|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Peter H
|
Geplaatst: 17 Jul 2011 20:00 Onderwerp: Opmerkelijke wegverharding |
|
|
Dit weekend werden wij aan de Somme verrast door een stukje opmerkelijke wegverharding, ik ben benieuwd naar de meningen..
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us |
|
Naar boven |
|
 |
Grenadier
|
Geplaatst: 17 Jul 2011 20:11 Onderwerp: |
|
|
Hoogstwaarschijnlijk restanten van vervangen grafstenen. Het zou me verwonderen dat de CWGC zomaar grafmonumenten zou vernietigen. De witte stenen op Commonwealth begraafplaatsen zijn nog steeds zo wit of zien er zo goed onderhouden uit, omdat ze regelmatig vervangen worden. |
|
Naar boven |
|
 |
Binkske007 Moderator

Geregistreerd op: 8-4-2008 Berichten: 3976 Woonplaats: Turnhout (België)
|
Geplaatst: 17 Jul 2011 20:54 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ooit eens voor een Canadees museum contact genomen met de CWGC om een steen voor een onbekende Canadees te laten maken.
Ze antwoordden me dat ze zoiets niet deden omdat die stenen persoonlijk zijn, ook die van onbekende graven.
ALS je zo een steen kan vastkrijgen, MOET er een bewuste fout op staan zodat het niet eenzelfde is als de origingle.
Ook vind je soms op de begraafplaatsen een stuk van een steen die je blijkbaar mag hebben, maar dan alleen met het eenheidsembleem erop en nooit met de naam.
Ik heb zo ooit eens een stuk gekregen op een begraafplaats waar men aan het werken was, zondernaam dus.
Dus deze stukken kunnen perfect van oude grafstenen afkomstig zijn die na vernietiging gerecicleerd werden. _________________ "They shall grow not old, as we that are left grow old"  |
|
Naar boven |
|
 |
|
|