Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Opmerkelijke wegverharding

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Reisverslagen en foto's Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Peter H

BerichtGeplaatst: 17 Jul 2011 20:00    Onderwerp: Opmerkelijke wegverharding Reageer met quote

Dit weekend werden wij aan de Somme verrast door een stukje opmerkelijke wegverharding, ik ben benieuwd naar de meningen..

Uploaded with ImageShack.us

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Grenadier

BerichtGeplaatst: 17 Jul 2011 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

Hoogstwaarschijnlijk restanten van vervangen grafstenen. Het zou me verwonderen dat de CWGC zomaar grafmonumenten zou vernietigen. De witte stenen op Commonwealth begraafplaatsen zijn nog steeds zo wit of zien er zo goed onderhouden uit, omdat ze regelmatig vervangen worden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 17 Jul 2011 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ooit eens voor een Canadees museum contact genomen met de CWGC om een steen voor een onbekende Canadees te laten maken.
Ze antwoordden me dat ze zoiets niet deden omdat die stenen persoonlijk zijn, ook die van onbekende graven.
ALS je zo een steen kan vastkrijgen, MOET er een bewuste fout op staan zodat het niet eenzelfde is als de origingle.
Ook vind je soms op de begraafplaatsen een stuk van een steen die je blijkbaar mag hebben, maar dan alleen met het eenheidsembleem erop en nooit met de naam.
Ik heb zo ooit eens een stuk gekregen op een begraafplaats waar men aan het werken was, zondernaam dus.
Dus deze stukken kunnen perfect van oude grafstenen afkomstig zijn die na vernietiging gerecicleerd werden.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Reisverslagen en foto's Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: