Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Finnbar Moderator

|
Geplaatst: 27 Dec 2009 15:37 Onderwerp: De Wiki kalender |
|
|
Is het de bedoeling dat hierin enkel gebeurtenissen uit de oorlogsperiode worden opgenomen (zoals de naam "Kalender 1914/1918" uitwijst)?
Ik zie bijvoorbeeld ook de geboortedatum van Keizer Wilhelm II (wat ik trouwens sowieso irrelevante info vind, maar dit terzijde).. |
|
Naar boven |
|
 |
Fritz Kempf Ere WikiMusketier
Geregistreerd op: 4-4-2006 Berichten: 10370 Woonplaats: Wipers (Ieper)
|
Geplaatst: 27 Dec 2009 15:42 Onderwerp: |
|
|
Ik zag de kalender meer iets als een kalender dat zoveel mogelijk datums geeft die linken aan de Eerste Wereldoorlog. Bijvoorbeeld geboortes of sterfgevallen. Maar hieraan heb ik niet verder gewerkt. Ik heb me meer gericht op slagen. Trouwens, ikzelf gaf niet de benaming Kalender 1914/1918. Dus ik denk dat de vraag beter zal passen bij de persoon die verantwoordelijk is voor de benaming Kalender 1914/1918, ook al is het mijn idee achter het project. _________________ "Kennscht mi noch?" ~~~ Who is the real "Fritz Kempf"?
Ypres Salient on Pictures
Discover the Salient - Meet the men
FHSW Wikia |
|
Naar boven |
|
 |
Lingekopf Bismarck

Geregistreerd op: 19-10-2006 Berichten: 16013 Woonplaats: Binnen de Atlantikwall en 135 km van het WO1-front
|
Geplaatst: 27 Dec 2009 18:20 Onderwerp: |
|
|
De WIKI kalender Eerste Wereldoorlog hoort een kalender te worden van alle gebeurtenissen in en rond deze oorlog, vanaf de voorbereidende schermutselingen tot en met de verdragen die na 11 november 1918 gesloten werden om de nasleep van dit conflict te regelen. De titel is in de WIKI aangepast om dit duidelijk te maken. _________________ "Setzen wir Deutschland, so zu sagen, in den Sattel! Reiten wird es schon können..... "
"Wer den Daumen auf dem Beutel hat, der hat die Macht."
Otto von Bismarck, 1869 |
|
Naar boven |
|
 |
Percy Toplis

|
Geplaatst: 27 Dec 2009 18:21 Onderwerp: Re: De Wiki kalender |
|
|
Finnbar @ 27 Dec 2009 15:37 schreef: | (...)de geboortedatum van Keizer Wilhelm II (wat ik trouwens sowieso irrelevante info vind(...) |
Wat is daar irrelevant aan, Finnbar? _________________
“I hope you live a life you are proud of. If you find that you are not, l hope you have the strength to start all over again.
- F. Scott Fitzgerald
|
|
Naar boven |
|
 |
Finnbar Moderator

|
Geplaatst: 27 Dec 2009 20:49 Onderwerp: Re: De Wiki kalender |
|
|
Percy Toplis @ 27 Dec 2009 18:21 schreef: | Finnbar @ 27 Dec 2009 15:37 schreef: | (...)de geboortedatum van Keizer Wilhelm II (wat ik trouwens sowieso irrelevante info vind(...) |
Wat is daar irrelevant aan, Finnbar? |
De geboorte- of sterfdata (tenzij deze laatste in de bewuste WO1 tijdslijn valt) heeft m.i. geen toegevoegde waarde hier.
De kalender is toch vooral bedoeld om de geďnteresseerden een gevoel van de opeenvolgende gebeurtenissen in tijd en plaats te geven. Het zal me in dit geval worst wezen wanneer deze of gene keizer (of wie dan ook) precies geboren is. Als ik dat wil weten ga ik wel elders in de Wiki zoeken.
Persoonlijke mening uiteraard  |
|
Naar boven |
|
 |
|