|
Forum Eerste Wereldoorlog Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen
|
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Tandorini

|
Geplaatst: 26 Sep 2010 17:55 Onderwerp: Gaston Le Roy, Dagboek van een Vlaamse oorlogsvrijwilliger |
|
|
Ivan Petrus @ 26 Sep 2010 16:36 schreef: | En volgende week komt ook deel 3 uit, over Gaston Le Roy. Ik maak een nieuw draadje, tegen dan. |
Je zal mij dat wel vergeven als ik dat al plaats.
Gaston Le Roy
Dagboek van een Vlaamse oorlogsvrijwilliger tijdens WO I
André Gysel
Vanaf 28-09-2010 in uw boekhandel!
- Authentieke getuigenis van Gaston Le Roy, een fl amingante oorlogsvrijwilliger, een aanhanger van de frontbeweging
Over het boek
Gaston schreef over zijn ontmoediging, verveling, zijn angst bij een beschieting, zijn zwakte bij honger en kou, zijn berusting net voor de grote aanval. Hij was geen held en doet zich zo niet voor.
Zijn dagboek staat symbool voor het verhaal van alle oorlogsvrijwilligers tijdens de Eerste Wereldoorlog.
André Gysel geeft met behulp van historicus Luc Vandeweyer het verhaal duiding. Was Gaston Le Roy actief bij het Verbond der Vlaamse Oud-Strijders (VOS) en eventueel in de politiek? Speelde hij een rol in de Tweede Wereldoorlog en welke weerslag had dit op zijn latere leven? Wat deden die oorlogsvrijwilligers vóór de oorlog en welke rol speelden ze ná de oorlog?
Technische gegevens
ISBN : 9789020992502
Verkoopprijs : 19,95 EUR
NUR-code : 689 | Oorlog en vrede
Vanaf 28-09-2010 in uw boekhandel! *
Formaat : 210 x 260
Product : boek
Afwerking : Paperback met flappen
Druk : 1
Aantal pagina's : 160
Uitgave : Uitgeverij Lannoo
Over de auteur
André Gysel
André Gysel was jarenlang leraar geschiedenis in Diksmuide, en werkt nu als gids in de IJzervallei en de Westhoek. Van zijn hand verschenen reeds vijf oorlogsdagboeken
http://www.terralannoo.nl/content/terralannoo/fondsen/actuageschiedenis/geschiedenis/1/index.jsp?titelcode=25082&fondsid=5 |
|
Naar boven |
|
 |
Jacobus
|
Geplaatst: 26 Sep 2010 21:31 Onderwerp: |
|
|
Dit boek lag vandaag te koop in het winkeltje van de Yzertoren. |
|
Naar boven |
|
 |
Piron
|
Geplaatst: 29 Sep 2010 9:00 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het boek inhoudelijk nog niet kunnen bekijken, maar ik vind het wel postitief dat Lannoo dezelfde stijl als voor de dagboeken van Odon en Gu Xingqing wil aanhouden. Dit kan nog een mooie reeks worden. |
|
Naar boven |
|
 |
Finnbar Moderator

|
Geplaatst: 05 Feb 2013 16:28 Onderwerp: |
|
|
Nu te koop bij Lannoo:
6 euro  |
|