend boek overigens.

Grt
Binet
Naar boven
kloefeleize

BerichtGeplaatst: 28 Jan 2014 18:40    Onderwerp: Reageer met quote

Aha, kanaal "Op 12" voor slechtzienden is dus op de Nederlandse kabel BEL1!
Toch mooi meegenomen, als het over Vlaanderen gaat is in Nederland een beetje extra duiding toch mooi meegenomen? Wink
Naar boven
Grenadier

BerichtGeplaatst: 28 Jan 2014 18:43    Onderwerp: Reageer met quote

Gerolf.blijkt een lokale heilige uit Merendree ten zuidwesten van Gent te zijn. Een oerdegelijke Vlaamse, maar niet Duitse naam dus. Misschien zit,hier nog een deus ex machina verborgen : een Duitse officier met vlaamse voornaam, die misschien nog Vlaamse roots zal blijken te hebben (een afstammeling van Vlamingen, die, in de Middeleeuwen Pruisen hebben helpen koloniseren Na ar Osland willen wij rijden)?

Droeg die officier geen helmovertrek van IR 41? Die zaten in 1914 nog altijd in het oosten, niet ver van hun kazernesteden Tilsit en Memel.
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 28 Jan 2014 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

Grenadier @ 28 Jan 2014 18:43 schreef:

Droeg die officier geen helmovertrek van IR 41? Die zaten in 1914 nog altijd in het oosten, niet ver van hun kazernesteden Tilsit en Memel.

Men wilde wellicht een of ander Landsturm-Bataillon uitbeelden langs de grens (wat correct is, gezien de grenswacht door deze werd verzorgd), maar de uniformering is totaal verkeerd voor Landsturmsoldaten in 1914... Dat is alvast zeker een anachronisme
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2014 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

Franse krant lovend over deze serie. En Ten Oorlog vinden ze verfrissend. En dat vind ik ook, keek lekker luchtig weg.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140128_00952517
love4history

BerichtGeplaatst: 04 Feb 2014 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

Een triootje met een britse officier/pooier, een hoertje en een belgische piot? Is misschien wel niet onmogelijk maar moest dat nou echt in het verhaal? Rolling Eyes

"Flandria dulce solum, super omnes terra beata......mando remando vale, mea Flandria terra meorum"
Naar boven
jurggie

BerichtGeplaatst: 04 Feb 2014 23:12    Onderwerp: Reageer met quote

Plezier achter het front he Wink

Swat, ik moet zeggen dat ik erg in mijn nopjes was met deze aflevering. De beste tot nu toe en eindelijk ook wat degelijke beelden van aan de frontlijn. Is de rest dezelfde mening toegedaan, gezien de radiostilte, of heeft men het opgegeven?
Naar boven
moerasdraak

BerichtGeplaatst: 05 Feb 2014 8:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wilde de serie aanvankelijk het voordeel van de twijfel geven maar ben inmiddels afgehaakt...
Naar boven
kaiser slag

BerichtGeplaatst: 05 Feb 2014 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

ik kijk er iedere zondag naar , en geniet ervan, of er nu fouten inzitten of niet ,,vind het niet slecht, kon misschien beter, maar kon ook slechter, en per slot van rekening wil je niet kijken zap dan naar een andere post simpel toch,
Naar boven
lidou

BerichtGeplaatst: 06 Feb 2014 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

kaiser slag @ 05 Feb 2014 13:26 schreef:
ik kijk er iedere zondag naar , en geniet ervan, of er nu fouten inzitten of niet ,,vind het niet slecht, kon misschien beter, maar kon ook slechter, en per slot van rekening wil je niet kijken zap dan naar een andere post simpel toch,

Ben ik volledig mee eens...

grtn
nick
Naar boven
Bram Dermout

BerichtGeplaatst: 06 Feb 2014 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kijk ook nog steeds. Oke er zitten onjuistheden in zoals misschien een uniform en postzegel...maar is het niet het hoofddoel om de boodschap over te brengen van het verhaal?

Zelfs de grootste regisseurs maken fouten in hun films...ik ben al blij dat er nog eens een reeks is waarbij het dagelijkse leven ook in de verf wordt gezet tijdens WO I
Naar boven
mrs Stan

BerichtGeplaatst: 07 Feb 2014 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kijk ook gewoon elke week, en kijk uit naar de volgende delen. Smile

Greetz, Margreet Cool poppy
eagle

BerichtGeplaatst: 10 Feb 2014 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

Deze keer geen wip. Wel onderzoek naar geslachtsziekten, met een iets te modern microscoop, wonderlijk onstolbaar bloed en de dokter die zichzelf besmet, dramatisch allemaal.
Naar boven
Niko

BerichtGeplaatst: 10 Feb 2014 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ziek thuis, heb drie afleveringen achter elkaar gezien, en eigenlijk viel het allemaal heel goed mee, als je er een beetje kunt over kijken, natuurlijk.....

Ter herinnering aan mijn overgrootvader, Frans Van Kerckhoven, Vesting Jager te Voet tijdens het Beleg van Namur, augustus 1914

http://chasseurgraves.weebly.com
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 10 Feb 2014 18:49    Onderwerp: Reageer met quote

Vond het gisteravond prima aflevering. Wel nieuw voor mij, maar het zal wel kloppen, dat de trein gewoon op en neer naar Nederland gaat.
derwisj

BerichtGeplaatst: 10 Feb 2014 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

De grenzen waren niet officieel gesloten...het is niet omdat Nederland neutraal was dat het volledig geisoleerd was...er gingen ook schepen naar Groot Brittanie...een goed voorbeeld is het feit dat in de duitse bunkers cement is aangetroffen dat door de Nederlanders in Groot Brittanie aangekocht werd en doorverkocht aan de Duitsers. Als de grenzen zouden gesloten zijn, zou het mooi geweest zijn voor een land als zwitserland dat volledig omringd was door oorlogvoerenden en geen uitweg naar zee had...
pascal
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 11 Feb 2014 1:02    Onderwerp: Reageer met quote

Even een zijsprong. Kent iemand dit boek en hoort het bij de serie?

Samenvatting:
Marie Boesman ziet aanvankelijk alles puberaal zwart-wit en wil net als haar vader dokter worden. Al gauw beseft ze echter dat oorlog geen spel is, maar harde realiteit. Marie wordt gedwongen keuzes te maken. Gestimuleerd door haar oudste broer zet ze zich in om haar idealen te verwezenlijken. Eerst nog naïef en optimistisch, met een groot geloof in de maakbaarheid van de wereld. Naarmate ze meer gruwel beleeft, fundamentele fouten maakt en haar eigen donkere kanten ontdekt, wordt ze fatalistisch en pessimistisch.
Tot Marie de moed vindt om haar eigen zwaktes te accepteren, haar idealen leert relativeren en de kracht van haar vrouwelijkheid ontdekt.

Getalenteerder dan Lize Feryn worden ze niet meer gemaakt, mijnheer. In januari 2014 maakt ze haar haar grote debuut op het kleine scherm als hoofdpersonage in het langverwachte In Vlaamse Velden. Op onnavolgbare wijze geeft ze gestalte aan Marie, met een haast argeloos naturel. Datzelfde doet ze in het Dagboek van Marie.
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2014 0:05    Onderwerp: Reageer met quote

Gelukkig buiten ze het succes van de serie niet commercieel uit Wink

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20140213_00978256

IEPER - In navolging van de tv-serie ‘In Vlaamse Velden’ (Eén) biedt het provinciebedrijf Westtoer een toeristisch gamma aan dat de herdenkingstoerist langs belangrijke sites van de Eerste Wereldoorlog en de opnameplaatsen voert. De troeven werden donderdag voorgesteld in het bijzijn van hoofdrolspeelster Lize Feryn en regisseur Jan Matthys.

Van zodra de camera’s voor de serie ‘In Vlaamse Velden’ stopten met draaien, stroomden kijklustigen toe om op zoek te gaan naar de decors. Dankzij Westtoer kan dat voortaan gemakkelijker en efficiënter. De regiowerking Westhoek werkte drie fietsparcours uit langs de belangrijkste opnamesites, maar ook langs historische plaatsen.

Daarnaast werden twintig verblijfsarrangementen uitgewerkt die gebundeld werden in een pocketbrochure. Het summum volgt op 15 maart, tijdens de ‘In Vlaamse Velden Dag’. Tijdens die dag kunnen liefhebbers van de serie de opnamelocaties en historische plaatsen bezoeken in het bijzijn van enkele acteurs en teamleden. Op die dag kunnen de kijkers in preview de laatste aflevering bekijken in Veurne.

Dagtrips

Voorts kunnen ook dagtrips voor groepen geboekt worden, is er een gratis inspiratiekaart en de ‘In Vlaamse Velden’-bezoekersgids met getuigenissen van de acteurs. ‘Het is de bedoeling dat al onze evenementen er toe leiden dat de vredesboodschap ook de komende honderd jaar wordt verder gedragen’, aldus gedeputeerde Myriam Vanlerberghe, die instaat voor alle herdenkingsevenementen van de provincie.
Albatros

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2014 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

De reeks neemt veel te veel hooi op zijn vork: spionage, aktivisme, vrouwenemancipatie, desertie, frontbeweging, Nolfbarak, .... en mist vaart.

Gelukkig kunnen we het wedervaren volgen van twee Duitse officieren ten huize van de Vlaamse burgerij. Confused
Naar boven
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 17 Feb 2014 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Guillaume Boesman doet mij aan Charlie Chaplin denken Embarassed
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 25 Feb 2014 8:07    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen zondag heb ik weer gekeken, maar door omstandigheden heb ik de aflevering van 16 februari gemist.
Waar kan ik deze bekijken op internet?

A. Depage

BerichtGeplaatst: 25 Feb 2014 8:54    Onderwerp: Reageer met quote

Finnbar @ 17 Feb 2014 21:20 schreef:
Guillaume Boesman doet mij aan Charlie Chaplin denken Embarassed

Mij aan een Casanova. Is er al één aflevering geweest waar hij geen vrouw binnen doet? Rolling Eyes
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 25 Feb 2014 15:49    Onderwerp: Reageer met quote

Die Guillaume gaat vast in de serie dood door z'n eigen "blanke sabel".

Wie ik echt goed vind is Mevrouw Boesman, zij geeft af en toe die Fritz op z'n kop in haar huis. Vind normaal de acteur die Dr. Boesman speelt, naam is me ontschoten, goed. Maar in deze serie vind ik hem wat zwak acteren of komt dat door z'n rol?
En Lize Feryn vind ik het niet slecht doen, hoewel haar rol/karakter niet altijd even sterk is.

A. Depage

BerichtGeplaatst: 25 Feb 2014 17:37    Onderwerp: Reageer met quote

Barbara Sarafian geldt al jaren als lands beste actrices. Wim Opbrouck valt me ook wat tegen. Ik vind zijn personage veel overtuiging missen. Van zijn serieuze rollen de minste (in Salamander bvb vond ik hem beter), zijn komische rollen daarentegen zijn super!
Naar boven
Albatros

BerichtGeplaatst: 26 Feb 2014 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

Noem de reeks maar " in Vlaamse billen ".

Kan niet tippen aan de tempo-volle, op echte anecdotes gestoelde Duitse reeks "Unser Mütter...". Dat is pas top. En daar wordt niet uitgelgd waarom Zuid-duitsland protestant is, waarom Porsche een succesmerk geworden is en waarom CDU nu sterk staat. In de Vlaamse reeks probeer men werkelijk ALLES in te verwerken.
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2014 15:31    Onderwerp: Reageer met quote

In Vlaamse Velden zou het op één na best bekeken VRT-programma zijn onder jongeren (tieners en twintigers) volgens een artikel in De Standaard. In het algemeen behaalt de serie een gemiddelde van 1.58 miljoen kijkers.
Van alle 15- tot 24-jarigen stemt 52% af op de serie. Onder de leeftijdsgroep van 12 tot 24 jaar behaalt het zelfs een waarderingscijfer van 83% (hopelijk niet alleen voor de blote billen ...).

Naast de fictiereeks werd een educatief pakket voor middelbare scholen ontwikkeld dat inpikt op de thema's van de reeks. Op dit moment gebruiken 1200 leerlingen het pakket in de geschiedenislessen (vandaar de hoge verplichte kijkcijfers? ).
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2014 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kijk er regelmatig naar omdat ik het een vaak hilarische serie vind. We liggen regelmatig dubbel om al die Belgische kneuterige onbeholpenheid. Wink

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
jurggie

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2014 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan me niet meteen iets inbeelden bij 'kneuterige onbeholpenheid'. Over welke zaken heb je het dan specifiek?
Naar boven
Stretcher B.

BerichtGeplaatst: 27 Feb 2014 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind dat er hier te veel "muggenzifterij" is. puke

Probeer maar zo'n serie ineen te steken!!

Quote:
De beste stuurlui staan aan wal!!

Het gaat vooral over de familie Boesmans.

Eén is de goede soldaat, de andere een "gepistoneerde".

Zusje wil perse verpleegster worden,...

Het is gewoon een mooie serie. Ge moet het ook een beetje bekijken hoe de mensen toen leefden en dachten, 't is verdikke 100 jaar geleden!

Als ge het niet goed vind, kijk dan niet. Maar kritiek geven is altijd gemakkelijk hé.

Doe een andere (Vlaamse) zender zo iets??

Ik vind wel dat ze het tijdsverloop beter moeten laten zien.
AOK4

BerichtGeplaatst: 28 Feb 2014 7:16    Onderwerp: Reageer met quote

Stretcher B. @ 27 Feb 2014 20:48 schreef:

Het is gewoon een mooie serie. Ge moet het ook een beetje bekijken hoe de mensen toen leefden en dachten, 't is verdikke 100 jaar geleden!

Sorry, maar dat is nu net het probleem. Hoe mensen toen leefden en dachten wordt precies niet weergegeven!

Denk je echt dat een kapitein en zijn Bursche (dan nog een hoge onderofficier, sowieso al niet echt realistisch) samen zouden eten en zo? En dat er dan nog een gemengd feestje zou zijn (officieren en onderofficieren), waar de onderofficier dan nog eens een officier de levieten leest? ONDENKBAAR!

Ook die aflevering waarbij de zoon van de Hauptmann met de totaal niet-Duitse voornaam wat lacht met zijn tweelingsbroers die blijkbaar gehandicapt zijn. Was het de bedoeling de Duitsers weer als Hunnen af te schilderen?

Vincent runt blijkbaar als korporaal zijn eenheid, waarbij de kapitain zich zo nu en dan eens laat zien. Lijkt mij toch ook niet echt volgens de toen gangbare procedures. Andere onderofficieren en officieren zijn onbestaande?

Heel dat gezever met dat Brits officierenhoerenkot waar blijkbaar ook een Belgische piot zo maar binnen kon?

En zo is er nog veel meer. Nee, voor mij wordt ook de sfeer van toen niet goed weergegeven.
Naar boven
love4history

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2014 8:31    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Kan niet tippen aan de tempo-volle, op echte anecdotes gestoelde Duitse reeks "Unser Mütter...". Dat is pas top. En daar wordt niet uitgelgd waarom Zuid-duitsland protestant is, waarom Porsche een succesmerk geworden is en waarom CDU nu sterk staat. In de Vlaamse reeks probeer men werkelijk ALLES in te verwerken.

Kan dit onderschrijven.
Verder een vlotte intro "WOI in België voor dummies". Ik laat m'n dochter van 10 meekijken. Moet enkel regelmatig doorzappen. Blijft blijkbaar nog steeds noodzakelijk in Vlaamse en Nederlandse series om een aantal blote borsten en billen te halen... Rolling Eyes

Linge,verklaar eens nader Surprised Wink

"Flandria dulce solum, super omnes terra beata......mando remando vale, mea Flandria terra meorum"
Naar boven
Tandorini

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2014 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

Niemand gisteren iets opgemerkt?

Toen die soldaat aan zijn fiets bezig was, toen die omgekeerd stond had een van de trappers een reflector Smile
http://nl.escertico.wikia.com/wiki/Militaria_Wiki
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Robert

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2014 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
toen die omgekeerd stond had een van de trappers een reflector

Dat is vast omdat de programmamakers in orde willen zijn met de Belgische verkeerswetgeving?

Persoonlijk vind ik de serie best meevallen. Er zitten wellicht een pak 'detailfouten' in, maar eerlijk gezegd stoort mij dat niet echt. Ik hoop dat de doorsnee-kijkers met deze reeks wat meer WOI-feeling zullen krijgen en straks wellicht zullen weten dat die oorlog 100 jaar geleden werd uitgevochten. Smile
Naar boven
Aurel Sercu

BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2014 12:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan alleen maar Robert zijn mening onderschrijven.
En ... ik heb bijgeleerd.
Of dingen zijn "voelbaarder" geworden.
Ook de psychologie van de betrokkenen is me tastbaarder geworden.

Met onjuistheden of onnauwkeurigheden heb ik geen last meer.
Ik probeer er gewoon niet meer op te letten.
Die houding verhoogt ook het kijk"plezier".

Aurel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2014 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind de reeks best te pruimen, ze geeft wel een goed beeld van weleer. Rolling Eyes
Er zijn slechter......vééééééééél slechter. Yvonne blik
Niko

BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2014 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

Aurel Sercu @ 11 Mrt 2014 12:44 schreef:
Ik kan alleen maar Robert zijn mening onderschrijven.
En ... ik heb bijgeleerd.
Of dingen zijn "voelbaarder" geworden.
Ook de psychologie van de betrokkenen is me tastbaarder geworden.

Met onjuistheden of onnauwkeurigheden heb ik geen last meer.
Ik probeer er gewoon niet meer op te letten.
Die houding verhoogt ook het kijk"plezier".

Aurel

Same here, ik vind de reeks best aangenaam om naar te kijken!

Ter herinnering aan mijn overgrootvader, Frans Van Kerckhoven, Vesting Jager te Voet tijdens het Beleg van Namur, augustus 1914

http://chasseurgraves.weebly.com
Naar boven
Soldat Binet

BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2014 13:04    Onderwerp: Reageer met quote

Alle kritieken ten spijt, maar de intro met de tekeningen die tot leven komen is zwaar afgekeken van de WO2- serie 'The Pacific', het pacifische seriebroertje van 'Band of Brothers'.
Naar boven
A. Depage

BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2014 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Deze week in de Knack een voordeelbon voor In Vlaamse Velden voor 14,95 euro.

Wat krijg je ervoor?

- het boek 'In Vlaamse Velden' met de belangrijkste routes en monumenten van de frontstreek (192 blz.).
- 3 fietskaarten en -routes (met QR-codes)
- regiomap Westhoek met historische bezienswaardigheden uit de Groote Oorlog en filmlocaties uit de serie
- logiegids Westhoek met 20 hotels en B&B's

Zonder bon kost het boek in de boekhandel alleen al 24,50 euro (wat toch wat prijzig is voor wat je maar krijgt ...).
Naar boven
Bram Dermout

BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2014 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kocht de Knack van deze week...geen bon te zien?
De pagina met reclame voor de bon is niet geldig volgens Standaard Boekhandel?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv en films Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: