Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Een Hollandse schelm en een Franse helm!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Je nieuwste aankoop Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2009 22:58    Onderwerp: Reageer met quote

Nog een plaatje dat de kleur beter laat uitkomen (hoewel de orthodoxen hierdoor niet overtuigd zullen worden):

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Henri

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2009 23:46    Onderwerp: Reageer met quote

wat een ophef over de restauratie van een helm

velen hebben een waardeoordeel zonder de helm zelf gezien te hebben

lekker hard blaten zonder feitenkennins over het onderwerp weer.

de eigenaar heeft hem in zijn kast, vind hem mooi en wil er zo graag naar kijken, als je de kleur niet mooi/correct vind kom dan met informatie hoe de kleur wel zou moeten zijn

groet
Henri
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2009 23:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het wel weer mooi geweest vvoor vandaag in ieder geval Very Happy
Een goede nacht dames en heren!

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Reiné

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 5:54    Onderwerp: Reageer met quote

Henri @ 21 Dec 2009 23:46 schreef:
wat een ophef over de restauratie van een helm

velen hebben een waardeoordeel zonder de helm zelf gezien te hebben

lekker hard blaten zonder feitenkennins over het onderwerp weer.

de eigenaar heeft hem in zijn kast, vind hem mooi en wil er zo graag naar kijken, als je de kleur niet mooi/correct vind kom dan met informatie hoe de kleur wel zou moeten zijn

groet
Henri

Net eens even goed doorgelezen..................... en bij de opmerking van Henri sluit ik mij van harte aan! Heel goed gezegd!Cool
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 7:50    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 21 Dec 2009 22:23 schreef:
Yvonne @ 21 Dec 2009 21:24 schreef:
Wat mij betreft excuses aanvaard, ik ben eerlijk gezegd te verbaasd en ietwat sprakeloos, en mensen die me kennen weten dat dat uniek is.
Een Admin notabene van een ander collega-forum die het goed vindt dat namen besmeurd worden en anoniem hier ook even z'n zegje komt doen.

Op dat hele forum staat nergens te vinden hoe je contact moet opnemen, maar ik zie daar genoeg bekende namen van FEW die ook dit topic lezen en die vast wel een "admin" van daar willen verwittigen dat dit mijn mailadres is:
yvonne@fok.nl
dat de leiding contact met me moeten opnemen en dat ik niet erg geamuseerd ben van het besmeuren van mijn naam daar
.

Het is blijkbaar nog niet klaar, want ik vond in m'n mail dit:

Geachte Mevrouw,

Ik heb deze discussie ook gevolgd en ook de discussie toen "kepi" door U van het forum werd gezwierd en volgens osmmige onterecht.

Maar het zeer laf van U om de zaken van een kant te bespelen zonder dat "Kepi" zich kan verantwoorden op Uw forum

Plaats eens de posten die je verwijderd heb van "Kepi" terug waar hij uitgemaakt werd voor "moordenaar" en het "vuil van de straat" en dan kan iedereen voor zich uitmaken of de waarheid wordt gesproeken of niet.

Groeten

XXXX
-------------------------

Even voor iedereen:

http://www.forumeerstewereldoorlog.nl/search.php?search_author=kepi
Hier staan alle posts van Kepi, er is niets weg, lees het op uw gemak na.
Het wordt bijna te bizar voor woorden...

Oh, het is nog niet klaar merk ik,
nog een mail en ik mag de naam vermelden anders ben ik weer laf.
Waar heb ik dit allemaal toch meer gehoord? Is het de tijd van het jaar ofzo?
Les 2 op internet is het wel zo netjes geen namen te plaatsen maar goed,
het zal wel een alias zijn, gaan we:

Geachte,

U mag mijn naam gerust vermelden onder de mail dit ik u zond of is dit weer eens een geval van lafheid ?

Ik heb ook eens de posten, maar dan de gehele posten doorgelezen, vraagstelling of aanhaling van het ondewerp en de reactie daarop
Wat mij opviel daaruit is dat sommige leden zoals al gesteld werd zich alleen maar toespitsen op de schrijver en niet eens begrijpen wat er staat.
Zelfs U hebt het lef niet om op de vraag van "Kepi" te antwoorden

Dit is veel betekenend voor leden die deze topics lezen zonder emoties van het moment.

Groeten

Frans Jes

(Ik hoop dat U ook deze mail zal plaatsen)
----------------------------------------------------

Ik ga ondertussen even aan de koffie...

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 7:59    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 20 Dec 2009 21:33 schreef:
Je bent spraakmakend bezig Surprised
http://lagrandeguerre.cultureforum.net/entretien-nettoyage-bricolage-f25/ahhhhhhhhhh-t25219.htm

Hier zijn ze onderhand ook weer uitgelachen, ik zwaai even naar wat bekenden daar *zwaai
maarre..
http://lagrandeguerre.cultureforum.net/entretien-nettoyage-bricolage-f25/ahhhhhhhhhh-t25219-15.htm
Wink

Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 9:05    Onderwerp: Reageer met quote

Pesoonlijk vind ik de reaktie van sommigen al even erg als het "fout" restaureren van de helm.
Wat heeft de term "moderator" te maken met het al dan niet veranderen van dit stuk?
Je kan net zo goed op een beleefde manier je afkeuring laten blijken, zonder wild om je heen te slaan.
Ik heb de "dader" op de vorige meet voor het eerst ontmoet en het is een oergezellige kerel die zeker de repliek van sommigen niet verdiend.
Let wel, ook ik moest slikken toen ik de twee foto's vergeleek, maar is dit een reden om zo wild om je heen te trappen, hij is tevreden, dus moeten jullie dat ook zijn.
Geef kritiek, maar dan op een genuanceerde manier, niet botweg iemand uitkafferen.
milleke

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 9:28    Onderwerp: Reageer met quote

Binkske en anderen,
als je alles gelezen hebt zul je wel gemerkt hebben dat ik me voor die eerste, hevige reactie al heb geexcuseerd, via dit topic en via de mail, en mijn excuses zijn aanvaard door de aangesproken mensen.
Er zullen altijd voor -en tegenstanders zijn van het restaureren, maar ik vind dat deze helm geen rede had tot restauratie, de donkere overschilderde verf, is waarschijnlijk in de oorlog aangebracht (gezegd door de eigenaar en een ander forumlid).
Ik zie, net als veel verzamelaars, mijn spullen liever in de originele oorlogse staat (overspuiten is niet origineel, zelfs al is het met de perfecte kleur).
Ik hoop nu dat ik me niet meer voor de derde of zelfs vierde keer moet excuseren, want anders zegt dat meer over Uzelf dan over mij.

Groeten.
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 9:32    Onderwerp: Reageer met quote

Binske een beetje kennende denk ik dat hij het niet alleen tegen jou had hoor Smile

Je hebt je verexcuseerd en je excuses zijn aanvaard.

Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 9:50    Onderwerp: Reageer met quote

Het zijn nog goei die zich kunnen verontschudligen.
Het geschreven woord komt nooit over zoals het gesproken woord wegens de intonaties.
Ik deel ook uw mening dat ik (persoonlijk) de originele staat beter vond, daar niet van, maar nu is het zo dat dit topic (in een voor de rest prachtig forum) misbruikt wordt door een streekgenoot om een rechtstreekse afrekening te presenteren, hemeltergend vind ik dat.
Er MOET ruimte zijn voor discussie op deftige basis, maar als je verder gaat kijken op de links die hier geplaatst werden, dan vind ik het hier fijn vertoeven als zulke (achterbakse) mensen zich geroepen voelen de hulp van 'derden' in te roepen om hun openstaande rekening te vereffenen geweerd worden.
Ik sta dan ook volledig achter de moderatoren wanneer zijn 'grote kuis' houden in de scheld-topics en het verwijderen ervan en steeds confrontatiezoekende users schrappen.
De zelfverklaarde kolonel is hier het sprekende voorbeeld van en NIET representatief voor de doorsnee Kempenaar.
Hier horen niet de 'ongelukkige' uitlatingen bij, een 'slip of tongue' moet kunnen en kan door middel van een eenvoudige verontschuldiging heel wat onmin uit de wereld helpen.
Waarschijnlijk zal ik op deze post ook wel reaktie krijgen, maar dat deert me niet.
Maar zeg dan ook uw werkelijke naam en niet een nick, DAT zou pas dapper zijn.
milleke

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reacties,
mezelf uitgebreid voorstellen zal ik wel eens doen als de storm wat is overgewaaid.

Groeten, Davy (een doorsnee Kempenaar)
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 11:12    Onderwerp: Reageer met quote

Nogmaals:
kan iemand me het mailadres bezorgen van de eigenaar van dat Lowlandsforum?
Er staat nog steeds smaad en laster.
Een van de "admins" was zo flink hier anoniem "z'n zeg" te komen doen, ben dan ook zo flink contact met me op te nemen.
Ik bijt niet, maar wil wel wat gedaan hebben aan de schadelijke zaken die daar staan.

Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 11:22    Onderwerp: Reageer met quote

Way to go Davy Laughing
manager
Site Admin

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 11:23    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje felle reacties ja Smile

Controversieel onderwerp. In een vorig leven heb ik ooit replica's van griekse beelden laten opschilderen, aan de hand van gegevens die we uit de klassieke literatuur en uit spectraal sporenonderzoek van aanwezige verfresten haalden.
Veel van die grote marmeren spierwitte beelden waren nl ooit beschilderd.
En dan worden het ineens levende mensen, die je aankijken, echt een totaal andere impressie.
Ook toen waren er classici die geschokt waren.
Zelfs als deden we dit slechts op replica's - dit bezoedelde het eerbiedwaardige en authentieke van de oude resten.

(Ook lieten we een stel replica's opschilderen door kunstenaars, cq mensen van de kunstacademie, met slechts de opdracht 'maak dit zo levensecht mogelijk'. Zonder dus ze te voorzien van de diverse gegevens die wij hadden. En wat bleek - hun resultaten waren vrijwel identiek aan datgene wat we op grond van onderzoek deden. Maw, die lui destijds hadden een visie op het weergeven van de realiteit waar de onze dik 2000 jaar later nauwelijks van afwijkt. Dit terzijde Smile )
Naar boven
Henri

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 11:30    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 22 Dec 2009 11:12 schreef:
Nogmaals:
kan iemand me het mailadres bezorgen van de eigenaar van dat Lowlandsforum?
Er staat nog steeds smaad en laster.
Een van de "admins" was zo flink hier anoniem "z'n zeg" te komen doen, ben dan ook zo flink contact met me op te nemen.
Ik bijt niet, maar wil wel wat gedaan hebben aan de schadelijke zaken die daar staan.

waar verspil je je tijd aan.

rancuneuze discussie over niets.......op een forum dat erg tolerant is voor een oude duitse wandelvereniging.

bovendien dit gaat helemaal niet meer over een helm, off topic dus

sluit het topic in overleg met de topicstarter.

als er mensen zijn die over andere fora en users willen discussieren, melden ze zich aan en starten een topic daarover

dit gaat over een HELM.

groet
Henri
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Wel jammer dat een administrator van een ander forum er prat op gaat zijn 'centje bijgedragen' te hebben.
Vooral deze persoon zou zich niet mogen moeien met andere fora, samenwerken zou beter wezen, zoniet, laat mekaar gerust.
Die administrator LAAT zich gebruiken door de handigheid van een uzer, dat lijkt me tamelijk labiel, het is duidelijk te zien dat die user op confrontatie uit is en en lekker in slaagt.
"Leven en laten leven" lijkt me wel een leuke spreuk.
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 11:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sputter nog even na henri en darnaa ga ik iets anders doen.
Dit soort verdachtmakingen en valse suggesties puke moet ik gewoon pareren, het is sterker dan mezelf.

Quote:
3. Misschien hem later verkopen voor een goede helm ? (niet wetende verzamelaars bedriegen ?)

Nee leer le-zen, er staat hier al 987987 keer dat hij de helm NIET VERKOOPT hij vindt de helm zo mooi, het is zijn helm, het staat in zijn kast.
Einde verhaal.

En nu ga ik zoals beloofd iets anders doen en vind ik bij terugkomst een mail van de eigenaar van dat forum

*

Het gaat dus niet om de meningen van deze en gene, dat zijn meningen, ik wil gewoon op vriendelijke en beleefde wijze een oplossing voor dit soort teksten: mijn naam weghalen en daar sterretjes voor plaatsen is niet helemaal een juiste oplossing..

Quote:
Het is niks Milleke,

Inderdaad, dat is nu echt ne helm naar de klten helpen

Mij hebben ze van dat forum permanent afgezwierd (al ne hele tijd geleden hoor) onder andere ook door toedoen van die ******* en van *******, omdat ik ook op bepaalde zaken dierf te reageren.
Ik zeg gewoon mijn gedacht als verzamelaar, als dat niet in de smaak valt met andere meningen is dat mijn probleem niet. Ik heb het altijd goed voor met de verzamelaars maar sommige denken daar toch anders over op dat forum

Maar god vergeven hen want ze weten niet wat ze doen,

groeten

kolonel

En:
Quote:
avy,

****** en ****** en nog enkele trouwe aanhangers (oa ****** ) van dat geloof, het zijn allemaal handen op ene buik zoals wij dat in de Kempen zeggen

Lees de andere posts zoals ****** zegt (ze denk wel dat zij mij van het forum heeft gekregen, maar ik kan er nog steeds op, mogelijheden genoeg, maar enkel nog om te lezen want ik reageeren op zulke zaken doe ik gewoon niet meer en als ik reageer is het per prive-bericht dan kan de vraagsteller of de poster er nog mee doen wat hij wil.

De negatieve posten over bepaalde zaken worden gewoon tamelijk snel gewist en zijn dus niet te lezen voor de nieuwe leden. Er zijn nog verzamelaars die dat forum verlaten hebben omville van de eigennaardig heden die daar gebeuren.

Maar ik ben dan misschien wel een veerzamelaar die in bepaalde zaken wel eens durft tegenspreken en tegenspreken is voor stoute jongens.

Maar zo te zien, zijn er in dit geval meer stoute jongens die reageren dan volgelingen en zeer terecht !

groeten

kolonel

En:
Quote:
Zwijg me over dat forum FEW

Die Yvonne, gesteund door die Richard (die ander mensen maar beschuldigd van plagiaat en die dan zelf foto's plaatst zonder bronvermelding) en naurrlijk de Regulus 1 niet te vergeten die ook hier zijn zegje komt doen heb ik gezien) deze worden dan op hun beurd gevolgd door ne hoop gatlekkers die in PBs wel toegeven dat sommige users gelijk hebben, maar niet openlijk durven te schijven, zijn mensen die zeer snel op hun teentjes zijn getrapt en dan gewoon andere users van dat bepaalde forum zwieren.

Zij mogen kritiek geven en ander beschuldigen, en als je dan naar de bewijzen vraagt, antwoorden ze niet of zwieren ze gewoon de users van het forum die durfde de vraag te stellen !

Het is niet voor niets dat al een heel deel van de verzamelaars (en niet de eerste de beste) die site achter zich hebben gelaten omdat ze met dat soort van komentaren die ze daar durven uitkramen niet te maken willen hebben

Dit is alleen maar om te zeggen dat ik met dergelijk soort mensen niet meega.

Groeten

kolonel

En dáár heb ik dus graag even contact over, lijkt me een kleine moeite.

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

Yvonne @ 22 Dec 2009 7:50 schreef:
Yvonne @ 21 Dec 2009 22:23 schreef:
Yvonne @ 21 Dec 2009 21:24 schreef:
Wat mij betreft excuses aanvaard, ik ben eerlijk gezegd te verbaasd en ietwat sprakeloos, en mensen die me kennen weten dat dat uniek is.
Een Admin notabene van een ander collega-forum die het goed vindt dat namen besmeurd worden en anoniem hier ook even z'n zegje komt doen.

Op dat hele forum staat nergens te vinden hoe je contact moet opnemen, maar ik zie daar genoeg bekende namen van FEW die ook dit topic lezen en die vast wel een "admin" van daar willen verwittigen dat dit mijn mailadres is:
yvonne@fok.nl
dat de leiding contact met me moeten opnemen en dat ik niet erg geamuseerd ben van het besmeuren van mijn naam daar
.

Het is blijkbaar nog niet klaar, want ik vond in m'n mail dit:

Geachte Mevrouw,

Ik heb deze discussie ook gevolgd en ook de discussie toen "kepi" door U van het forum werd gezwierd en volgens osmmige onterecht.

Maar het zeer laf van U om de zaken van een kant te bespelen zonder dat "Kepi" zich kan verantwoorden op Uw forum

Plaats eens de posten die je verwijderd heb van "Kepi" terug waar hij uitgemaakt werd voor "moordenaar" en het "vuil van de straat" en dan kan iedereen voor zich uitmaken of de waarheid wordt gesproeken of niet.

Groeten

XXXX
-------------------------

Even voor iedereen:

Hier staan alle posts van Kepi, er is niets weg, lees het op uw gemak na.
Het wordt bijna te bizar voor woorden...

Oh, het is nog niet klaar merk ik,
nog een mail en ik mag de naam vermelden anders ben ik weer laf.
Waar heb ik dit allemaal toch meer gehoord? Is het de tijd van het jaar ofzo?
Les 2 op internet is het wel zo netjes geen namen te plaatsen maar goed,
het zal wel een alias zijn, gaan we:

Geachte,

U mag mijn naam gerust vermelden onder de mail dit ik u zond of is dit weer eens een geval van lafheid ?

Ik heb ook eens de posten, maar dan de gehele posten doorgelezen, vraagstelling of aanhaling van het ondewerp en de reactie daarop
Wat mij opviel daaruit is dat sommige leden zoals al gesteld werd zich alleen maar toespitsen op de schrijver en niet eens begrijpen wat er staat.
Zelfs U hebt het lef niet om op de vraag van "Kepi" te antwoorden

Dit is veel betekenend voor leden die deze topics lezen zonder emoties van het moment.

Groeten

Frans Jes

(Ik hoop dat U ook deze mail zal plaatsen)

Ik ga ondertussen even aan de koffie...

Bij wat verdere controle blijkt dit gewoon Kepi/Kolonel zelf te zijn die dit soort vrolijke mails stuurt, Frans Jes heet hij absoluut niet,
ook weer opgelost.

Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 16:52    Onderwerp: Reageer met quote

Is Lanting al gebeld trouwens?

En kunnen we misschien even forumwijd brainstormen over een titel voor deze klucht?
Denk hierbij wel aan de zogenaamde "Lantingstijl"!

“I hope you live a life you are proud of. If you find that you are not, l hope you have the strength to start all over again.
- F. Scott Fitzgerald
Naar boven
Limburgse Jager

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 18:40    Onderwerp: Helmpie Reageer met quote

HOE HAAL JE HET IN JE HOOFD Smile om een helm (waarvan er zeker nog een aantal duizenden bestaan) historisch onverantwoord te restaureren en in je eigen kast zet om er van te genieten!! Wie denk je wel te zijn (giechel) om zo'n zeldzaam stuk te vernielen. Heb je wel een idee hoeveel leed je hiermee hebt aangericht, tot in Metz rammelen de muren van verontwaardiging. Over de hele wereld wordt je veroordeeld.
Je trekt een put (beer) open voor de reactie van een totaal gefrustreerde ex user.

Ik lach me echt kapot om dit gebeuren en voel mee met Yvonne die uiteindelijk helemaal geen partij is in het "Helmpie" gebeuren. Je zal maar heel veel tijd an dit forum besteden en bij ieder gelegenheid aangevallen worden.
Mijn oude baret af voor Yvonne!!

Dick Goedemans, AOOI bd Regiment Limburgse Jagers
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 18:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ze hebben me in ieder geval nu tot in Metz horen gieren van de lach Wink

Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 18:59    Onderwerp: Reageer met quote

Het is nog veel en veel erger dan jullie denken. Ik heb ook een Duits narcosesetje uit WO1. Dat heb ik schoongemaakt en, nog erger: ik heb het etherflesje door mijn apotheker opnieuw laten vullen! .
Ook heb ik een Duits chirurgisch etui met messen, klemmen en hechtmateriaal. Die heb ik met was ingesmeerd! en de los zittende delen er weer aangeplakt! En, erger nog, ik heb de mesjes geslepen!.
Zo, nu kan Europa zich nog tot Nieuwjaar opwinden. Aaaaaaaaaaaaaargh! Wink

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

Percy Toplis @ 22 Dec 2009 16:52 schreef:

En kunnen we misschien even forumwijd brainstormen over een titel voor deze klucht?

Jij je zin... Wink

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Price of Glory

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Lingekopf @ 22 Dec 2009 18:59 schreef:
Het is nog veel en veel erger dan jullie denken. Ik heb ook een Duits narcosesetje uit WO1. Dat heb ik schoongemaakt en, nog erger: ik heb het etherflesje door mijn apotheker opnieuw laten vullen! .
Ook heb ik een Duits chirurgisch etui met messen, klemmen en hechtmateriaal. Die heb ik met was ingesmeerd! en de los zittende delen er weer aangeplakt! En, erger nog, ik heb de mesjes geslepen!.

Barbaar !!!!! Smile

http://www.ahwk.fr
Naar boven
Binkske007
Moderator

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Lingekopf @ 22 Dec 2009 18:59 schreef:

SUBLIEME REAKTIE schater schater schater

En die titel : "Een Hollandse schelm en een Franse helm!". Evil Evil Evil

Geweldig gewoon, er zijn ergere dingen dan dat nietwaar?
Bijvoorbeeld tegen de avond niet weten waar je gaat slapen of zo... Embarassed

Doe me er op de meet aan denken dat ik je voor deze giller een dikke lekkere Belgische pint trakteer, die heb je verdiend. Cool
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Die topictitel, ik kom niet meer bij schater

Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 19:25    Onderwerp: Reageer met quote

Lingekopf @ 22 Dec 2009 19:03 schreef:
Percy Toplis @ 22 Dec 2009 16:52 schreef:

Jij je zin... Wink

Briljant, Lingekopf!
Vooral de referentie aan de 'helm' geeft het geheel een lichtelijk Lantingsiaanse draai... Sexual innuendo!

Misschien nog een ondertiteltje?
"Een storm in een helm water", of "Een Kepi maakt nog geen Kolonel"

“I hope you live a life you are proud of. If you find that you are not, l hope you have the strength to start all over again.
- F. Scott Fitzgerald
Naar boven
vlim

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry, ik kan het niet laten.

Onderstaand stukje komt letterlijk uit de gebruiksaanwijzing van de Duitse 'Lange Pistole 08', gepubliceerd in 1917.

"Im Einzelfeuer ist bis 200 m jedes Ziel mit Erfolg zu beschiessen. Auf 800 m werden noch Pferdeschädel sowie französische Stahlhelme glatt durchgeschlagen."

Ik zoek voor een klein testje dus nog een goede gebruikte Franse helm, liefst in originele ongerestaureerde staat. Evil
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2009 23:57    Onderwerp: Reageer met quote

Dan kun je de mijne dus al niet meer gebruiken.... Wink en voor een andere helmenaffaire kun je hier nog wat lezen: http://www.parlement.com/9353000/1/j9vvh6nf08temv0/vg09ll2i79wz

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
magicdutchmen

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 1:02    Onderwerp: Reageer met quote

Het lijkt wel alsof je er nog een beetje trots op bent ook! Confused Confused Confused
Naja het zal wel een soort rouwproces zijn.
Quote:
1.ontkenning
2. boos worden
3. onderhandelen
4. depressie
5. acceptatie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Highlander

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 13:10    Onderwerp: Reageer met quote

magicdutchmen @ 23 Dec 2009 1:02 schreef:
Het lijkt wel alsof je er nog een beetje trots op bent ook! Confused Confused Confused
Naja het zal wel een soort rouwproces zijn.
Quote:
1.ontkenning
2. boos worden
3. onderhandelen
4. depressie
5. acceptatie

Tja, hoe moet Lingekopf dan wel reageren? Hij, en Yvonne als forumbeheerder, heeft per slot van rekening bakken stront over zijn kop gekregen voor deze restauratie.

De reacties van Kepi/kolonel en Esparges leken me nogal veel op een afrekening, uit frustratie?, te lijken. Jammer, echt waar. Het is voor bepaalde mensen blijkbaar echt niet mogelijk om op een forum een deftige discussie aan te gaan, zonder in scherpe verwijten te vervallen.
Naar boven
Henri

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 13:38    Onderwerp: Reageer met quote

kleur van de helm aangepast zonder de tafel geweld aan te doen

klopt de kleur nu beter??

groet
Henri
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

Kan iemand een schatting maken over hoeveel van dergelijke helmen er eigenlijk 'geslagen' (?) zijn? Confused
Het begint me ineens te boeien...

- F. Scott Fitzgerald
Naar boven
schiptje

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 14:17    Onderwerp: Reageer met quote

Er is er in elk geval voor iemand, één 'geslaagd'! Wink
Naar boven
Limburgse Jager

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 16:48    Onderwerp: (Sc)helm Reageer met quote

Ga door met deze klucht. Vind het leuk wat te lachen te hebben tijdens deze "donkere dagen" voor de kerstmis.
Zelfs in Benidorp is het donker en nat, temperatuur 13 graden. Dus laat me lachen
Patrick Mestdag
Moderator

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 17:12    Onderwerp: Reageer met quote

effentjes heel even Of topic Embarassed
Quote:
Ben op dit moment de historie van het Franse 137e RI in zijn geheel aan het uitzoeken en in boekvorm te zetten. Als er iemand is die mij aan gegevens kan helpen, welkom

Ah de 11 juni 1916 de legende de la tranchée des Baďonnettes!
Je hebt een pb
@+
Patrick
Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 17:40    Onderwerp: Re: (Sc)helm Reageer met quote

Limburgse Jager @ 23 Dec 2009 16:48 schreef:
Ga door met deze klucht. Vind het leuk wat te lachen te hebben tijdens deze "donkere dagen" voor de kerstmis.
Zelfs in Benidorp is het donker en nat, temperatuur 13 graden. Dus laat me lachen

Ik heb nog wat " fijne" mails van Kepi/Frans/Kolonel.

Ik word toch al ongevraagd voor laf uitgemaakt dus what the heck:

-------------------------------------------------------------------------
Bedankt

Maar zoals altijd.
U haalt een stukje uit een post en gaat daarop gewoon door heb ik weer kunnen lezen en hoe meer je dergeljke zaken post hoe meer er sypmpathie komt voor "kepi"
Dat is de waarheid een beetje naar je hand zetten (Heb je dit ook niet geprobeerd op "World at War" of ben ik daar mis in en was dit een andere dame ?

Ik ben per ongeluk ook lid van het forum "Lowlands" en van het forum ""histoirémilitaria14-18" daar wordt de helm ook niet zo met open armen onthaald
Zelfs spreken ze daar van
- un massacre!
- Disgusting, how people can do this.
Met wie lachen ze daar ???

De beste groeten

Frans

Mijn antwoord:

Waar heb je het nú weer over Confused
Je mails zijn soms ietwat verwarrend.
Waar haal ik een stukje uit een post en waar oh waar komt er sympathie voor "kepi"?
Waar en welke waarheid zet ik naar mijn hand en wat in Godesnaam doet worldatwar opeens in deze mail?
Je ziet: vragen, vragen.
Het is misschien makkelijker als je zaken beweert er even een linkje bijgeeft om dingen te verduidelijken.

En inderdaad, vertel het me eens, met wie lachen ze daar precies Guy?

-------------------------------------------------------
Frans/Kepi/Kolonel
/Guy:
Beste Yvonne,

Ik denk dat U zich toch even vegist.

Ik ben niet Guy Broos maar wel Jespers Frans.

Ik ken Guy namelijk heel goed omdat we samen nog een andere hobby delen en komen om de week bij elkaar. Gaan dikwijls samen naar beurzen en degerlijke meer.

Er is nooit ontkent dat kepi en kolonel niet dezelfde personen zouden zijn. Proficiat met U laatijdige ontdekking, maar het verhaalje dat U schrijft klopt dus helemaal niet.

Nu wat de open vragen betreft

1. Verwariing zaai jezelf
2. U haalt enkel nummer 3 uit de post die Kolonel gepost heeft op Lowlands (dat is er maar eenjte die ik aanhaal)
3. U laat uitschijnen dat kolonel zou gezegd hebben dat de helm zou te koop zijn, waarom post je dan niet heel de post die kolonel geplaatst had op Lowlands ?
4. Het forum "World at War" zegt U misschien niets maar heb toch al berichten gekregen van leden van dat forum die mij U wel kennen maar dan ook op een negatieve maniier §daarom mijn vraag hierover ?)
5. Op het forum histoirémilitaria14-18 worden "Ze" uitgelachen hebt U in Uw post op FEWX geschreven.Maar je vergeet er bij te vertellen dat 1 peroon de Belgen/Nederlanders uit lacht om de zotte dingen die hij gedaan heeft. Maar als je de andere posten leest zie je duidelijk dat de restaurateur van de Franse helm wordt uitgelachen

Zijn dit genoeg antwoorden op Uw vragen en mocht je het niet weten, je hebt mij wel gebannen van Uw forum maar kolonel zit er nog altijd op en het is aan U om hem te zoeken tussen de zovele leden. Hij is daar misschien wel een bondgenoot van U ?

En ja die andere met hun uitspraken over de zelf gemaakt kolonel, een kepi maakt nog geen kolonel, Nederlandse schelm en Franse helm.......
Wie denk je dat ze nu echt aan het uitlachen zijn ?

U zal het antwoord wel weten zeker.

Groeten

Frans

---------------------------------------------------------------------------

Ik heb helemaal geen tijd of zin voor deze baarlijke nonsens, ik snap de helft niet van het gebrabbel en nee, ik hoef er g'e'en vertaling van.
Ik heb de afgelopen dagen alweer zat geleerd van m'n medemens,. users die hier lid zijn die hier zwijgen en elders hoog van de toren blazen,hoi Mart, Merlijn, Emiel, users die voor FEW opkomen ( bedankt!) mensen die blijkbaar FEW of mij zo verschrikkelijk interessant vinden dat het normaal gevonden wordt me te bestoken met ongevraagde mails waarin ik voor laf uitgemaakt kan en mag worden.
En dat allemaal omdat er iemand was met een idee eens wat te doen op WO1 gebied, een forum, jottem! en omdat er een helm in de ogen van weet ik veel wie niet de juiste kleur heeft.
Wat een totaal achterlijk gebeuren dit.
Het is dat ik het zonde van m'n geld vind, anders had ik er een rood met witte stippen geschilderd.
Oh, gaan ze over deze uitspraken weer piepen zeker? cute

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik geef het op, echt
* handjes in lucht gooit*

In de tussentijd op LLforum: ( even onbegrijpelijk als de mails:
)

Sorry moderatos en beheerders maar hier moet ik mezelf weer gaan verdedingen.Maar dit keer heb ik sterrejtes gebruik en geen namen en hoop dat je deze dan ook laat staan.(zie laaste regel)

Ik hoop dat jullie deze post ook eens lezen en indien nodig de verschillende posten waar een link staat naar al deze topic en zijn er een deel verwijdered nog voor dat ik gebannen ben van dat fourm.

Higlander,

Ik heb Uw op post op FEW ook gelezen en al de andere ook hoor.

Maar voor je iets zegt, lees dan alle maar ook alle topics waarop ze mij uitgescholden hebben omdat ik iemand trachte te verdedigen die 2 maal gestraft was doordat een rechter in België een dader die op heterdaad werd betraft en schade heeft aangericht heeft vrijgeproken alleen maar om de rechter een politiek statement wilden maken. Elk rechtsshapen mens had zo gereagerd als ik maar dit was ver te zoeken op FEW.(reactie en antwoorden).

Ook over het druggebruik was er een serieuse contraversie, maar je ziet nog geen jaar later werd al een stap terug gezet in het Nederlands drugbeleid

Ik heb nooit de term "Hollander" gebruikt in mijn post enkel de term "Nederlanders" en daar hebben ze mij dan ook nog eens over aangepakt

Ook die gene waar ze mij als moordenaar hebben uitgescholden, het buikgevoel, de wetgeving zelf naar mijn hand zetten, zelf rechter willen spelen en dergelijke meer

Nogmaals wordt er geschreven over het Franse topic door **** lees gewoon deze topics over de helm en je zal kunnen zien met wie ze lachen. Dit is wel degelijk niet war **** bedoeld in haar post op FEW met "ZE" want hier bedoeld ze wel degelijk mensen die kritiek hebben op de helm.
Ook wordt hieral gereageerd door een lid van FEW om het geheel een beetje goed te praten.

Je kan ook zien dat **** hier uit mijn post slecht het laatste puntje heeft uigehaald en die op FEW aangehaald om mij weer in het slechte daglicht te zetten. Als je de post volledig leest zal je zien dat daar drie punten in aanhaald werden en me niet toespits op punt nr 3 alleen. Een post die je zelf herhaald in je antwoord (helemaal en neit zoals ***Laughing

Dus kan u alleen maar aanraden op dingen objectief te lezen en niet gewoon verder gaan op haar praat en praat van sommige andere die daar indertijd ook aan meegewerkt hebben.

En determ zelf gemaakt kolonel van ******* de ander kempenaar. Deze naam is mij gegeven door Gen. Maj waar ik regelmatig contact mee heb en uit respect voor deze man heb ik die altijd met "mon général" (hij is franstalig) aangeeproken en deze antwoorden dan "mon colonel" daarom werd de nciknaam "kolonel" gekozen. De naam van de Gen Maj zal ik U eventueel in een pm geven want ik maak deze niet in het openbaar bekend.
Nog zo eenjte "een kepi maakt geen kolonel" ik kan niet achterhalen waarop dat slaat.

Als ik peroonlijk 145 euro geef voor een helm, dan zou ik deze toch niet op dergelijke wijze behandelen

Maar in 1 ding hebben ze gelijk op FEW, het is zijn helm en hij doet ermee wat hij wil, maar als je deze gaat posten ga je op voorhand weten dat rechtgeschapen verzamelaars commentaar gaan geven, want onder restauratie versta ik nog iets anders dan overschilderen.

Ik kan PauFr alleen maar gelijk geven in zijn schrijven

Wel moderators en forum beheerder dit was dan het laatste dat ik over deze zaak heb gezegd omdat al enkele mensen van FEW de laatste tijd hier ook zijn beland, enkel om de reactie op de helm te kunnen lezen en naar mijn mening om toch een positeve nood over die helm te kunnn posten.

Groeten

kolonel

http://www.lowlandsmilitaria.be/forums/showthread.php?t=4926&page=4

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 17:54    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een klucht.
En dat in de donkere dagen voor Kerst, oh en voor alle Kepi sympatisanten, ik laat me uiteraard niet voor laf uitmaken en verwijs vriendelijk naar alle posts van Kepi die gewoon te lezen zijn:
Ik ben niet laf, ik ben geen oud dement wijf en wat ik allemaal nog meer heb mogen aanhoren in de loop der jaren.
tsja, ik laat me toch niet wegjagen met FEW, dus doe zo voort zou ik zeggen cute

En ik ga morgen eindelijk netjes mailen met de beheerder van LL om de rest van de smaad en laster verwijderd te krijgen aldaar, netjes en beleefd zoals volwassenen dat oplossen.

En nu ga ik werken, een fijne avond!

Oh ja,
ik ben eigenaresse van dit forum, ik ben verantwoordelijk voor alles wat jullie schrijven.
Als dat niet door de beugel kan, en zo blijft en als er zaken komen te staan die het fatsoen ver overschrijden en ik kan dan ook nog een grote mond krijgen dan ben je inderdaad niet langer welkom, en dat is wat Kepi overkomen is.

Naar boven
Emiel

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
users die hier lid zijn die hier zwijgen en elders hoog van de toren blazen,hoi Mart, Merlijn, Emiel

Jammer, heel jammer.
Ik heb bewust hier niet gepost omdat hier al uit de klauwen liep.

Ik heb wel geteld drie verbazings-emoticons geplaatst. Dit omdat ik zelf ook op zoek ben naar een dergelijke helm.

Jammer.
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

Henri @ 23 Dec 2009 13:38 schreef:
groet
Henri

Hij is nog iets grijzer, en de ondergrond is ook veel grijzer (eikenhout). Maar ook dit zal het oordeel van de verzamelaarskerk niet milder maken... Evil Vanavond post ik de huidige staat nog wel even.

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 19:22    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn vrouw was niet helemaal tevreden met de kleur van de helm. Toen heb ik hem, met dank aan Percy, nog maar eens overgespoten. Toen zag hij er zó uit:

Dat beviel ons beiden niet, en ik heb nu een mooie kleur gevonden waarmee ik ook naar het WK in Zuidafrika kan:

met vriendelijke groeten aan alle Aaaaaaaaaargh!-roepers, en vrolijk Kerstfeest,

was getekend, Lingekopf (die nu klaar is met dit onderwerp)

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Tandorini

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

Lingekopf @ 23 Dec 2009 19:22 schreef:

met vriendelijke groeten aan alle Aaaaaaaaaargh!-roepers, en vrolijk Kerstfeest,

was getekend, Lingekopf (die nu klaar is met dit onderwerp)

In da blauw vindt ik hem wel mooier,of misschien rood-wit-blauw. Smile
Naar boven
Mirjam
Moderator

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

Een hypothetische vraag: Zou het eigenlijk niet zo moeten zijn dat wanneer je de verantwoording voor een historisch iets op je neemt, of je nu een groot verzamelaar bent of een incidenteel stuk koopt, dat je je er dan van bewust van moet zijn dat jíj het wel mooi kunt vinden wat je er mee doet, maar dat op een dag je helm, of wat dan ook, weer in de wijde wereld terecht komt? (tenzij ie door de familie wordt weggegooid natuurlijk, gebeurt helaas ook nog steeds).
En dat het stuk dan voor toekomstige generaties geďnteresseerden verloren is?
Of hebben we daar nu juist musea voor Laughing
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 19:41    Onderwerp: Reageer met quote

Mirjam @ 23 Dec 2009 19:29 schreef:
Een hypothetische vraag: Zou het eigenlijk niet zo moeten zijn dat wanneer je de verantwoording voor een historisch iets op je neemt, of je nu een groot verzamelaar bent of een incidenteel stuk koopt, dat je je er dan van bewust van moet zijn dat jíj het wel mooi kunt vinden wat je er mee doet, maar dat op een dag je helm, of wat dan ook, weer in de wijde wereld terecht komt? (tenzij ie door de familie wordt weggegooid natuurlijk, gebeurt helaas ook nog steeds).
En dat het stuk dan voor toekomstige generaties geďnteresseerden verloren is?
Of hebben we daar nu juist musea voor Laughing

Om met het laatste te beginnen: Ja, daar hebben we musea voor.
En die helm zal op een bepaald moment wel weer eens in de een of andere circulatie komen (dan ben ik allang een hoopje as). En die helm zal dan door de mensen van ergens in de toekomst op waarde geschat worden. Of dat hoger of lager uitvalt kan ik niet voorspellen.
Er zijn tijden geweest dat alles zo goed mogelijk in nieuwstaat moest worden gebracht, en tijden dat je ieder roestplekje moest koesteren. Ik ga daar niet over. Ik heb nagedacht wat ik met die helm moest doen, en ik heb hem gewetensvol behandeld. Dat wil niet zeggen dat iedereen blij moet zijn met het resultaat. De toekomst zal leren hoe het met deze helm verder gaat. In elk geval is hij er nog, en hij zal langer bestaan dan ik.
Misschien wordt hij nog wel meer waard omdat hij nu zo controversieel geworden is, maar die controverse zal tegen die tijd wel vergeten zijn.

Vrolijk Kerstfeest, en tot spoedig in de bunker!
Laughing

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Limburgse Jager

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 19:41    Onderwerp: Helmpie Reageer met quote

Hou toch alsjeblieft op, doe niet of er niet miljoenen van deze helmen gemaakt zijn en nu moet net deze ene vergeleken worden met een verloren Rembrandt.
Historisch, misschien maar uniek zeker niet. Kijk in het voorjaar en een deel van de zomer op de Franse Brocantes en zie wat daar ligt, met name in de kleine dorpjes waar ik mijn spullen placht te kopen voor een paar francs of euro's. Nu is het door de hype 1e WO wel allemaal duurder geworden maar heus ze liggen er nog. Maar ga niet kijken in de omgeving van Verdun want daar kun je nog nieuwe oud gemaakte kopen voor een vermogen.
Mirjam
Moderator

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 20:07    Onderwerp: Re: Helmpie Reageer met quote

Limburgse Jager @ 23 Dec 2009 19:41 schreef:
Hou toch alsjeblieft op, doe niet of er niet miljoenen van deze helmen gemaakt zijn en nu moet net deze ene vergeleken worden met een verloren Rembrandt.

En daar gaan we weer met de harde kreten.
Kan het niet gewoon wat vriendelijker naar elkaar toe? Confused
Je neemt weer aan dat ik het op die manier bedoel terwijl dat niet zo is. Rolling Eyes
Bah!

En Hans, jij ook een fijn kerstfeest en tot ziens Smile

Laatst aangepast door Mirjam op 23 Dec 2009 20:09, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Lingekopf
Bismarck

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat ik hiermee ook Mirjams opmerkingen heb beantwoord.

Otto von Bismarck, 1869
Naar boven
Percy Toplis

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 20:52    Onderwerp: Re: Helmpie Reageer met quote

Mirjam @ 23 Dec 2009 20:07 schreef:
Limburgse Jager @ 23 Dec 2009 19:41 schreef:

En daar gaan we weer met de harde kreten.
Kan het niet gewoon wat vriendelijker naar elkaar toe? Confused
Je neemt weer aan dat ik het op die manier bedoel terwijl dat niet zo is. Rolling Eyes
Bah! (...)

Mirjam, goedeavond,

Limburgse Jager plaatst het alleen maar in perspectief, want inderdaad wordt er op Lingekopfs helm gereageerd alsof hij een originele Rembrandt, dus een absoluut uniek iets, heeft bijgewerkt met een witkwast en een verafafbrander. En dat terwijl er minstens enkele honderdduizenden van die dingen gemaakt zijn.

Wat Limburgse Jager schrijft, is zeker geen harde kreet, maar een poging, ik zei het al, tot relativeren.

Daar komt nog eens bij, en hier heb ik al diverse posts aan besteed, dat het Lingekopfs helm is. Hij heeft er dat geld voor over gehad, en daarmee werd het zijn eigendom. Hij kan de helm in originele staat in de kast zetten, maar hij besluit er iets van te maken wat het voor hem (lees goed: voor hem) meer waarde geeft. Hij geeft het kreng een kleurtje.

Big deal. Who cares. Want het is zijn helm.

En vervolgens valt de halve wereld over hem heen. Ineens wordt de indruk gewekt dat deze helm absoluut uniek is. Er zijn er in 1916 wel drie van gemaakt, één daarvan werd in 1918 opgeblazen door Duitse Stosstruppen, één daarvan werd in 1940 vertrapt door Adolf H. te Compiegne, en de laatste viel als door een geweldig gelukkig (en volgens sommigen ongelukkig) toeval in handen van Lingekopf. En wat doet deze cultuurbarbaar, met deze nota bene laatste Franse helm op deze aarde? Hij geeft het ding een kleurtje.

Big deal. Who cares. Want het is zijn helm.

Maar daar eindigt het niet. Er zijn allerhande mensen die zich inene geroepen voelen hun mening te ventileren over het schilderfeestje van Ligekopf. Dat mag, daar is het namelijk een openbaar forum voor, en eenieder die er zijn teksten en foto's plaatst, kan commentaar, goed of slecht, verwachten. Maar er zijn ook mensen die de gelegenheid te baat nemen om oude rekenigen te vereffenen, die hun frustraties uit een oud verleden nog even oprakelen, die oude vetes proberen uit te vechten en te beslechten in hun voordeel. En daar wringt denk ik de schoen. Want ineens krijgt een helm die aanvankelijk gewoon op het hoofd van een willekeurige poilu zat, bijna mythische proporties. En daarmee gaat het niet meer over die helm. Het gaat over revanche, over platte wraak, over vooroordelen en meningen die nergens op gebaseerd zijn. Het gaat niet meer over Lingekopf en zijn spuitbusje verf. En dát is fout. Het zou over die helm moeten gaan en meer niet. Goed... de meningen zijn nu bekend, en alles wat er nu nog geschreven wordt, is nagenoeg irrelevant.

Met andere woorden: Big deal. Who cares. Want het is (en blijft!) zijn helm.

Groet,
P.

- F. Scott Fitzgerald
Naar boven
Henri

BerichtGeplaatst: 23 Dec 2009 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Lingekopf @ 23 Dec 2009 19:07 schreef:
Henri @ 23 Dec 2009 13:38 schreef:
groet
Henri

Hij is nog iets grijzer, en de ondergrond is ook veel grijzer (eikenhout). Maar ook dit zal het oordeel van de verzamelaarskerk niet milder maken... Evil Vanavond post ik de huidige staat nog wel even.

volgende keer misschie maar eerst de witbalans van je kamera goedzetten, anders krijg je de helmpolitie weer achte je aan.

groet
Henri
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Je nieuwste aankoop Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

Ga naar: