Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Lodewijk/Henri/Hendrik/Louis RAMBOER/RAMBOUR

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ramboerb

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2010 11:04    Onderwerp: Lodewijk/Henri/Hendrik/Louis RAMBOER/RAMBOUR Reageer met quote

Reeds lang heb ik veel interesse in de eerste wereldoorlog zonder echt te weten waarom. Sinds een jaar weet ik dat mijn overgrootvader in de oorlog gesneuveld is. Hij was een Lichterveldenaar (West Vlaanderen) die geboren is rond 16/05/1890 (sommige bronnen zeggen 18/05/1890). Hij sneuvelde in de slag om Zemst op 25/08/1914 en werd begraven in Eppegem. Hij was gehuwd met Hermenie Van Iseghem en had 1 zoon. Hij was bij de tweede jagers te voet en was bevriend met Leon Hoet, een vrij bekende Lichterveldenaar.
Daar stopt mijn info. Hij kreeg op diverse bronnen diverse namen, als voornaam kom ik soms Louis of Lodewijk tegen en soms Henri of Hendrik. Op zijn graf op de begraafplaats in Eppegem staat hij als RAMBOER Lodewijk H.
Ik zoek dus alle info over deze persoon, foto's, bidprentjes, info over de dag dat hij stierf, ..... alles is heel erg welkom !!!!

Alvast heel erg bedankt
Bianca Ramboer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Niko

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2010 13:15    Onderwerp: Reageer met quote

Neem eens contact op met ANCAP, vriendenkring Jagers te Voet in Charleroi: http://www.chasseurs-a-pied-belges.be/

Liefst wel in 't Frans. Smile

Grtz,
Niko.

Ter herinnering aan mijn overgrootvader, Frans Van Kerckhoven, Vesting Jager te Voet tijdens het Beleg van Namur, augustus 1914

http://chasseurgraves.weebly.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
abn

BerichtGeplaatst: 16 Dec 2010 20:12    Onderwerp: Reageer met quote

Bianca,

H. Rambour sneuvelde tijdens de zogenaamde 'Eerste Uitval' uit Antwerpen. Zie daarvoor dit topic: http://forumeerstewereldoorlog.nl/viewtopic.php?t=14594

Er bestaat een boek over de acties van het 2de Jagers te Voet in 1914: "Un rťgiment Belge en campagne", W. Breton, Parijs, 1916. Niet makkelijk te vinden, maar het zit o.a. in de bibliotheek van de KULeuven.

groeten,
Bert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Personen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: