Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

open brief aan forum ww 1
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2011 21:42    Onderwerp: open brief aan forum ww 1 Reageer met quote

Open brief aan het forum WW1.nl,
Beste Yvonne,crew,medewerkers en leden
Ik ben een vijftal jaren geleden begonnen te posten op dit forum onder de naam maxmadmartin of kortweg MMM.
Door mijn job als” ontmijner” bij DOVO werd ik heel vriendelijk uitgenodigd door een blonde muze om als moderator de ploeg v/d rubriek DOVO te vervoegen.
Mijn (klein) gestreeld ego zei ja….
Dus met vol enthousiasme kweet ik me aan deze taak,net als de andere crew en mods,met veel opoffering van vrije tijd en inkt .
De meeste topics die ik plaatste werden blijkbaar toch gesmaakt,de “donderpreken” over het veilig omgaan met “oorlogsvondsten” misschien wat minder ,en het in de schijnwerper zetten van de toewijding waarmee DOVO deze planeet wat veiliger maakte.. ..t’ja “eigen lof stinkt ?”.
Nochtans bleek dit niet in goede aarde te vallen bij een persoon of personen .
In plaats van met open vizier de strijd aan te gaan,ging hij (haar,zij…?) een aanval in de rug tactisch beter te vinden en dit met een stok te vinden om een hond te slaan,….. via een democratisch recht…een klacht van rechtswege.
Kafka….???
Nee,een recht in een democratie waarvan ik als militair de veiligheid moet (lees wil) helpen verdedigen.
Mijn schuld echter,want ik publiceerde foto’s op internet van “militaire gebouwen in een geclassificeerde zone,zonder toelating van de militaire overheid”.
Niettegenstaande dat elk jaar er honderden mensen,van generaals(oké) tot schoolkinderen(?) deze gebouwen bezoeken(site DOVO poelkapelle),fotograferen en (toch bijna)alle info krijgen en op hetzelfde internet kunnen of mogen plaatsen ,….blijkt dat ik dit niet mag doen…
Juridisch gezien ,mag ik dat niet zonder toelating…en daar valt geen speld tussen te krijgen.
Intussen ben ik dus aangeschoten wild of “gefundenes fressen“, immers de“ Tamtam „in een militaire eenheid werkt nog altijd snel.
Gelukkig is de meerderheid van mijn collega’s even verbijsterd en medelevend over dit voorval (waarvoor mijn dank maten).
Dus als ik ons Yvonne & de crew moet vragen (teneinde dit forum niet mee te slepen in deze zaak) om bepaalde foto’s te verwijderen ,is dit niet om een “interne ruzie”!!!,maar door een eis van een gerechtelijke instantie.
Mijn hoge dunk van de crew en leden die forum dragen blijft ,en mijn waardering ten zeerste .
En AUB….geen paniek !!
Niet “wegvluchten” van het forum,jullie uitwisseling van info,gedachten en meningsuiting komt niet ter sprake !!!
Deze “klacht” betreft enkel mijn persoon en niet de “freedom of speech” op dit forum !!!
Dus blijven posten mensen !!!!!!
Ikzelf ga me wat op de achtergrond houden,hopend op jullie begrip daarvoor .
Mijn dank aan Yvonne ,de crew en de fijne leden op dit forum.
Wat de aanklacht tegen mijn doet opwellen….een liedje….”they smile in your face..the backstabbers”
Grtz,MMM

People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2011 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben heel blij met je open brief Martin.
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden...

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2011 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

hoi Yvonne,
dat maakt toch het leven interessant....het onbegrijpbare ervan Rolling Eyes
grtz,MMM poppy
People always have been the foolish victims of deception and self-deception in politics, and they always will be, until they have learned to seek out the interests of some class or other behind all moral, religious, political and social phrases, declarations and promises.
Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2011 22:15    Onderwerp: Reageer met quote

Aaaaaaaahhhhh.... ambtenarij. You cán't beat it...

Wat mij betreft valt alles wat jij en je DOVO-kompanen doen onder 'voorlichten' (aan bangerds zoals ik) en 'goodwill kweken' (voor DOVO en zélfs voor de Belgische overheid die dit financiert). In plaats daarvan krijg je een trap ná. Jammer.

Wat mij betreft is dit de grootst mogelijke onzin. Je topics, je foto's, je commentaar dóen ertoe.

Wat mij betreft verdienen jullie een medaille. Mínstens... Waarvan akte.

Sterkte, MMM!

“Stop whining.”
– A. Schwarzenegger
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2011 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

thumbs up

Naar boven
Pegoud
Moderator

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2011 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor je toelichting MMM en voor je werk in zijn algemeenheid. Ik hoop dat het geen grotere consequenties voor je heeft en dat men inziet dat je deze zaken met de beste bedoelingen geplaatst hebt.

Gr P
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2011 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Succes met het verloop. Ik duim voor het beste.
Je deed (doet) een stuk voorlichting van DOVO, althans zo zie ik het.
Daar kan toch niks mis mee wezen? Willen ze (je leiding) dat mensen zo het veld in gaan en dan van alles oprapen? Openheid is veiligheid.
Nogmaals, succes.

frederic

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 0:05    Onderwerp: Reageer met quote

Inhoudelijk ben ik het met U eens. En ik ben ook overtuigd van de goede intentie van jou, om militaire foto's online te gebruiken.
Zeker dat je dit doet in functie van educatie. Die inspanning kan alleen maar te bewonderen zijn.

Langs de andere kant, kan ik ook begrijpen dat defensie verbied dat militairen in functie, militaire zaken en installaties fotograferen, en naar buiten brengt. Als iedere militair op eigen houtje dit begint te doen, wordt de veiligheid van defensie zo lek als een zeef.

Ik ben ervan overtuigd, dat er andere mogelijkheden zijn om met toelating van defensie beeldmateriaal te gebruiken voor educatieve doeleinden. Vb via de communicatie dienst van het leger.

Vooraf praten en afspraken maken met de juiste bevoegde mensen, dan uitvoeren.
Naar boven
wsegers1

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 7:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dura lex sed lex
De wet is hard maar het is de wet.
Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 8:29    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer, ik was 'zot' van die topic, maar ja, wat moet, moet....
Aan degen die nu waarschijnlijk in zijn vuistje lachend meeleest heb ik één boodschap : 'Je bent een ziekelijk jaloers en lafhartig persoon.
Je ontneemt mensen het recht op info en als er ook maar één bom in de handen van een onschuldige ontploft, besef dan dat hij hier de waarschuwing misschien wel had kunnen lezen, een streepje op je kerfstok dus...en wie weeet, blijft het niet bij één.
Slaap zacht en droom lekker van je nutteloze wraak.
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 9:04    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
"Dura lex sed lex"
Het spijtige aan wetten is dat je dagelijks ziet of leest dat ze niet consequent toegepast worden.Gelukkig maar,anders wordt het leven zowel in het ene als in het andere geval een hel!Wanneer je dan toevallig in de verkeerde hoek zit is het dubbel moeilijk om te aanvaarden natuurlijk.
Beste MMM,relativeren jongen, aanzie het hele voorval als een uitschuivertje waar je later nog hartelijk zal om lachen,net zoals dat uitschuivertje van je grote baas destijds in New-York....
Groeten.Philippe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
marc v megroot

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 11:00    Onderwerp: Reageer met quote

Het zal best ergens in een wet verankerd liggen.
Er is nog steeds verschil tussen de wet toepassen en de wet uitleggen.
Maar meestal is dat nuance verschil erg moeilijk en wordt er naar het makkelijkste gegrepen.
Het niet willen luisteren naar goede argumenten (het publiek fotografeert hetzelfde en plaatst ze ook) is voor magistraten, politiekers, ambtenaren in funktie onmogelijk.
Alleen het eigen gelijk prefereert.
Dank je voor alle bijdragen zover.

Marc
frederic

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

Binkske007 @ 26 Mei 2011 9:29 schreef:
Jammer, ik was 'zot' van die topic, maar ja, wat moet, moet....
Aan degen die nu waarschijnlijk in zijn vuistje lachend meeleest heb ik één boodschap : 'Je bent een ziekelijk jaloers en lafhartig persoon.
Je ontneemt mensen het recht op info en als er ook maar één bom in de handen van een onschuldige ontploft, besef dan dat hij hier de waarschuwing misschien wel had kunnen lezen, een streepje op je kerfstok dus...en wie weeet, blijft het niet bij één.
Slaap zacht en droom lekker van je nutteloze wraak.

Over wie heb je het nu eigenlijk?
Dergelijk scheldgedrag is toch neergens voor nodig? Confused
Naar boven
geluveld

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 11:48    Onderwerp: Reageer met quote

Waar binkske het op heeft, is dat er een 'mee-lezer' die foto's als storend heeft ervaren, en er Martin bijgelapt heeft. Kort en bondig verwoordt...
In sé moet dat bijna een mede-militair zijn, want als burger kan je niet zomaar aankloppen bij Defensie...
Waar binkske het hier dus op heeft, is dat ene van zijn collega's een ziekelijk jaloers en lafhartig persoon is.
Waar ik me trouwens bij aansluit, want zelf militair zijnde vind ik dat je een collega er altijd eerst eens op wijst ALS hij in de fout gaat, en als je DAARNA nog altijd vind dat het niet kan, kan je verger gaan in het stappen nemen.
Want, zeker binnen defensie, de man naast je moet je steeds kunnen vertrouwen als het erop aankomt.
En in deze is het vertrouwen (in mijn ogen) nu weg, want nu rest enkel de vraag: wie van mijn collega's heeft mij in de shit gestoken...

Als militair zijnde versta ik in totaal niet waarom collega's onder elkaar zo met mekaar kunnen omgaan... Zeker in zo'n kleine wereld als DOVO... Moet een leuk sfeertje zijn daar...
wsegers1

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 11:58    Onderwerp: Reageer met quote

Laten we wel wezen het mag niet en daarmee uit. Men kan de handelingen van anderen niet gebruiken om uw eigen gelijk te bewijzen. Goed bedoeld is nog geen rechtvaardiging van bepaalde zaken.
Klacht neerleggen tegen iemand of iemand zijn acties is niet verboden en past nu éénmaal in een rechtssysteem als het onze.
Misschien heeft de klager wel een reden om zich niet kenbaar te maken, naar zijn redenen kunnen we enkel raden.
Betrokkene heeft zijn verhaal mogen doen en blijkbaar zijn er zekere conclusies getrokken en zaken verwijderd zoals de wet voorschrijft.
Een waarschuwing voor velen dat men beter vooraf informeert wat kan en wat niet kan.
Laten we verder werken met het forum, maar deze zaak kunnen we zeker meenemen voor de toekomst.
Mvg Willem
Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 13:43    Onderwerp: Reageer met quote

Dank u wel, Geluveld, je verwoording is net zoals ik het bedoelde.
Ik weet ook dat wetten nageleefd moeten worden en kan in zekere zin begrijpen dat sommige zaken van het forum moeten verdwijnen, maar zoals eerder al gebleken is, kan ik niet tegen laffe messteken in de rug.
Een simpel berichtje naar Martin en later eventueel naar zijn rechtstreekse baas had veel kunnen oplossen.
Zoals je schrijft : je moet als militair blindelings op mekaar kunnen vertrouwen, maar onze egoïstische maatschappij is er tegenwoordig zo op ingesteld dat men de meest elementaire beleefdheid laat varen en achter de rug een mes heel erg diep duwt.
Voor zulke mensen heb ik NUL KOMMA NUL respect, ze kunnen een ware ravage in iemands kop veroorzaken, geloof me, ik weet waarover ik praat.
Vandaar mijn persoonlijke uitdrukking van mijn gevoel tegenover deze 'medemens'.
Nu zit een hele tofe mens (MMM) in zak en as, en zal misschien maanden of jaren de nasleep in zijn gedachten meedragen, ik geloof nooit dat hij er binnen enkele jaren mee zal kunnen 'lachen'.
Kop op Martin, mijn morele steun heb je alvast, dit had anders kunnen, nee MOETEN opgelost worden.
jaloezie en afgunst zijn het zaad van veel ellende.

EN JA, HIER WORD IK RAZEND KWAAD VAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mad Mad Mad Mad Mad
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het heel erg dat er nu een stel zeer tevreden zitten te lachen hoe hun spelletje iedereen, en Martin wel het meeste raakt.
Wij zitten met de stukken, was het tegen Martin? Was het tegen FEW? Was het tegen Martin en FEW?
Hoe dan ook, hier worden mensen onnodig beschadigd.

Ik heb toendertijd DOVO gemaild, dat was in 2007, en de leidinggevende is wel degelijk op de hoogte gesteld.

@wsegers1 er zullen dingen zijn die niet mogen nee, maar er is en was wel degelijk een andere weg om dingen op te lossen. Grof geschut is niet altijd nodig lijkt me?

Naar boven
frederic

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 14:50    Onderwerp: Reageer met quote

En wat zijn de gevolgen nu voor de persoon ik kwestie?
Naar boven
vetje

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 14:56    Onderwerp: Reageer met quote

Je inbreng en wijze woorden zullen zeer zeker gemist worden tripleM.

Cheers mate! Onze steun heb je alvast!
Naar boven
schiptje

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 15:42    Onderwerp: Reageer met quote

Martin,
Ik had het gehoord. Maar weet dus nog steeds niet van waar de wind precies komt, hoewel ik hier en daar mijn oor te luisteren heb gelegd.
Het is dus niet goed afgelopen. Wat ik wel gehoopt had.
Bij deze ben ik ook gewaarschuwd. En zal ik alleen nog maar beter oppassen met wat ik schrijf op het www. Mad
Groeten!
joris
Naar boven
KHUKRI

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 15:53    Onderwerp: MMM Reageer met quote

MMM: Je inzet voor het forum is nooitgezien ! Respect kerel !
Al valt er (eigenlijk) niks tegen te beginnen !

Francis

NPT
Naar boven
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

frederic @ 26 Mei 2011 1:05 schreef:
Inhoudelijk ben ik het met U eens. En ik ben ook overtuigd van de goede intentie van jou, om militaire foto's online te gebruiken.
Zeker dat je dit doet in functie van educatie. Die inspanning kan alleen maar te bewonderen zijn.

Langs de andere kant, kan ik ook begrijpen dat defensie verbied dat militairen in functie, militaire zaken en installaties fotograferen, en naar buiten brengt. Als iedere militair op eigen houtje dit begint te doen, wordt de veiligheid van defensie zo lek als een zeef.

Ik ben ervan overtuigd, dat er andere mogelijkheden zijn om met toelating van defensie beeldmateriaal te gebruiken voor educatieve doeleinden. Vb via de communicatie dienst van het leger.

Vooraf praten en afspraken maken met de juiste bevoegde mensen, dan uitvoeren.

Beste Frederic,
inderdaad zijn deze wetten in voege gebracht om "geheime of strategisch" belangrijke plaatsen of informatie te beschermen ,voor mijn eigen veiligheid ook dus.Er is dan ook de letter v/d wet om dit soort dingen te beteugelen. :twisted
Niets op tegen,100 % voor.. Very Happy
Echter,foto's van een site als DOVO Poelkapelle,worden al jaren genomen door oa personen (met toestemming blijkbaar ??) die nog op de middelbare school zitten....tijdens "educatieve" bezoeken.
Er bestaat echter ook de geest v/d wet.
deze dient te worden geïnterpreteerd door magistraten...en waarom..?
Omdat wetten,in letter en niet in de geest ervan " misbruikt "kunnen worden .
Dus als iemand klacht indient voor het plaatsen van foto's op het internet van dezelfde site....begint het wat smerig te ruiken...
De wet is dus (ik quote iemand..) "hard maar het is de wet" ,maar echter ook niet "achterlijk",..gelukkig,dus staat in dezelfde "wet" ook iets als een "tergend geding".
grtz,MMM

poppy
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 19:15    Onderwerp: Reageer met quote

Het hele verhaal riekt naar "misbruik van wetgeving", maar uiteindelijk gaat daar de rechter over... Wink

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
flyman

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Kennen jullie Kleine Brogel? Waarschijnlijk wel. Ten strengste verboden te betreden en zeker ten strengste verboden om foto's te maken.
Vorig jaar vond er de Tiger-Meet plaats. Meer als 20000 bezoekers met een massa fotoapparaten en filmcameras in de hand. En foto's dier gemaakt werden. Niet alleen van de prachtige vliegtuigen, maar ook van de hangars en andere gebouwen...
Veel van die foto's en films worden op spotterwebsites geplaatst. Dus als ik de logica van het Parket volg, dienen al deze foto's en films onmiddellijk verwijderd te worden.

Of ligt het aan de heersende verzuurde mentaliteit van de mensen?
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 19:36    Onderwerp: Reageer met quote

Normaal gezien moet de naam van de "klager" toch te achterhalen zijn? Als beklaagde kan je toch inzicht krijgen in het dossier; dan weten we meteen wie die kleinzielige ziel is...
pascal
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

derwisj @ 26 Mei 2011 20:36 schreef:
Normaal gezien moet de naam van de "klager" toch te achterhalen zijn? Als beklaagde kan je toch inzicht krijgen in het dossier; dan weten we meteen wie die kleinzielige ziel is...
pascal

Hoi Pascal,
inzage van het dossier kan enkel na afronding van het onderzoek,dus blijf ik in "blijde afwachting" Smile
Bedankt toch voor de tip poppy
grtz,MMM
Naar boven
frederic

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Wat me wel verwonderd is dat het een zaak is die voor de burgerlijke rechtbank is uitgesproken.
Dovo is toch een militaire aangelegenheid?
Naar boven
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

frederic @ 26 Mei 2011 21:55 schreef:
Wat me wel verwonderd is dat het een zaak is die voor de burgerlijke rechtbank is uitgesproken.

Hoi Frederic,
er is nog geen uitspraak geweest,het onderzoek moet nog afgerond worden en de procureur zal dan de "ernst " van ervan bepalen.
Een doorverwijzing naar een burgerlijke rechtbank behoort tot de opties,het betreft immers een klacht ingediend bij de federale politie,een militaire"krijgsraad" bestaat in wezen niet meer.
Wat de "militaire aangelegenheid" betreft...daarover heb ik zwijgplicht.
grtz,MMM poppy
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

Zeg mmm, je gaat hem toch geen verrasingske bezorgen in de vorm van een of andere grondvondst voor zijn deur, en dan maar even een vuurtje stoken? Zou wel een knaleffect geven... Smile
pascal
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 22:10    Onderwerp: Reageer met quote

Je zou de gewraakte foto's ook aan users kunnen opsturen. Die kunnen ze dan plaatsen als burgerfotoos... Wink

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 22:35    Onderwerp: Reageer met quote

Lingekopf @ 26 Mei 2011 23:10 schreef:
Je zou de gewraakte foto's ook aan users kunnen opsturen. Die kunnen ze dan plaatsen als burgerfotoos... Wink

goed idee,dan kunnen ze ingeval van klachten een beroep doen op hun burgerrechten... Cool
grtz,MMM
Naar boven
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

derwisj @ 26 Mei 2011 22:51 schreef:
Zeg mmm, je gaat hem toch geen verrasingske bezorgen in de vorm van een of andere grondvondst voor zijn deur, en dan maar even een vuurtje stoken? Zou wel een knaleffect geven... Smile
pascal

Sorry ouwe flik Wink
maar het is mijn militaire plicht om de burgerbevolking te beschermen..
Maar niet te gemotiveerd,je kunt daarvoor gestraft worden Embarassed
grtz,MMM poppy
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

maxmadmartin @ 26 Mei 2011 23:35 schreef:
Lingekopf @ 26 Mei 2011 23:10 schreef:

goed idee,dan kunnen ze ingeval van klachten een beroep doen op hun burgerrechten... Cool
grtz,MMM

Stuur ze dan vooral naar Nederlanders, die zijn toevallig bij DOVO op bezoek geweest en hebben plaatjes getrokken. Laat de Belgische justitie dan maar komen! Evil

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
frederic

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2011 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

maxmadmartin @ 26 Mei 2011 22:13 schreef:
frederic @ 26 Mei 2011 21:55 schreef:

Hoi Frederic,
er is nog geen uitspraak geweest,het onderzoek moet nog afgerond worden en de procureur zal dan de "ernst " van ervan bepalen.
Een doorverwijzing naar een burgerlijke rechtbank behoort tot de opties,het betreft immers een klacht ingediend bij de federale politie,een militaire"krijgsraad" bestaat in wezen niet meer.
Wat de "militaire aangelegenheid" betreft...daarover heb ik zwijgplicht.
grtz,MMM poppy

Ik wist niet dat de krijgsraad of militaire rechtbank niet meer bestond hier in België.
In ieder geval, als je een goede advocaat hebt, en de nodige vergelijkingspunten (veel foto's aanwezig van anderen vb) denk ik niet dat daar een zwaar gevolg aan zal gegeven worden.

Natuurlijk wat de interne consequenties zijn voor uw carrière in het leger, is een andere zaak.
Naar boven
moerasdraak

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2011 5:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ook van deze kant sterkte voor en hulde aan MMM. Erg treurig dat je goede bedoelingen op deze slinkse wijze de nek zijn omgedraaid. Misschien had je e.e.a. inderdaad niet moeten posten zonder medeweten van je dienst Voorlichting vooraf, maar dat rechtvaardigt nog niet de actie van de klager. Als het inderdaad een collega-militair was, dan was dit erg oncollegiaal. Ik hoop van ganser harte dat hiermee de kous af is voor jou.

Wat ik overigens niet begrijp is: hoe kan een Belgisch burgerparket een Nederlands forum sommeren om foto's te verwijderen?
Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2011 6:44    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 26 Mei 2011 14:55 schreef:

Ik heb toendertijd DOVO gemaild, dat was in 2007, en de leidinggevende is wel degelijk op de hoogte gesteld.

Heb je die mail en het antwoord hierop nog?
Het kan MMM helpen bij zijn verdediging.

En het hoeft niet bepaald een collega te zijn, het kan ook een voormalig FEW-lid geweest zijn die zijn weg goed kent in militaire kringen.
wsegers1

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2011 7:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben er van overtuigd dat MMM de foto's publiceerde met het oog op een bewustwording aangaande de gevaren van munitie en al wat daar bijhoort.
Niettegenstaande dit gegeven heeft toch iemand besloten dat dit niet kan en de gerechtelijke kringen hiervan op de hoogte gebracht
Is het echt belangrijk te weten wie de klacht heeft ingediend?
Misschien heeft die persoon wel gelijk?
En wat gaan we doen als we weten wie het is?
Hem of zij verbannen, verketteren, publiek te schande maken?
Het enige wat volgens mij belangrijk is ons bij de feiten te houden.
Er is een klacht. Is deze gegrond of niet dat zal de gerechtelijke kringen wel bekijken.
Ik veronderstel dat de rechter (als het zover komt) in alle objectiviteit zal oordelen en een uitspraak zal doen met oog op alle facetten (zeker de nobele bedoelingen van MMM in deze zaak)
Misschien naïef, maar ik heb nog een groot vertrouwen in de wijsheid van het gerechtelijk korps.

Mvg Willem
Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2011 8:18    Onderwerp: Reageer met quote

Het gaat hem er niet om gelijk te halen, wel de manier waarop is een regelrechte schande. Yvonne blik
Het is misschien niet belangrijk te weten wie het is, maar het is wel belangrijk te weten wie je moet wantrouwen en mijden.
En ik vind wel, dat als de persoon meeleest, hij mag weten hoe er over hem gedacht wordt, misschien gaat hij de volgende keer wèl op een fantoenlijke manier te werk (ALS hij al een fatsoenlijk geweten heeft).
In ieder geval loopt er nu een toffe mens rond die (nutteloos) gekraakt is en net dàt stoort me enorm. speechless
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2011 8:26    Onderwerp: Reageer met quote

wsegers1 @ 27 Mei 2011 8:59 schreef:
Ik ben er van overtuigd dat MMM de foto's publiceerde met het oog op een bewustwording aangaande de gevaren van munitie en al wat daar bijhoort.

Dat iemand dat de nek omdraait, vind ik redelijk verbazingwekkend, zelfs beschamend.
De Belgische overheid zou de DOVO'ers júist toestemming moeten geven om voor te lichten op alle mogelijke manieren.

“Stop whining.”
– A. Schwarzenegger
Naar boven
Nolfster

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2011 10:03    Onderwerp: Reageer met quote

Veel sterkte MMM!
Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2011 10:33    Onderwerp: Reageer met quote

Neem aan dat MMM en zijn leiding hier toch wel uit kunnen komen?
Kijken ze (de leiding/werkgever) wel op deze site? Dan zouden ze met eigen ogen zien dat het om inlichting en voorlichting gaat. Okay het was wat onhandig als je militaire gebouwen of wat dan ook op foto zet, maar daarvoor kunnen ze toch een vaste plek aangeven waar hij wel mag fotograferen? Of eventueel foto blurren. Wat willen ze dan? Dat iedere "leek" of domkop zo het veld in gaat en opraapt wat hij of zij ziet?
Toen ik een jaar of 12 was liep ik ooit van een schietrange (voor militaire vliegtuigen) af met een fosforbom, ik wist totaal niet wat het was. Omdat een bomruimer mij zag legde hij uit wat het was. Sindsdien kijk ik wel link uit met wat ik pak. En pas werd ik bij een battlefieldtoer ook goed ingelicht over wat we wel en niet moesten doen en waar we wel en niet konden lopen. Voorlichting is zeer belangrijk en vooral met dit soort hobbies.

Nogmaals MMM, ik hoop dat jij en je werkgever eruit komen. Heel veel succes

marty

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2011 11:36    Onderwerp: Re: open brief aan forum ww 1 Reageer met quote

maxmadmartin @ 25 Mei 2011 22:42 schreef:

Wat de aanklacht tegen mijn doet opwellen….een liedje….”they smile in your face..the backstabbers”

Ondanks alles, M³ kent zijn klassiekers!

Wat je ook goed bedoeld, je bent nooit safe en continu omringd door een bende 'Sharks' die nog dichter rondjes draaien dan je denkt.
Sterkte MMM!
Naar boven
Ludo

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2011 11:41    Onderwerp: Reageer met quote

Veel sterkte MMM, wij duimen voor een goede afloop van deze wel erg vervelende zaak.
Naar boven
Dragonder

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2011 11:55    Onderwerp: opletten wat je post Reageer met quote

Spijtig voor MMM, al het goede werk wordt teniet gedaan door bekrompen mensen.
het is link dat er bepaalde typen zijn die deze sites afschuimen om "foto"s genomen door militiaren" te linken.
oei oei oei, wat moet dat zijn als ik foto's van Leopoldsburg - Kamp Lagland , Zeebrugge , St Andries , Sijsele ,op de site te grabbel gooi, die zal zijn geluk niet opkunnen. Zielig zijn zulke mensen. speechless
Goed , ik heb al jaren mijn kepi aan de haak gehangen.
en oké wet is wet, maar het is gewoon walgelijk.
Moeten zulke types niet naar Afganistan of zijn die te laf en sturen die hun collega's? och neen zij zijn niet laf maar moeten surfen om dubieuze foto's te signaleren!

Maar MMM toch nog dit ,je hebt goed werk geleverd!
eredrager van overwinningsmedaille en herinneringsmedaille 14-18,Mercantile Marine War Medal,France-Germany Star 1945,the 1939-1945 British Star and British War Medal
Naar boven
maxmadmartin

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2011 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

bedankt mannen voor de morele steun en een tenminste wat objectieve blik op deze "zaak" poppy
grtz,MMM
Naar boven
stijn

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2011 19:19    Onderwerp: Reageer met quote

Sterkte MMM, voor deze onbegrijpelijke zaak!!!
Ongelooflijk!

Stijn poppy

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2011 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad niet te begrijpen.
Sterkte MMM.

Greetz, Margreet
vlim

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2011 9:07    Onderwerp: Reageer met quote

Martin, veel succes met dit staaltje 'gerechtigheid'.

Het lijkt me niet moeilijk om aantoonbaar te maken dat de educatieve en preventieve taken die bij je beroep horen hier belangrijker zijn dan het feit dat er wellicht een militair object op de foto staat. Als iemand wil weten wat er in legerland rondgaat, koopt ie de 'Jane's' catalogus wel. Daar staat ook alles in.

Ik zou de uren die je aan de educatie op dit forum besteedt daarom declareren als 'werk' Smile
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2011 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

Toch bl;ijf ik me enorme zorgen maken, stopt het hierbij...?

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2011 9:36    Onderwerp: Re: open brief aan forum ww 1 Reageer met quote

marty @ 27 Mei 2011 12:36 schreef:
maxmadmartin @ 25 Mei 2011 22:42 schreef:

Ondanks alles, M³ kent zijn klassiekers!

Wat je ook goed bedoeld, je bent nooit safe en continu omringd door een bende 'Sharks' die nog dichter rondjes draaien dan je denkt.
Sterkte MMM!

En denk ik, uit ervaring sprekend met FEW, veelal komend uit de directe omgeving waar je het totaal niet van verwacht.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Algemeen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: