Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Harry Potter-acteur in All Quiet on the Western Front remake

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> WO1 in het nieuws Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2010 17:10    Onderwerp: Harry Potter-acteur in All Quiet on the Western Front remake Reageer met quote

Harry Potter-acteur in All Quiet on the Western Front remake

Daniel Radcliffe Leads 'All Quiet on the Western Front' Remake

June 22, 2010
by Alex Billington

A big follow up to Harry Potter or another indie? Variety reports that Daniel Radcliffe will play the lead in a remake of the 1930 Best Picture winner All Quiet on the Western Front, originally based on Erich Maria Remarque's novel. The WWI drama tells the story of Paul Baumer (Radcliffe's role), a young German soldier fighting in the trenches of France. Radcliffe seems to like acting on the stage, as he'll be appearing on Broadway in How to Succeed Without Really Trying next year and will shoot this Western Front remake in spring of 2012 (a long time from now). Sliding Down Rainbows Entertainment (wha?) is producing the film.

British producers Ian Stokell and Lesley Paterson (The Bike Ride, The Negotiation), who run Sliding Down Rainbows, also wrote the script. As far as we can tell, no actual studio is involved yet, but with an actor like Daniel Radcliffe starring in a remake of a classic Best Picture winner, I'm sure they've started a bidding war for this. That photo above of Radcliffe with the stylish mustache was from his 2007 TV movie My Boy Jack, so it doesn't have any relation to All Quiet on the Western Front. I think Radcliffe is a talented actor and I'm glad to see him lining up some interesting projects following the completion of Harry Potter. Thoughts?

Read more: http://www.firstshowing.net/2010/06/22/daniel-radcliffe-leads-all-quiet-on-the-western-front-remake/#ixzz0rh2aGXjr

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2010 17:14    Onderwerp: Reageer met quote

Een remake van een van de grootste klassiekers.
Met Harry Potter in de hoofdrol wat uiteraard publiek zal trekken.
Ik heb hier gemengde gevoelens over, in de 1979 remake bleef de hoofdrol speler voor mij toch echt JohnBoy uit "Kleine huis op de prairie"

Naar boven
Fritz Kempf
Ere WikiMusketier

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2010 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

Hij is wel een goede acteur. Zijn eerste film dat ik heb gezien was voor mij My Boy Jack, en ik vind dat hij goed kan acteren. Zeker de rol van Jack als soldaat dus.

Waarom remake? Ze kunnen toch iets anders verzinnen. Ze zouden beter eens aandacht richten op andre fronten dan Britse. Belgische fronten, ,Italiaanse fronten, etc......

Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men

FHSW Wikia
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2010 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

Harry Potter in de loopgraven

All Quiet on the Western Front, het boek van Erich Maria Remarque over de eerste wereldoorlog wordt nogmaals verfilmd. Een eerste take op het witte doek geschiedde in 1930 en deze was meteen goed voor twee Oscars voor Best Picture en Best Director (Lewis Milestone). Een tweede herwerking gebeurde in 1979. Het boek van Remarque werd in de eerste achttien maanden na de publicatie in 25 talen verkocht en was verboden in Duitsland tijdens de heerschappij van de Nazi's.

De oorlogsprent vertelt het verhaal van Paul (Daniel Radcliffe), een schooljongen die door zijn leraar geďnspireerd wordt om zich bij het Duitse leger te voegen na de aanvang van de Eerste Wereldoorlog. Hij arriveert in de loopgraven in het westelijke front en begint - tussen de bombardementen in - in te zien dat de oorlog zinloos is.

Voor deze herwerking wordt het script onder handen genomen door Ian Stokell en Lesley Paterson, die ook zullen instaan voor de productie. Een regisseur is nog niet bekend, maar daar het filmen slechts in 2012 zal beginnen heeft het All Quiet on the Western Front-team nog even de tijd.

Onderaan de trailer van de versie uit 1930.

Elisah Vandaele

(c)http://knackfocus.rnews.be/nl/entertainment/film/filmnieuws/harry-potter-in-de-loopgraven/article-1194760622416.htm

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2010 21:31    Onderwerp: Reageer met quote

All quiet for Harry Potter
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/showbiz/film/3026718/Daniel-Radcliffe-lands-lead-in-war-drama.html

Daniel Radcliffe to swap wizarding world for first world war
Harry Potter star looks set for leading role in All Quiet on the Western Front remake
http://www.guardian.co.uk/film/2010/jun/23/daniel-radcliffe-western-front-remake

Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 23 Jun 2010 22:33    Onderwerp: Reageer met quote

Lastig om een acteur af te schieten omdat hij eerder een heel andere soort films maakte. Proof of pudding... eating... ik wacht rustig af. Acteren kan hij wel. Wink

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Karijn

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

tja, is altijd een beetje wennen inderdaad.
Er komen nog 2 Potter films uit. Ze zullen het toch wel een beetje goed moeten plannen anders wordt het lastig hem los te zien van Harry.
Maar je weet het niet he. Misschien kan hij de rol zo overtuigend neerzetten dat je het vergeet.
Naar boven
kieffer

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 9:38    Onderwerp: Reageer met quote

tja, als het een Spielberg verfilming wordt kun je ongetwijfeld wel weer rekenen op duur en realistisch vuurwerk. Maar ik heb altijd moeite met Engelstalige acteurs in Duitse rollen, hoe goed ze ook mogen acteren.
En als ze niet zo goed kunnen acteren, en John Boy Walton met alle respect was niet zo erg goed, is het resultaat bordkarton.
En, ook met alle respect..als 'Hollywood' zich gaat buigen over holocaust en ander oorlogsleed, dan hou je soms je hart vast...Sophie's Choice..
Anne Frank..waarmee ik wil zeggen, zodra het 'europees' wordt is het net of ze dat maar niet goed kunnen invoelen.
Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 10:24    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 23 Jun 2010 18:14 schreef:
... in de 1979 remake bleef de hoofdrol speler voor mij toch echt JohnBoy uit "Kleine huis op de prairie"

"Good night, Corporal Himmelstoss!"
"Good night, Paul!"

En het waren, natuurlijk, "The Waltons"...

“Stop whining.”
– A. Schwarzenegger
Naar boven
kieffer

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

precies zo'n beetje wat ik bedoelde! Maar 't allermooiste zijn natuurlijk films op de Duitse televisie(en in Spanje, Zuid-Amerika etc kunnen ze er ook wat van).
Hande hoch mister! (moet een Umlaut op natuurlijk maar nog steeds weet ik niet hoe dat moet...)
[/b]
Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 10:43    Onderwerp: Reageer met quote

kieffer @ 24 Jun 2010 11:34 schreef:
precies zo'n beetje wat ik bedoelde! Maar 't allermooiste zijn natuurlijk films op de Duitse televisie(en in Spanje, Zuid-Amerika etc kunnen ze er ook wat van).
Hande hoch mister! (moet een Umlaut op natuurlijk maar nog steeds weet ik niet hoe dat moet...)
[/b]

"He! Du! Kanone nieder, sonnst knallt's!"

“Stop whining.”
– A. Schwarzenegger
Naar boven
kieffer

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ja! Hey Jungs, in town sind tolle Girls!
Naar boven
kieffer

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 10:49    Onderwerp: Reageer met quote

tijdje terug vierde de BBC het jubileum van Dad's Army plus de Home Guard. Lieten ze stukjes zien voor de Griekse en Spaanse tv, wist je ook niet wat je hoorde ook al versta je geen woord Grieks. En soms geven ze dan ook maar meteen andere namen, ik geloof dat corporal Jones Papadopoulis heette of zoiets...
Naar boven
Karijn

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 11:42    Onderwerp: Reageer met quote

"Kommt Jungs, sattel die Huhner, wir gehen nach Laramy!"

En de vermenging van talen dan... "Wollen Sie ein Drink, Captain?"

Familie van moeders kant woonde in de jaren 70 in de buurt van Arnhem. Daar konden ze Duitse zenders ontvangen! Joepie!
Daar gingen we bijna iedere week heen, en dan zaten we op zondagmiddag naar John Wayne in het Duits te kijken.
Trouwens, heb je Elvis wel eens geprobeerd in het Duits? Fas-ci-ne-rend!

“Stop whining.”
– A. Schwarzenegger
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 11:49    Onderwerp: Reageer met quote

en John Wayne in een nagesynchroniseerde cowboyfilm: Hände hoch! Oder verstehen Sie kein Englisch?

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
Hij wordt misschien gecatalogeerd onder "horror"?
Groeten.Philippe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 11:53    Onderwerp: Reageer met quote

kieffer @ 24 Jun 2010 11:34 schreef:
[/b]

Stel je toetsenbord in op VS internationaal ipv Nederlands. Dan maak je umlauts door eerst het accent en dan de klinker te typen: "+a=ä. Het werkt ook met alle andere accenten.

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 11:59    Onderwerp: Reageer met quote

Lingekopf @ 24 Jun 2010 12:49 schreef:
en John Wayne in een nagesynchroniseerde cowboyfilm: Hände hoch! Oder verstehen Sie kein Englisch?

De stemacteur die John Wayne nasynchroniseerde in Duitsland, was beroemder dan Wayne zelf!

“Stop whining.”
– A. Schwarzenegger
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

Zeg yvonne, jij kent je klassiekers niet...john boy in het kleine huis op de prairie...blasfemie...john boy was uit de waltons !!!!
pascal
louis

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 13:18    Onderwerp: Reageer met quote

Percy Toplis @ 24 Jun 2010 11:24 schreef:
... in de 1979 remake bleef de hoofdrol speler voor mij toch echt JohnBoy uit "Kleine huis op de prairie"

"Good night, Paul!"

Himmelstoss was niet het type om zijn manschappen een goede nacht te wensen, toch? In geen van beide films kan ik me herinneren dat hij dit zou hebben gezegd.

Ik vond beide films wel goed. In de eerste zit er een hilarische gesprek in over waarom ze eigenlijk oorlog aan het voeren zijn, dat in de remake ontbreekt, en Kat is af en toe heerlijk cynisch. Maar het gebruik van muziek (zeer schaars gelukkig), flashbacks en voiceovers doen de remake m.i. goed, en beelden als die van het vertrek naar het front terwijl er net een trein gewonden aankomt en het kleine stukje over een gasaanval vond ik indrukwekkend (al is het enigszins overdreven gedramatiseerd), en die ontbraken weer in het origineel.
Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 15:33    Onderwerp: Reageer met quote

louis @ 24 Jun 2010 14:18 schreef:
Percy Toplis @ 24 Jun 2010 11:24 schreef:

"Good night, Paul!"

Himmelstoss was niet het type om zijn manschappen een goede nacht te wensen, toch? In geen van beide films kan ik me herinneren dat hij dit zou hebben gezegd.

Dat heeft-ie ook vast niet gezegd, Louis, maar John-Boy in The Waltons sloot zo wel iedere dag, en iedere aflevering af. puke
Ik heb nooit naar de remake uit '79 kunnen kijken zonder "Walton-gevoel". Brrr...

"Good night, Kat!"
"Good night, Paul!"
"Good night, Tjaden!"
"Good night, Paul!"
Enz. enz.

“Stop whining.”
– A. Schwarzenegger
Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 15:36    Onderwerp: Reageer met quote

derwisj @ 24 Jun 2010 13:47 schreef:
Zeg yvonne, jij kent je klassiekers niet...john boy in het kleine huis op de prairie...blasfemie...john boy was uit de waltons !!!!
pascal

Dat komt vast door de golf van ontroering die door Yvonne heen ging toen ze terugdacht aan The Waltons en aan de fijne uren die ze heeft beleefd tijdens het bekijken ervan. Een fout is dan snel gemaakt, Pascal! Zeg nu zelf...

Voor de geinteresseerden (en ik weet dat het ervan giert op dit forum!): http://www.youtube.com/user/rettrovision?blend=2&ob=4

“Stop whining.”
– A. Schwarzenegger
Naar boven
derwisj

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

Nu we toch over john boy bezig zijn, weet eigenlijk iemand zijn echte naam nog, en zonder bedriegen met google...zo een bekend personage bij degenen die in de jaren zeventig TV keken en ik weet zijn naam niet meer en zo zijn er velen dacht ik...
Trouwens die kerel in het kleine huis was michael langdon...
pascal
Limburgse Jager

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Kerel, Kleine Huisje??? Na de 500 e herhaling op sbs6 heb ik meer het gevoel dat ik een laxeermiddel moet slikken. Gelukkig heb ik knoppen op mijn afstands bediening en zo niet dan loop ik dat stukje wel. puke puke puke
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

Limburgse Jager @ 24 Jun 2010 18:43 schreef:
Kerel, Kleine Huisje??? Na de 500 e herhaling op sbs6 heb ik meer het gevoel dat ik een laxeermiddel moet slikken.

Mmhh... Vreemd... bij mij is 'Het Kleine Huis' het laxeermiddel...

@pascal: Richard Thomas. Weggevertje, want die film bekijk ik, inclusief "warme Waltongevoelens", minstens eenmaal per jaar klassikaal. Ik kan het kreng dromen.

“Stop whining.”
– A. Schwarzenegger
Naar boven
kieffer

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 18:41    Onderwerp: Reageer met quote

Percy Toplis @ 24 Jun 2010 12:59 schreef:
Lingekopf @ 24 Jun 2010 12:49 schreef:

De stemacteur die John Wayne nasynchroniseerde in Duitsland, was beroemder dan Wayne zelf!

dat is een hele industrietak daar, dat 'synchron sprechen' waar menig acteur een boterhammetje bij verdient. Overigens heet Fred Flintstone daar Fred Feuerstein...hoe komen ze erop!
Naar boven
Philippe Vandeweege

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 18:47    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
Hedendaagse films worden voornamelijk gemaakt op het niveau van de "minder gestudeerde 18 tot 25-jarige kijker"Die woorden heb ik persoonlijk gehoord uit de mond van ......
Groeten.Philippe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
louis

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

Percy Toplis @ 24 Jun 2010 19:25 schreef:
Richard Thomas. Weggevertje, want die film bekijk ik, inclusief "warme Waltongevoelens", minstens eenmaal per jaar klassikaal. Ik kan het kreng dromen.

Ik heb het gevoel dat ik hier van alles mis want ik ken die Thomas alleen van AQatWF, en ik vind dat hij het daar goed doet.

Als je daar genoeg van hebt, doe dan voortaan Paths of Glory klassikaal, die is nog eens een stuk korter ook.
Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

Philippe Vandeweege @ 24 Jun 2010 19:47 schreef:
Hallo,
Hedendaagse films worden voornamelijk gemaakt op het niveau van de "minder gestudeerde 18 tot 25-jarige kijker"Die woorden heb ik persoonlijk gehoord uit de mond van ......
Groeten.Philippe

Dat geeft niks... Daar zit het geld (simpele economische wet). Kapitalisme werkt! Rolling Eyes Wink Cool

“Stop whining.”
– A. Schwarzenegger
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

derwisj @ 24 Jun 2010 13:47 schreef:
pascal

Oh ja, nou ja, beide even erg Wink

Naar boven
jurggie

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

Het zal wel voordelig zijn dat ik nog nooit van the waltons heb gehoord, laat staan dat ik het ooit gezien heb.

Buiten dat vind ik de 1979 versie zeer goed, op "un long dimanche de fiançalles" na toch één van de betere wo1 films die ik ooit gezien heb.
Naar boven
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2010 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

kieffer @ 24 Jun 2010 10:38 schreef:
tja, als het een Spielberg verfilming wordt kun je ongetwijfeld wel weer rekenen op duur en realistisch vuurwerk. Maar ik heb altijd moeite met Engelstalige acteurs in Duitse rollen, hoe goed ze ook mogen acteren.
En als ze niet zo goed kunnen acteren, en John Boy Walton met alle respect was niet zo erg goed, is het resultaat bordkarton.
En, ook met alle respect..als 'Hollywood' zich gaat buigen over holocaust en ander oorlogsleed, dan hou je soms je hart vast...Sophie's Choice..
Anne Frank..waarmee ik wil zeggen, zodra het 'europees' wordt is het net of ze dat maar niet goed kunnen invoelen.

Over het algemeen ben ik het met je eens, maar denk eens aan Schindlers list?
Eén van de beste en ontroerendste holocaust films die ik gezien heb...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Karijn

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, Schindlers List, is inderdaad heel goed, maar ook heel heftig.
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2010 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik noem die film altijd Schindlers lift, inderdaad heftig. En Sophies choice vond ik toch ook wel erg goed, misschien door het acteertalent van Meryl Streep...

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Karijn

BerichtGeplaatst: 26 Jun 2010 12:02    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad. Ja, Meryl Streep is geweldig.
Die scene dat ze moet kiezen tussen haar zoon of dochter........ Onmenselijk gewoon.

dag karijn
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 16 Okt 2012 8:41    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.imdb.com/title/tt1016150/news
Wordt verwacht in 2013
http://www.imdb.com/title/tt1016150/

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> WO1 in het nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: