Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Adinkerke Hospitaal Cabour

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wsegers1

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2011 8:34    Onderwerp: Adinkerke Hospitaal Cabour Reageer met quote

In een lijst van gesneuvelden vond ik verschillende benamingen van het hospitaal Cabour in Adinkerke

Adinkerke (BeMH "Cabour")
Adinkerke (H.E.A.= hôpital d' évacuation en arrière)
Adinkerke (veldhospitaal "Cabour")

Zijn de deze benamingen voor het zelfde complex of stonden er verschillende door mekaar of veranderde de naam gedurende de oorlog?

Mvg Willem
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schiptje

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2011 10:29    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik mij niet vergis, was er soms een andere locatie dan Adinkerke voor delen (veldhospitaal) van het BElgisch Militair Hospitaal Cabour te Adinkerke. En dan dichter bij het front. En heeft dit te maken waarschijnlijk met de verschillende afkortingen/benamingen die je hebt.
Groetje van ergens te velde. ;-)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Cabour

BerichtGeplaatst: 21 Sep 2014 15:59    Onderwerp: Re: Adinkerke Hospitaal Cabour Reageer met quote

wsegers1 @ 17 Okt 2011 8:34 schreef:
In een lijst van gesneuvelden vond ik verschillende benamingen van het hospitaal Cabour in Adinkerke

Adinkerke (BeMH "Cabour")
Adinkerke (H.E.A.= hôpital d' évacuation en arrière)
Adinkerke (veldhospitaal "Cabour")

Zijn de deze benamingen voor het zelfde complex of stonden er verschillende door mekaar of veranderde de naam gedurende de oorlog?

Mvg Willem

BeMH = 1917-1920 in het huidige domein Cabour.
H.E.A = Evacuatie hospitaal bij en in het spoorwegstation Adinkerke.
Veldhospitaal Cabour = 1915-1917 in het huidige domein Cabour, verhuisde in 1917 naar Beveren Yzer.

Hopelijk voldoet dit antwoord.

Guido
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Het Belgisch Leger 1914/1918 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: