Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Mijn eerste kennismaking met de argonne

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Argonnen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hsmeets

BerichtGeplaatst: 23 Okt 2011 19:10    Onderwerp: Mijn eerste kennismaking met de argonne Reageer met quote

Goedenavond allen,

Ik ben zojuist teruggekeerd van een paar dagen in de Argonne.

Allereerst mijn speciale hartelijke dank aan Marc en Elfi van Le coq D'or, voor hun gastvrijheid, heerlijke eten en 2 dagen lang guided tours door Marc in het bos van de Argonne, waar hij me een aantal plekken heeft laten zien waar je als tourist eigenlijk normaal niet komt.

Tevens heb ik kennis mogen maken met Jan en Lenie welke op dit moment druk bezig zijn met het opstarten van hun eigen B&B (het was erg gezellig Wink )

Helaas begon zaterdag mijn camera kuren te vertonen en leek het erop dat deze de geheugenkaart niet meer wilde lezen, gelukkig heb ik de schade alsnog kunnen beperken en ben ik uiteindelijk er maar 2 kwijtgeraakt (de fotos kopieren naar de PC was een totale nachtmerrie, ik dacht eerst dat ik er zo'n 70 kwijt was, van de 300 die ik er geschoten heb).

Enfin, een kort verslag, voor het gemak staan de fotos even op picasa met bijschrift.

Dag 1 (aankomst in de Argonne): In de middag Vauquois, tombe kreuser en Butte Montfaucon. Mooi om te zien hoe goed tombe kreuser erbij staat, waren alle monumenten nog maar in zo'n mooie staat

Dag 2 De gehele dag in Bois de la Gruerie, een zeer speciale en sfeervolle plek. Het aantal restanten daar is groot en het verbaasde me (onder andere) hoe duidelijk en zeer diep de loopgraven daar nog zijn. Verder tref je echt overal nog sporen aan in de vorm van resten metaal, gereedschap en natuurlijk blindgangers. De Kronprinzbunker en een paar voormalige begraafplaatsen hebben natuurlijk niet ontbroken.

Dag 3 S'ochtend alleen op stap langs het amerikaanse kerkhof in romagne, het duitse kerkhof in Apremont en daarna naar Hoogte 285. Ik heb daar een poging gedaan Croix pammart te vinden en ben er ook ca 100 meter vandaag geweest, maar helaas werd daar mijn pad geblokkeerd door een groot everzwijn. Die keek mij zo eens aan en bleef staan en ik bedacht me dat dat kruis en later ook nog wel zal staan Cool

s'middag olv Marc omgeving dessauer lager: De bomen/resten van de houtkap enige maanden terug liggen nog steeds overal verspreid, waardoor het gebied zeer slecht begaanbaar is. Ik ben bang dat dat gebied letterlijk gesloopt wordt door de kap en hopelijk heeft men genoeg gezond verstand om op te passen rond zaken als de Konig Karl Quelle en de electriciteits centrale, maar ik heb weinig hoop.. Overigens liggen er rond/in het voormalige kamp nog een aantal blindgangers van diverse soorten ene maten (zoals gewoonlijk zou ik haast zeggen)

Daarna naar hospitaal bunker " Gluck Auf"...Een zeer mooie bunker is dat

Dag 4: Weer terug naar huis.

Via de ondertaande link zijn een aantal fotos te bekijken

klik

Enfin: excuus voor het wat warrige verhaal, ik hoop dat de fotos bevallen Smile Op en aanmerkingen en correcties zijn natuurlijk altijd welkom.
hsmeets

BerichtGeplaatst: 23 Okt 2011 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik realiseer me dat mijn post wellicht niet op de juist plek staat, mocht een van de admins hem willen moven..feel free Embarassed
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2011 6:01    Onderwerp: Reageer met quote

Prachtige foto's, RB!
Weet wel minder leuke manieren om een (werk)maandagmorgen te beginnen Smile

poppy poppy poppy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
Cpl_Uhl

BerichtGeplaatst: 24 Okt 2011 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de mooie foto's. Dat heb je knap gedaan zo veel te zien in een korte tijd. We gaan as vrijdag weer naar de Argonne, dus je topic komt als geroepen. Hoewel je foto's helpen dan weer om me aan het denken te zetten en het programma om te gooien......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Argonnen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: