Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index Forum Eerste Wereldoorlog
Hét WO1-forum voor Nederland en Vlaanderen

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   WikiWiki   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   Actieve TopicsActieve Topics 

Spielberg's 'War Horse'
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv en films Actieve Topics
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
viza

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2012 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

Glen daar ga ik zeker mee akkoord. Maar dat is ook een typisch belgisch fenomeen hé. In de zin van wij houden van de originele talen maar ik kan me voorstellen dat de Amerikaan daar niet zo van houdt. Heb ik ook al gemerkt. Nuja het is een beetje melig maar ik vind het niet mis. Het is en blijft een hollywoodfilm hé
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Glenn_Janssens

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2012 10:54    Onderwerp: Reageer met quote

viza @ 12 Jan 2012 10:30 schreef:
Glen daar ga ik zeker mee akkoord. Maar dat is ook een typisch belgisch fenomeen hé. In de zin van wij houden van de originele talen maar ik kan me voorstellen dat de Amerikaan daar niet zo van houdt.

Klopt zeker.
Maar als ik mij niet vergis was dat geen probleem in SPR, of zelfs in de Langste dag?
En dat waren toch ook kaskrakers.
viza

BerichtGeplaatst: 13 Jan 2012 8:57    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi antwoord Smile
Mss zijn de tijden in hollywood veranderd :/ jammer maar helaas hé
Naar boven
Glenn_Janssens

BerichtGeplaatst: 13 Jan 2012 9:15    Onderwerp: Reageer met quote

Een film moet geld opbrengen en daarvoor willen ze het grootste publiek aanspreken.
Begrijpelijk natuurlijk, maar het komt het verhaal niet ten goede vind ik.
That's life. Wink
viza

BerichtGeplaatst: 13 Jan 2012 13:52    Onderwerp: Reageer met quote

Idd, spijtig genoeg wordt idd er vaak een verkeerd beeld gegeven.
Naar boven
Karijn

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2012 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

Gister iets van gezien op tv.
Zag er wel mooi uit.

Komt 2 februari in de bioscoop.
Naar boven
Nomansland

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2012 11:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal het aan een ieder overlaten om zelf een mening over deze film te maken. Ik kan jullie alleen verklappen dat deze film voor mij in de catagorie "Passchendaele" valt..... En das niet al te best.... Sad
Or are you ready to go?
Naar boven
Zandhaas

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2012 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

Nomansland @ 26 Jan 2012 11:53 schreef:
Ik zal het aan een ieder overlaten om zelf een mening over deze film te maken. Ik kan jullie alleen verklappen dat deze film voor mij in de catagorie "Passchendaele" valt..... En das niet al te best.... Sad

heb je deze film al gezien dan?
claeys3123

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2012 18:28    Onderwerp: Reageer met quote

Zandhaas @ 26 Jan 2012 12:57 schreef:

heb je deze film al gezien dan?

Ik heb deze film al gezien en ik vind hem toch wel beter dan Passchendaele.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Karijn

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2012 11:57    Onderwerp: Reageer met quote

zoveel mensen, zoveel meningen...... Wink
Naar boven
marc v megroot

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2012 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

heb hem zojuist gezien. (download) dus niet in de bios.
Onwaarschijnlijk, ongelooflijk,

MAAR ZO MOOI.

Marc
jurggie

BerichtGeplaatst: 01 Feb 2012 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

Goh, ik vond Passchendaele eigenlijk lang niet zo slecht als er vaak over gedaan wordt.

Ik ga deze eens in de cinema zien denk ik, voor die keer dat er eens een wo1 film in de zalen wordt uitgebracht. Ik ben benieuwd, ik ben al lang blij dat dit eens wat bredere aandacht krijgt. Smile
Naar boven
shabu
Cheffin

BerichtGeplaatst: 03 Feb 2012 10:39    Onderwerp: Reageer met quote

War horse documentary filmed at The Horse Trust

A film crew has spent a day at equine sanctuary The Horse Trust filming part of a documentary on the horses used in World War 1. It is part of a programme that is due to be aired on Channel 4 on the 12th February.

The Horse Trust runs the sanctuary, in Speen, Buckinghamshire, for for rescued and retired working horses, ponies and donkeys, and they also look after retired Army horses.

The programme, which is to be called The Real War Horse, is due to be shown at 9pm on 12th February on Channel Four. It will cover the role and welfare of horses in World War 1, which will be contrasted with the present day use of horses in the military. Almost a million horses fought on the Western Front during the war, yet only about 60,000 returned to Britain, the rest either perished in the war, were sold in France as work horses, or were simply sold to French butchers.

The Real War Horse programme will cover The Horse Trust's role in improving the welfare of horses during the war. The charity, which was then known as The Home of Rest for Horses, provided the first motorised horse ambulance to transport wounded horses in France from the front line during the First World War.

According to the charity's 1916 Annual Report, in two years this ambulance travelled around 13,000 miles and carried in excess of 1,000 injured horses.

The first equine war veteran retired to The Horse Trust’s Home of Rest for Horses in 1919 was San Toy (pictured), a horse that had served in both the Boer and First World Wars and was joined by a number of other WWI Veterans including Roger. Roger’s story was truly remarkable. A German Cavalry horse, thought to have been a German Officer’s Charger, Roger was found rider-less on the battlefield during the infamous battle of the Somme by a British Army Officer who caught him, got him to safety and at the end of the war brought him back to England to retire to the Home of Rest.

"The hard work and sacrifice of horses in the Great War is all to easily forgotten, overshadowed by the tragic deaths of nearly a million men of Britain and her Empire on the Western Front. And yet the war could not have been fought without those brave and dependable animals who suffered daily hardships every bit as much as the soldiers they served," said George Pagliero, Director of Testimony Films. "In all that inhumanity there were those who never forgot; those who campaigned tirelessly to raise funds for equine welfare even while the guns were still blazing; terrific work that gave wounded horses a chance of survival in the hell that was the Great War. This work is continued by The Horse Trust to the present day and is something they can rightly be proud of."

http://www.horsemart.co.uk/news/war_horse_documentary_filmed_at_the_horse_trust/2930

http://ww1relics.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 09 Feb 2012 14:39    Onderwerp: Reageer met quote

Stukje review

Quote:
Buiten de werkelijkheid
Veel gelikte beelden, de muzikale emotionele klanken van John Williams als voer voor het gehoor en dan zijn daar toch ook die beelden in de loopgraven. Grijs, heftig en op de huid gefilmd, een contrast met het begin van de film. Het lijkt allemaal erg realistisch tot het paard verschijnt tussen de vijandelijke loopgraven in en uit de twee vijandelijke linies er mensen komen om het paard te bevrijden uit het prikkeldraad. Mensen die elkaar overhoop schieten gaan opeens gezamenlijk een paard redden. Daar kon ik met mijn verstand niet bij en het is compleet buiten de werkelijkheid neergezet.

De eindconclusie is dan ook dat War Horse een aantal sterke kanten heeft, waaronder visueel mooi beeldmateriaal en indrukwekkende oorlogsscènes, maar dat de verhaalkant en het teveel aan sentiment de film naar beneden halen. Het is over het geheel een wat kinderlijk relaas over een wonderpaard geworden en dat is helaas minder dan we van Spielberg gewend zijn.

https://twitter.com/ForumWO1
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 09 Feb 2012 15:30    Onderwerp: Reageer met quote

War Horse is Spielberg op zijn sentimenteelst

Naar boven
Yvonne
Admin

BerichtGeplaatst: 09 Feb 2012 15:31    Onderwerp: Reageer met quote

Steven Spielberg: Een film met allemaal paarden, o mijn god
http://www.metronieuws.nl/entertainment/steven-spielberg-een-film-met-allemaal-paarden-o-mijn-god/SrZlbb!sU55GwZZ6wLSI/

Naar boven
Eric '14-'18

BerichtGeplaatst: 09 Feb 2012 15:47    Onderwerp: Reageer met quote

Heeft iemand de film al gezien? En zo ja wat is de mening?

Ikzelf zou afgelopen zaterdag er heen, maar de zaal was al vol. Ben toen naar een niet al te beste film Süskind geweest.

jurggie

BerichtGeplaatst: 09 Feb 2012 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben de film vandaag gaan kijken, en ik moet zeggen dat ik hem erg sterk vond. Zeker één van de betere wo1-films die ik al gezien heb.

Er wordt over het algemeen, in vele recensies, teveel geleuterd over het feit dat we zouden moeten meevoelen met een paard. Uiteraard is dat deels het geval, maar dat gevoel heb ik helemaal niet bij de film. Het paard is net het bindstuk tussen de drama's die zich in de levens van ide personages afspelen, veroorzaakt door de oorlog. De slagveldscènes maakten de totaal gestoorde waanzin van de oorlog nog eens duidelijk, en ik moet toegeven dat ik bij momenten toch wel geraakt was.

Ik zou hem persoonlijk ook helemaal niet als een kinderfilm o.i.d. bestempelen, geen idee hoe men daarbij komt. Voor sommige mensen is het blijkbaar alleen goed wanneer er elke drie seconden iemand in close-up om het leven wordt gebracht...

In ieder geval: een aanrader!
Naar boven
pifilsofimos

BerichtGeplaatst: 28 Feb 2012 17:56    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie plaatjes en special effects. Maar met de realiteit van het lot van paarden in WO 1 heeft deze film weinig te maken. Sommige scènes zijn zo ongeloofwaardig dat ze bijna op de lachspieren werken. Bij de 'truce'-scène in no man's land dacht ik : 'Er ontbreken alleen nog sneeuwvlokken.' En jawel : ik werd op mijn wenken bediend.

Dat de troepen in Frankrijk zitten en er sprake is van Menin Road en Geluveld moet je er dan nog maar bijnemen.

Lees beter dit boek : The War Horses: The Tragic Fate of a Million Horses Sacrificed in the First World War - Simon Butler.
Naar boven
nicurb

BerichtGeplaatst: 29 Feb 2012 7:50    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo iedereen,

Is de film al te koop op DVD? Graag info waar ik die zou kunnen kopen.
Met dank bij voorbaat. poppy
mvg
Urbain

Finnbar
Moderator

BerichtGeplaatst: 29 Feb 2012 7:53    Onderwerp: Reageer met quote

nicurb @ 29 Feb 2012 7:50 schreef:
Hallo iedereen,

mvg
Urbain

Pas vanaf mei/ juni, als ik het goed heb, Urbain.
Naar boven
Known Unto God

BerichtGeplaatst: 04 Mrt 2012 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hem zojuist in de bioscoop bekeken, na lang aarzelen, en hoe je het ook wendt of keert, het is een erg mooie film.
De opstart van het verhaal is wat traag, het duurt even voor je er in zit, maar hij is absoluut de moeite waard.

Dat er wat voorspelbare situaties zijn en er dat sommige dingen een beetje overdone zijn hoort voor mij elke film.
Ik heb samen met mijn zoon een pracht van een film bekeken en hoop straks ook de DVD eens te hebben.

Aanrader dus in mijn ogen.

poppy
Naar boven
nicurb

BerichtGeplaatst: 05 Mrt 2012 7:53    Onderwerp: Reageer met quote

Finnbar @ 29 Feb 2012 7:53 schreef:
nicurb @ 29 Feb 2012 7:50 schreef:
Hallo iedereen,

mvg
Urbain

Pas vanaf mei/ juni, als ik het goed heb, Urbain.

Bedankt hoor,ik zal hem zeker kopen,graag een seintje mocht je later iets weten.Dank bij voorbaat,
Urbain

malley

BerichtGeplaatst: 07 Mrt 2012 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

heb de film gedownload (foei Katja).

Er zitten wel mooie plaatjes bij, mooi gefilmd maar als ik met een kritisch paardenoog kijk is het natuurlijk zo nep als mijn miljoenen op de bank...
Er zaten scenes in die een paard in het echt nooit zal overleven, en een paard dat zichzelf opoffert voor een ander paard, moet ik nog tegenkomen.
wat ik wel zeer goed verfilmd vond waren die gigantische aantal ratten in de loopgraaf, dit is de enige wo1 film waar ik dat gezien heb. In de andere films lijkt het alsof er maar 1 rat in de loopgraaf woonde. Maar goed het is een film waar ook kinderen naar kijken dus het moet wel goed aflopen.
Naar boven
belg1914

BerichtGeplaatst: 08 Jul 2012 12:35    Onderwerp: Reageer met quote

heb hem gisteren op dvd gekocht, heb hem al in bioskoop gezien, een van de dagen op klein scherm dus
Naar boven
moerasdraak

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2016 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

Van de week eindelijk gezien, de film geleend uit de plaatselijke bibliotheek... man o man wat een draak van een verhaal en wat een draak van een film. Niet te geloven dat dit een film is van dezelfde man die ons intelligente films als 'Bridge of Spies' of 'Catch me if you can' leverde!
Naar boven
Ragnar

BerichtGeplaatst: 19 Okt 2016 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

Nuja.. het verhaal is van het boek van Morpurgo...
Naar boven
moerasdraak

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2016 14:11    Onderwerp: Reageer met quote

Dat weet ik, en dat doet niets af aan mijn kritiek Smile Het verhaal hangt van de onwaarschijnlijkheden, idiote plotwendingen en dramaturgische miskleunen aan elkaar. Althans in de film, ik heb het boek niet gelezen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Forum Eerste Wereldoorlog Forum Index -> Tv en films Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: