Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Fritz Kempf Ere WikiMusketier
Geregistreerd op: 4-4-2006 Berichten: 10370 Woonplaats: Wipers (Ieper)
|
|
Naar boven |
|
 |
Lingekopf Bismarck

Geregistreerd op: 19-10-2006 Berichten: 16013 Woonplaats: Binnen de Atlantikwall en 135 km van het WO1-front
|
Geplaatst: 02 Feb 2010 23:51 Onderwerp: |
|
|
Sorry, maar ik heb geen idee wat je bedoelt. Kun je een ander soort Nederlands proberen?  _________________ "Setzen wir Deutschland, so zu sagen, in den Sattel! Reiten wird es schon können..... "
"Wer den Daumen auf dem Beutel hat, der hat die Macht."
Otto von Bismarck, 1869 |
|
Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: 03 Feb 2010 0:12 Onderwerp: |
|
|
Lingekopf @ 02 Feb 2010 23:51 schreef: | Sorry, maar ik heb geen idee wat je bedoelt. Kun je een ander soort Nederlands proberen?  |
#REDIRECT pagina's zijn doorverwijzing pagina's. In de huidige Wikipedia bestaat er een functie waarbij je de REDIRECT pagina's kan categoriseren. Welk nut heeft dit? Veel nut qua het opzoeken in categorieën. Ik geef eens een voorbeeld. Ik weet niks over de Grahame White G.W.19. Ik weet ook niet dat de Grahame White G.W.19 de Franse Bréguet Bre.5 in Britse licentie was. Ik zoek in de categorie vliegtuigen en helikopters naar de Grahame White G.W.19. Bij de letter G staat er niks.
http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/wiki/index.php/Categorie:Vliegtuigen_en_helicopters
Ik heb eventjes de Britse Wikipedia "aangevallen" en de Grahame White G.W.19 laten categoriseren.
http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Grahame-White_G.W.19&redirect=no
Als je klikt op British fighter aircraft 1910-1919 kan je de Grahame White G.W.19 terug vinden in cursief.
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:British_fighter_aircraft_1910-1919
Als je daarop klikt, word je direct verbonden naar de Bréguet Bre.5.
Dit vind ik gemakkelijk. Als iemand iets wilt weten over de Grahame White G.W.19, kan hij Grahame White G.W.19 dan terug vinden in de categorie. Er staat geen artikel in de Wiki over de Grahame White G.W.19, maar wel over het toestel waaruit het werd gebouwd. De Bre.5. Zo weet de bezoeker dat de Grahame White G.W.19 een Britse versie was van de Bre.5. En indien er ooit iemand een artikel schrijf over de Grahame White G.W.19, verdwijnt gewoon de REDIRECT functie.
Natuurlijk de zoekbalk hebben we ook nog. Maar na jaren ervaring in de Wiki, vind ik dat de zoekbalk niet veel helpt. Het zoeken gebeurd zeer slecht, volgens mijn mening, via de zoekbalk.
Snappie? _________________ "Kennscht mi noch?" ~~~ Who is the real "Fritz Kempf"?
Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men
FHSW Wikia |
|
Naar boven |
|
 |
wvanrosm
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|
Naar boven |
|
 |
wvanrosm
|
Geplaatst: 03 Feb 2010 15:58 Onderwerp: |
|
|
Ja, dezelfde categorie die dan de oude titel (vooralsnog niet gecursiveerd) aangeeft.
mvg, Wim |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
Naar boven |
|
 |
wvanrosm
|
Geplaatst: 03 Feb 2010 18:49 Onderwerp: |
|
|
Kijk hier maar even, Sniper.
http://nl.milpedia.org/wiki/index.php?title=Alexander_Suworow&action=edit
De redirectpagina is ook gerubriceerd. In de categorie staan nu zowel de oude als de nieuwe titel (de oude ook niet cursief, omdat de stylesheet niet is aangepast). PS in jullie wiki kan ik het niet testen omdat ik geen bevoegdheden meer heb om een pagina te verwijderen.
mvg, Wim |
|
Naar boven |
|
 |
Lingekopf Bismarck

Geregistreerd op: 19-10-2006 Berichten: 16013 Woonplaats: Binnen de Atlantikwall en 135 km van het WO1-front
|
Geplaatst: 03 Feb 2010 19:28 Onderwerp: |
|
|
Ik begin het te begrijpen. Ik zal zien wat ik kan doen, lijkt me nuttig.  _________________ "Setzen wir Deutschland, so zu sagen, in den Sattel! Reiten wird es schon können..... "
"Wer den Daumen auf dem Beutel hat, der hat die Macht."
Otto von Bismarck, 1869 |
|
Naar boven |
|
 |
|