Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Soldaten revalideren in Engeland

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Medische verzorging Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ursula

BerichtGeplaatst: 07 Apr 2011 12:41    Onderwerp: Soldaten revalideren in Engeland Reageer met quote

Dag allemaal,

dit is mijn eerste vraag op het forum. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik ben momenteel het dagboek van mijn overgrootvader aan het vertalen en bestuderen. Na de eerste slag aan de IJzer, bij het gevecht om de brug van Tervaete in oktober 1914 raakte mijn overgrootvader gewond aan de elleboog. Hij is daarna geŽvacueerd naar Engeland. Hij heeft een paar dagen in een ziekenhuis gelegen en is nadien een 3-tal maanden gaan revalideren in Kidbrooke Park in Sussex.

Ik had graag geweten of er records bestaan over de soldaten die naar Engeland mochten revalideren. Aan welke criteria ze moesten voldoen. En werd dit ook later in de oorlog nog gedaan want ik neem aan dat er dan teveel slachtoffers waren.

kan iemand me wat uitleg geven of vertellen waar ik kan zoeken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Medische verzorging Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: