Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hťt WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privť berichten te bekijkenLog in om je privť berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Britse begraafplaatsen in west vlaanderen

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Monumenten en begraafplaatsen Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sohier Frederik

BerichtGeplaatst: 16 Sep 2010 22:36    Onderwerp: Britse begraafplaatsen in west vlaanderen Reageer met quote

hoi,

ik ben een bijzonder project begonnen voor mijn eigen eigenlijk,bedoeling is om tegen 2014 alle britse begraafplaatsen te bezoeken in ganse west vlaanderen,maar daar blijft het niet bij bedoeling is ook om van alle graven een foto te nemen

graag wil ik jullie meenemen doorheen mijn reis,momenteel 65 begraafplaatsen bezocht en dit is goed voor al een 23000 foto's

regelmatige nieuwe update's kan je hier vinden

http://britishcemeteries.webs.com/
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 17 Sep 2010 8:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben juist eens gaan kijken, uw 'begin' ziet er veelbelovend uit.
Ik heb ook vele interesse in militaire begraafplaatsen.
Goed bezeig !
Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 19 Sep 2010 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een titanenwerk, Frederik!
Hoed af daarvoor Smile

Ben straks benieuwd naar het eindresultaat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Verstuur mail
Sohier Frederik

BerichtGeplaatst: 23 Sep 2010 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

Finnbar @ 19 Sep 2010 21:46 schreef:
Wat een titanenwerk, Frederik!
Hoed af daarvoor Smile

Ben straks benieuwd naar het eindresultaat.

thx

ja idd titanen werk heb er de afgelopen 5weken al enorm veel tijd in gestoken. heb nog ongeveer 150 begraafplaatsen te gaan heb er nu reeds een 66 afgewerkt

we naderen stilaan de winter dan komt het grote werk af (planten zijn gesnoeid enz ideaal om te beginnen op bedfordhouse,perth,new irish farm,tynecot,lysstenhoek deze zijn goed voor zo een 35000 graven

heb nog een hele lange weg af te leggen na vlugge berekening zou ik bij het eind resultaat aan zo een 300.000 foto's moeten zitten en dit heel graag te verwezenlijken tegen 2014

bij de CWGC hebben ze een foto project lopen die fotograferen alle graven over de hele wereld maar zijn dan ook met een grote groep vrijwilligers (soms wel met 20 man op 1 begraafplaats om dat te doen (ze hebben nu ongeveer een 1.7miljoen foto's waarvan er een 1.5miljoen al in databank zitten

ik doe west vlaanderen in mijn eentje

beetje bij beetje loont mijn werk krijg regelmatig aanvragen van uit engeland,new zealand,canada,ierland enz van mensen die opzoekingen uitvoeren en graag een foto willen van een bepaalde soldaat

momenteel heb ik een lijst van 300tal graven (heel deel is al afgewerkt)

van mij krijgen ze alle foto's gratis,en deze week heb ik uit ierland een leuke cadeau gehad een boek namelijk genaamd naar walking in the somme
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Monumenten en begraafplaatsen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: