Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

zoektocht naar Herbert Schmied uit Eutin, Duitsland

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tntzwaaf

BerichtGeplaatst: 15 Aug 2011 17:41    Onderwerp: zoektocht naar Herbert Schmied uit Eutin, Duitsland Reageer met quote

Mijn moeder (98) zoekt haar stief-broer Herbert Schmied die gesneuveld is ergens op de slagvelden aan de Yser, bij Verdun of bij Somme tijdens de Eerste Wereldoorlog.
Hij was de enige van de familie die in dienst moest vanwege dat zijn verwekker een Duitser was. De rest van de familie was Zwitser.
Herbert Schmied was geboren in Hamburg en woonde in Eutin (Dld).
Zijn geboortedatum is niet bekend.
Mijn moeder wil weten wanneer hij gesneuveld is en waar hij begraven is.
Het enige dat zij nog weet dat Herbert vertelde (als hij thuis was) dat de paarden aan het front door de soldaten werden opgegeten omdat er geen eten was.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Robert

BerichtGeplaatst: 15 Aug 2011 18:05    Onderwerp: Reageer met quote

Er zit alvast geen Herbert Schmied in de database van de Duitse begraafplaats in Langemark, ook niet in het Kameradengraf waar alle niet-geÔdentificeerden van de ontruimde begraafplaatsen van BelgiŽ terecht kwamen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
AOK4

BerichtGeplaatst: 15 Aug 2011 18:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou zeggen: neem contact op met de gemeente. Er staat immers een Herbert Schmied in de lijst van de gesneuvelden van Eutin.
In de gemeente kunnen ze dan op zoek gaan naar zijn overlijdensakte (de akten van gesneuvelde militairen werden ingevoegd in de burgerlijke stand van de woonplaats). In deze akte wordt normaal ook de eenheid waarbij de man diende, vermeld, net zoals de plaats van overlijden.

Indien je dit wenst, kan ik dit gerust voor jou doen. Ik heb toch al wat ervaring met dergelijke zoektochten en beschik over een uitgebreide bibliotheek van regimentsgeschiedenissen om verdere info te verschaffen. Bij interesse, neem hiervoor dan via pb of e-mail contact met me op.
Naar boven
AOK4

BerichtGeplaatst: 15 Aug 2011 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

De kans is trouwens groot dat Schmied bij het III. Bataillon/ Infanterie-Regiment 162 heeft gediend. Dit was zo een beetje de eenheid uit de streek.

Helaas staat er geen lijst van de gesneuvelden in het boek van IR 162...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: